Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: skillnad på luftrenare före och efter 2004 ?

  1. #1

    skillnad på luftrenare före och efter 2004 ?

    Är det någon större skillnad på luftfilter före och efter 2004 ?
    Hittar mycket billigare från 2004 och framåt men dom ser identiska ut.

  2. #2
    Till vad för hoj?

  3. #3
    Sportster 883 2001.
    Har sett lite olika hos säljarna. En luftrenare som ser identisk ut säljs till 2004 och framåt medans vissa skriver 1988 och framåt. (Naturligtvis billigast hos dom som säger 2004 och framåt)

  4. #4
    Jag har en S&S stealth luftrenare på min -04 och S&S anger att den passar 1991-2013 så jag är rätt säker på att svaret på din fråga är ja. Luftrenaren skruvas ju i förgasaren och i topplocken och båda är samma för din hoj och en 2004.

  5. #5
    Tror också det passar så jag beställde.

  6. #6
    Vad blev det för för luftrenare?

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Sportsterdanne Visa inlägg
    Kopia, bara så du är medveten om det. Väldigt benägna att gå sönder är dom tydligen också.

  9. #9
    Jag är medveten om att den är tillverkad av äkta kinesium. Ska modda den lite så det är nåt att utgå ifrån.
    Var brukar dom gå sönder ?

    Ett förgasarfäste, breatherkit och ett filter löst blir 4 gånger dyrare. Så jag chansar och provar denna sniklösning.
    Senast redigerat av Sportsterdanne den 2016-06-14 klockan 17:41.

  10. #10
    Vet inte var dom brukar gå sönder, har bara läst på Winston Yeh's FB att han blir kontaktad titt som tätt av folk som vill reklamera sina "rough craft"-filter.

  11. #11
    Återkom gärna och berätta hur det funkade, om du köper.

    Kollade själv på ett liknande, runt filter till min 2003'a härom dagen. Men blev väldigt osäker på infästningen mot förgasaren.
    Det filtret jag kollade på hade inte skruvinfästning vid bälgen mot förgasare. Vet ej om man kan köra en slangklämma där?

    Finns ju "brackets" att köpa separat också, men vore väldigt smidigt om man inte behöver det.

    Vh

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Bautnand Visa inlägg
    Återkom gärna och berätta hur det funkade, om du köper.

    Kollade själv på ett liknande, runt filter till min 2003'a härom dagen. Men blev väldigt osäker på infästningen mot förgasaren.
    Det filtret jag kollade på hade inte skruvinfästning vid bälgen mot förgasare. Vet ej om man kan köra en slangklämma där?

    Finns ju "brackets" att köpa separat också, men vore väldigt smidigt om man inte behöver det.

    Vh
    Om du har original Keihin CV förgasare går det inte att montera ett luftfilter med slangklämma.

    Sen får man inte glömma att skruvhålen i topplocken där man skruvar fast sin bracket även är utlopp för vevhusventilationen, så antingen måste luftrenaren ha interna kanaler som leder in vevhusgaserna i insuget eller så får man använda hålborrade skruvar med nån slags extern filterlösning. Skruvar man fast bracketen med vanliga skruvar sätter man vevhusventilationen ur spel och det är inte så bra
    Senast redigerat av KingCobra_HD den 2016-06-15 klockan 12:57.

  13. #13
    Skriver hur det gick sen, bruka vara ca. en månads lev.tid.

  14. #14
    Luftrenaren landade igår, återkommer när jag provat montera den.

  15. #15
    Gick bra att montera luftfiltret på min 2001:a.

    Jag valde att slipa lite på plattan för att få frigång mot förgasaren man skulle också kunnat bricka ut plattan.


  16. #16
    Till breather bultarna följer det med en distans och två brickor, jag tog en av dom medföljande brickorna samt en av dom som satt orginal som var lite tjockare för att få rätt avstånd mellan platta och topp/förgasare.
    Mellan platta och förgasare en packning.



    SE filtret är förmodligen bättre på alla sätt men nu ser man mer av motorn och får mer utrymme för benen.



    Jag kommer att lägga upp en projekttråd senare efter säsongen när jag börjar modda hojen på riktigt men nu skall jag försöka få några mil på den.

  17. #17
    Tjena!
    Jag har oxå ett liknande filter som jag fick på min födelsedag av mina polare.
    Dethär:

    http://www.aliexpress.com/item/CNC-R...4-4dc252251957

    Passade inte heller riktigt bolt on så jag fortsätter tills vidare med gamla S&S teardrop modellen.
    Nu då sportsterdanne har med bilder visat hur han har gjort (tack för det) så kanske jag oxå vågar prova såga lite...
    Funderar bara lite på breather bultarna som verkade vara lite för långa.
    Dom är ju ändå ihåliga så jag vågade inte dra för hårt...
    Men kanske några brickor på rätt ställe?

Liknande ämnen

  1. Skillnad på Short shots 2004-2013 och 2014-upp
    Av Sebowe i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-25, 03:16
  2. Skillnad på kopplingswire till B/T och Softail
    Av paq i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-07-12, 15:11
  3. Luftrenare och Färgkod?
    Av brembo i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-25, 23:31
  4. Skillnad mellan 96 och 103?
    Av Erik Lundberg i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-06-15, 13:31

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •