Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bakljus / blinkers Sporster 48 import

  1. #1

    Bakljus / blinkers Sporster 48 import

    Hej!
    Har importerat en Sportster 48 och i USA har dom röda bakljus och blinkers så skulle byta dom till röda / orange då det är sånna som sitter i samma lampa som blinkers så det sitter inget separat bakljus som ni säkert har sätt.

    Nu blev det problem, dom bakljusen från USA sitter det vanliga glödlampor i med 2 glödtrådar där ena är bakjlus och andra är både bromsljus och blinkers så när man kopplar in dom är det 3 kablar en jord och 2 st pluskablar där ena är både bakljus och blinkers. I dom jag köpt som sitter original på svensk sålda sitter det ledlampor och dom har 4 kablar då blinkers inte kan ha samma signal då den är ett separat ljussken så då är frågan om någon här har haft samma problem och hur har ni löst det isf?

    Ska åka till Probike och prata med dom, har inte hunnit googla runt än heller så mkt….måste jag byta hela blinkers modulen tro?

    Fram är det även såkallade runninglights som lyser lite svagt hela tiden men där kunde jag bara tejpa över den polen på lampan….

    Mvh
    Matte

  2. #2
    På Nightstern sitter det en "tail light converter module" på amerikanska hojar, det är bara en liten svart plastlåda. Denna måste tas bort för att få "europeisk" funktion på bakljus/blinkers/bromsljus. Jag gissar på att detsamma gäller för 48. Hett tips är att leta reda på en servicemanual med tillhörande elschema, det kommer att vara guld värt för dig!

    - - - Uppdaterad - - -

    Ps. Du kan ju försöka att få hjälp av Probike men så fort du berättar att du importerat så får du kalla handen...

    Så här ser det ut på Nightstern, vänstra sitter på amerikanska hojar, höger på internationella.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-06-09 kl. 07.33.27.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	14,7 KB 
Id:	18277

  3. #3
    Okey ja jag har googlat halva natten och såg att om man har tur kanske man "bara" behöver få tag på den kabeln som heter 21 på dina bilder. Stort tack för hjälpen! Mvh Matte

  4. #4
    Googla på ronnies oem shop för att hitta artikelnummer till allt med harley. Sen bara beställa lokalt. Nostalgia får bra kritik här på forat.

  5. #5
    Om du mot förmodan inte får tag på kabeln kan du väl knipsa bort nr 6 på vänstra bilden och löda ihop kablarna, det är ju samma kontakter.

  6. Följande användare tackar KingCobra_HD för detta inlägg:

    Henrik Forslund (2016-06-09)

  7. #6
    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Om du mot förmodan inte får tag på kabeln kan du väl knipsa bort nr 6 på vänstra bilden och löda ihop kablarna, det är ju samma kontakter.
    Precis så!

  8. #7
    Stort tack för all hjälp! Hittade rätt arikelnr när jag googlade och ringde Probike i Täby och dom hade en kabel hemma, vips iväg på lunchen och polarn åkte till Elfa och köpte stift så vi återanvände kontaktstycket från gamla blinkerserna så nu är allt rätt och riktigt :-)

Liknande ämnen

  1. Biltemas blinkers/bakljus
    Av Hardrockhair i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-03-28, 18:55
  2. Bakljus och blinkers problem!
    Av pethag i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-12, 16:59
  3. Motstånd Blinkers och bakljus
    Av Milfhunter i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 15:18
  4. Art nr på Bakljus/blinkers i ett
    Av mankanh i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 20:59
  5. Byta bakljus/blinkers på fxst -02
    Av Robban i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-07, 21:28

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •