Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Erfarenheter från sänkning av Breakout

  1. #1

    Erfarenheter från sänkning av Breakout

    Jag går i tankarna på att sänka min Breakout baktill. Är osäker på hur mycket, men det är väl som med allt annat en avvägning mellan komfort och utseende. Jag kör en 2016 FXSB och vill egentligen bara ha ner baken lite för att ge den ett ännu lite råare uttryck. Jag har kikat på lite snabbkit som sänker 1,5-2" och sneglar mot 2" sänkning. Hur påverkas åkkomforten rent generellt? Breakouten är ju redan ganska låg (har för mig den är fabrikssänkt) men att få bakskärmen närmare fälgen skulle göra väldigt mycket. Är andra dämpare att föredra för att inte tappa alltför mkt komfort? Luftdämpare? Jag är som ett blankt ark i detta ämne. Kom gärna med tips och råd!

    Tack på förhand!

    Johnny

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    7
    Tackad: 0
    Hej.
    Jag sänkte min 1 tum med arlen ness sänkningssats. Tycker att den är kanon och köra även med tant och packning. Jag sänkte när jag flyttade reg skylten för att mellanrummet mellan däck och skärm blev för stort. Med vänlig hälsning, jens

  3. #3
    Har sänkt min 1" med sänkningssats, funkar bra tycker jag, Det tråkiga med originaldämparna är att det är ganska jobbigt att justera fjäderförspänningen och om man som jag ofta skiftar med att köra solo och med passagerare så är den antingen för mjuk med passagerare eller för hård när man kör solo.
    Progressive har en dämpare där man kan justera förspänningen med en ratt, har dock inte testat den

Liknande ämnen

  1. Erfarenheter av Eagle Gear kevlarjeans?
    Av Bushido i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-02-25, 20:50
  2. Draggin K-shirt erfarenheter
    Av warpath i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 12:07
  3. Single fire - erfarenheter?
    Av druttkasken i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-20, 02:55
  4. V&H Fuelpak, erfarenheter?
    Av Bikerboy i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 20:20
  5. Erfarenheter av Mastertune från TTS?
    Av Harley-Knutte i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 22:16

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •