Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Gnäll på styre vid bes??

  1. #1

    Gnäll på styre vid bes??

    Hej Kamrater!

    Är i full färd med att bes min hoj för första gången. När jag ändå är på G tänkte jag reg bes den för passagerare oxå.

    Min fråga är då, har ngn här fått gnäll på för högt styre?? Jag har ett 16" aphäng på nu (se bild) och är inte sugen på att byta...

    Snackade med en snubbe på Opus som ju givetvis sa att det ska vara körbart samt att händerna inte bör vara över axlarna. Vet inte om det är regel lr en mer generell syn han gav mig?

    Synpunkter/erfarenheter ngn?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	006.jpg 
Visningar:	224 
Storlek:	101,9 KB 
Id:	19019

  2. #2
    Uppfyller hojen alla krav för besiktning så är det ju besiktningsgubbens problem om han kan hantera den eller inte,det ska inte påverka besiktningsresultatet.
    En polare besiktade en långgaffel för några år sedan och besiktningsgubben vågade inte prova den för den såg farlig ut!!!Men den blev ju godkänd,för den var laglig på alla sätt..

    //Robban

  3. #3
    Regeln med händerna över axlarna gäller. Och det är inte dina axlar utan besiktningsmannens......

  4. #4
    Helfordonsgodkänd årsmodell ser det ut som, då går det inte igenom ifall du inte träffar rätt besiktningsman.

  5. #5
    De ju fan rent ut sagt, dessa j***a regler hit o dit!!

    Får kränga på orig styret då men då blir ju vajrarna långa som fan. Lr funkar de till 12" orig styret tror ni?

  6. #6
    Det är väl bara att köra dit och testa? Följer man reglementet så är du körd, men min erfarenhet är att väldigt få besmän gör det.

  7. #7
    Har 20" på min Softail. Beror som tidigare påpekad på besktningsmannen, men det är mkt lätt att fixa. Vinkla styret mot dig tills det går under axlarna vid besiktning. Körställning blir helt åt helvete men då kan dom inte gnälla på att styret är för högt åtminstone.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  8. Följande användare tackar leongarber för detta inlägg:

    Sportster81 (2017-06-05)

  9. #8
    Kompisen har en softail med 19" ap. Han gör precis som leongarber beskriver. Funkat bra i flera år

  10. #9
    Ska bara meddela att det inte va några problem med apisar varken vid reg bes lr den vanliga
    Orolig i onödan mao men tack för era inlägg!

Liknande ämnen

  1. 883C -05 vill ej starta efter vinteruppehåll
    Av Spinnix i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-06-07, 14:45
  2. 883C -05 vill ej starta efter vinteruppehåll
    Av Spinnix i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-05-26, 20:08
  3. Gnällig koppling
    Av Henke78 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-06-04, 00:13
  4. Stora gnälltråden...
    Av Sanniz i forum Off Topic
    Svar: 621
    Senaste inlägg: 2014-07-30, 18:59
  5. Bes
    Av JIson i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-04, 13:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •