Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: plugga olje ledning

  1. #1

    plugga olje ledning

    Hej! är helt grön på detta område!har en evo softail -89 som jag håller på att snickra om köpte den i kartonger och har nu byggt ihop den dels med ny låda 5växl med elstart och kick och den kommer att ha öppen belt 3tum allt nytt från bdl.nu till frågorna! Det går en oljeledning till den gamla innertransen till kedjespänning och lameller.vad gör man med den bara pluggar eller?och hur i så fall? nästa fråga kopplings handtaget går så jävla trögt så man spräcker nästan en ven i pannan när man ska frikoppla allt är nytt lammelpaket kopplingshandtag vajer! ska man ta bort varannan fjäder på kopplingspaketet eller? är lite orolig om kopplingen inte håller i när man gasar på?tacksam för snabbt svar! MVH Tiia

  2. #2
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    687
    Tackad: 29

    Såvida du inte har en "jättebautaeffektkoppling" så skall du låta fjädrarna vara. Prova och smörj upp vajer och handtag ordentligt samt kolla att det inte är någon skarp böj på vajern.
    Vad avser oljeledningen så vet jag inte, trodde i min enfald att transen var ett slutet system, så är det åtminstone på TC.

  3. #3
    Hej! Allt som du nämnde är gjort men den är trög och tung jobbad som fan. Du har rätt i det med slutet system på oljan oxå men som jag sa så är inner och ytter trans bortplockat och även lamellpaketet. Det är öppen trans och 3tums belt allt är nytt från BDL där av frågan om man bara pluggar oljeledningen från motorn som går in i transen.

  4. #4
    Ta bort fjädrar! Det går inte att ha alla. Skall kolla men jag tror jag har sex st.

  5. #5
    Det är flera slangar som får pluggas, sedan kan man göra det lika snyggt. En anslutning som sitter bredvid oljepumpen på blocket , där har jag skruvat bort slanganslutningen och gängat in en konisk plug (det är NPT-gänga), smeta på lite gängtätning eller loctite så det blir tätt. Den smala anslutningen ovanpå pumpen, där har jag en kort slangstump med en plugg i (skruv sittande med låstråd). Sedan finns en T-koppling mellan motor/oljetank/innertrans. Ta bort T-kopplingen och slangen till inertransen och sätt dit en slang direkt från motorn till tanken.

  6. Följande användare tackar stroker49 för detta inlägg:

    Tiia (2017-01-31)

Liknande ämnen

  1. Olje plugg
    Av Häggen i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-05-02, 21:50
  2. Olje läckage.
    Av Bengta i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-11-13, 22:01
  3. olje tryck
    Av hdkuben i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 08:40
  4. Olje fråga?
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 17:16
  5. Vinterfix - Plugga lamphålen på en Dynaskärm..
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 11:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •