Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byte av bromsljuskontakt fram

  1. #1

    Byte av bromsljuskontakt fram

    Hej,

    Måste byta bromsljuskontakt på min Rocker för den bryter inte kretsen som den ska, lyset blinkar som ett stroboskop...
    Började skruva isär kontrollhuset och konstaterade att startknappen och "onoff" knappen sitter fast i övre huset?
    I de beskrivningar jag sett så ska det gå att ta bort övre huset och knapparna sitter kvar i undre delen?
    Har ett fatbar styre med dolda kablar så jag törs inte ta i för mycket eftersom det inte syns hur det ser ut inuti.
    Hur lossar man knapparna från huset utan att knäcka sönder nått?

  2. #2
    Kolla först så ditt bromsgrepp inte glappar för då beter det sig som du beskriver. Om du trycker in den lilla kontakten så ska inte bromsljuset lysa

  3. #3
    Känns inte extremt glapp, hojen har dessutom bara gått ca750 mil så det borde ju vara schysst..
    Köpte den i augusti så jag har inte haft den så länge.Finns en notering på en gammal servicefaktura att kontakten är lagad provisoriskt, men finns ingen uppgift att det blivit ordentligt fixat
    Skulle tro att den gått sönder vid bytet av styre
    Pressar man bromsgreppet stumt framåt så slocknar det, så antagligen har det väl gått bort en bit på kontakten
    Provade att lossa klamman som håller bromscylindern och då verkar det vara lättare att få isär grejorna
    Hade inte tid att fördjupa mig i det utan det får bli i helgen

  4. #4
    Det ska inte glappa alls där kolven ska med hjälp av returfjädern trycka tillbaka bromsgreppet helt så kontakten bryter spänningen till bromsljuset. Vanligt att det ärgar i bromscylindern så fjädern inte orkar trycka tillbaka kolven mot greppet.
    Försök limma på lite epoxy som förlängning av kontakten om den har blivet avbruten i den klena spetsen som är där original. Annars blir det till att löda dit den nye kontakten. http://www.bikeline.se/sv/artiklar/b...xl-96-upp.html
    Senast redigerat av Pulare den 2016-10-21 klockan 14:35.

  5. #5
    Tack för epoxitipset, men har köpt hem en ny kontakt. Lyckades få isär grejorna så att jag kom åt att skarva dit nya kontakten(lödskarv med krympslang över)Har provat alla funktioner, det var ok, så nu ska jag bara invänta mina nya handtag innan ihopmontering. Sen är det förhoppningsvis ordning på prylarna.

  6. Följande användare tackar Heartland-Rocker för detta inlägg:

    Pulare (2016-10-21)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-06-01, 21:08
  2. byte av fram hjulslager
    Av hdkuben i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-08-04, 10:11
  3. Bromsljuskontakt i ISR-grepp
    Av Hogkiller i forum Custom & Byggen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 20:40
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-17, 07:03
  5. Fram hjul
    Av oggy69 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 17:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •