Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fatboy som första hoj?

  1. #1

    Fatboy som första hoj?

    Ok, så jag har bestämt mig för att skaffa en Fatboy. En gammal pojkdröm jag har. Men jag står i skrivande stund i begrepp att skaffa mc-kort. Har alltså inte, som många av er andra levt ett liv på bågen. Jag har haft mina skäl. När jag ställt frågan om man "kan skaffa" en så fet hoj som en Fatboy som sin första båge till mina mc-åkande vänner har svaret varit rätt tudelat. Vissa tycker man bör skaffa en billig japanare nån säsong för att välta på parkeringen utan alltför stor ångest över plånboken. Andra tycker jag ska gå rakt på Fatboy:en. Vissa har nämt Fatboy med krasch-båge tills man lärt sig hantera den.

    Med mina nästan två meter och 115 pannor klär jag verkligen inte på vilken hoj som helst, därav förkärleken för en fet HD. Så frågan är hur ni resonerar... Kan man köpa en Fatboy som första båge?

  2. #2
    Frågan är om du har tänkt övningsköra på den? I så fall hade jag kanske tittat på något annat. Manöverproverna kan vara trixigt att få till på en tung glidare. Ska du ta kortet på körskola och använda deras hojar till uppkörning m.m. ser jag däremot inga problem med att köpa en Fat Boy och använda som första hoj.

  3. #3
    Jag tänkte ta kortet på körskola. Skulle jag köpa en mellan-hoj skulle det verkligen bara vara för att privat-öva med någon kompis och ev få några mil under västen. Men jag drar mig för att köpa något jag egentligen inte vill ha.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  4. #4
    Jag tycker du kan gå på Fatboy direkt, med din längd och vikt orkar du lätt hålla den utan problem, tycker Fatboyen var den bästa HDn att manövrera av alla jag haft, den är stabil har inga konstigheter för sig som en del med större gaffelvinkel kan ha....så kör en riktig hoj direkt

  5. #5
    Tack för era åsikter. Fan vad jag är sugen, men kortet måste på plats först...


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Första hoj
    Av daffeh666 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-06-08, 14:36
  2. Har nu köpt min första hoj!!
    Av moagnes i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 11:38
  3. Vad var din första hoj ????????????
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 17:09
  4. Night rod som första hoj?
    Av pipps83 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 16:02
  5. Första hoj turen 2012 6januari
    Av Guzze i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 19:15

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •