Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: råd angående inköp av motorcykel.

  1. #1

    råd angående inköp av motorcykel.

    hejsan gubbar.
    är på väg att införskaffa mig en breakout och har några frågor.
    eftersom breakouten är ny så finns det knappt några begagnade på den svenska marknaden endast utg årsmodell som man kanske kan trolla ner priset på.
    finns en butik som heter Bikeman i skåne som säljer en beg 2013 med big radius 2+2 och screaming eagle heavy breather och är samt mappad för 208 000 spänn.
    det som hindrar mig från att köpa är att den är import från england samt att bikeman har inte det bästa ryktet på marknaden om man kan säga så.
    en ny svensksåld breakout kostar från 219000 och med tanke på erfarenhet från import med strul av andrahandsvärde samt att problem vid ev inbyte så är jag skeptiskt.
    har bi några råd och vad skulle ni ha gjort
    mvh anders

  2. #2
    Har du råd så satsa på en ny svensksåld, då vet du vad du får och kan köpa tillbehör efter egen smak. Vad det gäller Bikeman har jag inte så mycket mer erfarenhet än att jag var med och hämtade en kompis hoj och den var inte lika fin som den såg ut på bilderna och som det lät i beskrivningen, men det är väl rätt vanligt även för andra handlare.

  3. #3
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    hej och välkommen hit
    Jag är inne på Darkforce linje. Mycket pengar inblandat och det är viktigt att magkänslan är god.
    Känner du en viss oro över att handla den importerade hojen så lugna dig.

    Förövrigt är Breakouten en finfin hoj
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  4. #4
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Är det inte grisdyra bakdäck till dom däringa?
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Är det inte grisdyra bakdäck till dom däringa?
    Det kostar att ligga på topp
    Senast redigerat av Darkforce den 2014-10-28 klockan 08:10.

  6. #6
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Breakout är ju en riktigt fin hoj och jag skulle väl lägga ett par spänn extra på att köpa en svensksåld.

  7. #7
    Jag kan inget om de nya motorcyklarna, men för mig ser det ut som en Deuce, och de är ju fina.
    Vad är det för speciellt med bakdäcket? Jag har 190/50/17 på min chopper och det kostar inga speciella pengar.

  8. #8
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Ja men ere inte runt 4 papp? Som 4 vinterdäck till 240 ian. Tycker de e dyrt ja, för o köra typ 800 mil.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  9. #9
    Breakout, var nytt för mig, var tvungen att kolla lite bilder, snygg hjuling, tur dom gjorde en liten ducktail annars hade den blivit som Deuce & V-rod (vissa modeller) och dessa bakskärmar är minst sagt inte vackra i mitt tycke.

    Som svar på frågan, köp nytt i Sverige eller importera själv, bättre du tjänar pengarna det skiljer än Bikeman skrattar på vägen till banken.

  10. #10
    Mitt däck kostar runt tusenlappen, men det kanske är annan dimension?

    http://www.dackonline.se/cgi-bin/rsh...n&typ=R-105468

  11. #11

  12. #12
    Du kan finna dunlop för 2500 om du beställer sj kolla dackleader.se hos en hd-dealer 600-800 dyrare?
    Kör 250/18 nu på min, dunlop elite 3 metzeler 260 passar oxå utan å modifiera.
    Sen e breakouten en riktin fin hoj me

  13. #13
    Jag köpte min hoj av Bikeman. Enligt annonsen var den utrustad med luft, buller och powercommander. Mappad skulle den vara.

    När jag fick den smällde den som fan på avslag, så pass att jag insåg att det inte kunde vara sunt för motorn.

    Så jag ringde och hörde om den verkligen var mappad och enligt Bikeman hade deras mekaniker provkört och sa att allt var som det skulle.

    Då jag kollade efter själv och det visade sig att bågen inte hade någon tuner överhuvudtaget. Bara budgetlösningen XIED. Klart att den gick illa och hade sig.

    Eftersom jag ändå skulle byta ut det skräniga Big Radius-systemet mot ett 2-1 och köpa Powervision orkade jag inte tjafsa. Nu är hojen till belåtenhet men Bikeman imponerade inte.

    De har ju ingen koll på vad de säljer.

  14. #14
    Hallå.
    Är det någon som har koll på vad det är för skillnad på årsmodellerna när det gäller breakout?
    Kollat på 16 och provkört, dock så är alla svarta slut och då är det begagnat eller 2017 som gäller!

    Tycker dock de är rätt dyra i begagnat så man kanske får invänta 17 och vara hojlös ett tag till.

Liknande ämnen

  1. Hjälp sökes angående street bob..
    Av magnust i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-07-12, 07:47
  2. Angående en 750-42
    Av Glenn i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-28, 21:16
  3. En fråga angående ombesiktning
    Av Pelleman i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-26, 02:42
  4. 2 Frågor angående Heritage !
    Av Linder i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-03-05, 17:51
  5. Angående Softis
    Av xbones i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 14:27

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •