Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 78

Ämne: Biltematråden!

  1. #1

    Biltematråden!

    Här har vi gjort en Biltematråd. Biltema kan man tycka som man vill om, men de säljer ju en del MC-grejer nu, och numera även bromsbelägg, oljefilter och batteri till just H-D.

    Här kan vi dela med oss av bra eller dåliga erfarheter av allt på Biltema. Verktyg, maskiner och delar!

  2. #2
    För alla Sportster och Dynaägare kan jag rekommendera deras depåstöd för 249,-

    Absolut bra för många sorters mek.




  3. #3
    Dessa miniledblinkersarna från Biltema funkade oxå kanonbra för endast 199,-/par. Svart eller krom. E-märkta dessutom.




  4. #4
    Jag har aldrig haft problem med deras grejor, deras reservdelar har fixat mina bilar sedan man började med bilar, Köpte en Valiant på min 16 årsdag så vi kunde åka till fjälls med grannens dotter som chaufför! sen har det varit massor av volvos 142, 242, 245, 745, 855 som är min nuvarande,1 fård, 1 merc,+div amjärn, men sedan dom öppnat meconomen i LSE så handlar jag där
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  5. #5
    Köppte en framlampa på biltema för någon vecka sen.
    Inte "lyst" med den än men allt annat ser riktigt bra ut. Chromet blänker och allt känns stabilt.

    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...lkastare-5-12/


  6. #6
    Inte bra, Biltema

    Deras stora momentnyckel fungerar ibland.
    Deras "dremmel" varvar lite som den vill...
    MC-Lyften tappar trycket, hojen sjunker sakta men osäkert
    Stora slagborren brände direkt.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Inte bra, Biltema

    Deras stora momentnyckel fungerar ibland.
    Deras "dremmel" varvar lite som den vill...
    MC-Lyften tappar trycket, hojen sjunker sakta men osäkert
    Stora slagborren brände direkt.
    Klubbkompisen och jag köpte varsin lyft och hans tappade trycket men min funkar perfa. (fast man kan ju låsa den i upphissat läge för säkerhets skull).
    Stora slagborren (om du menar bautastora borrhammaren) har jag haft i flera år utan problem.
    Det brukar vara ojämn kvalite på deras grejjer, men priset är oftast mycket bra och det är ju bara att byta det som inte funkar!
    Ride hard or stay at home!


  8. #8
    Precis...spara kvittot....länge!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Undvik deras slangklämmor med. Dom ***ar ur direkt när man ska dra år lite.
    Bobber 883 -06

  10. #10
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Kulbultar max 1 år. Bromsb. tål en inbromsning andra är man bromslös, livsfarliga. Slagghackan lossnade handtaget. Kopparsläggan lossnade handtaget, kan hålla på hur länge som helst, men som sagt billigt ere!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Bromsb. tål en inbromsning andra är man bromslös, livsfarliga.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    Nån som testat Biltemas bandage. Kosta billigt och är det nån större skillnad ?
    Funkar nog hur bra som helst! Det är ju bra pris så det är bara å testa!


    BILTEMAS:



    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi.../Avgasbandage/


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #13
    Någon som testat Biltemas avgasbandage??Halva priset mot övriga...Lr måste jag bli den första som provar??
    DEVDE

  14. #14
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Jag har testat, jag sprayade dock mina med svart värmetålig färg, men dom har funkat bra.
    Bobber 883 -06

  15. #15
    Okej gött..dom e ju som sagt hälften så dyra för samma skit lixom
    DEVDE

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Har köpt en hel del på Biltema,deras verktyg har överlag funkat bra tycker jag.Bilbatterier och oljorna känns
    lite mysko.Bromsskivor,belägg ok har använts till olika bilar i familjen i många år utan nåt problem.Även
    länkarmar till nyare bilar har verkat ok men livslängd osäker.

  17. #17
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Hjullager från biltema kan jag inte rekommendera , köpte en komplett hub unit funkade ca 2 månader , har dömt ut hjullagrena flera gånger ändå var man snål och köpte ett
    ang. mc lyften jag låser alltid min när jag hissat hojen , så den inte kan sänka sig . Handverktyg som jag använder i mitt garage har jag en hel del från Biltema

  18. #18
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    Hjullager från biltema kan jag inte rekommendera , köpte en komplett hub unit funkade ca 2 månader , har dömt ut hjullagrena flera gånger ändå var man snål och köpte ett
    ang. mc lyften jag låser alltid min när jag hissat hojen , så den inte kan sänka sig . Handverktyg som jag använder i mitt garage har jag en hel del från Biltema
    Biltemas verktyg håller väl i ett hobbygarage eller lite mer aktivt skruvande men inte menat för professionellt bruk,eller? Dom har iofs 10års garanti.
    There are no problemsonly solutions

  19. #19
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Insexnycklar från Biltema har jag även en del på jobbet det verkar funka , i mitt garage bygger jag inte så mycket mest mc förvaring då har jag svårt att motivera kostnaden för dyra verktyg
    i jobbet tittar jag inte så mycket på kostnaden där är det funktion som gäller (förenklat uttryckt)

  20. #20
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    Insexnycklar från Biltema har jag även en del på jobbet det verkar funka , i mitt garage bygger jag inte så mycket mest mc förvaring då har jag svårt att motivera kostnaden för dyra verktyg
    i jobbet tittar jag inte så mycket på kostnaden där är det funktion som gäller (förenklat uttryckt)
    Har själv en del verktyg från Biltema o dom har ju hållit i många år men skruvar inte heller så mycket iofs. Köpte en länkarm till svärdotterns Golf komplett med bussningar och kulled för 450kr o det är ju billigt! Istället för att bråka med att byta bussningar så var det mycket enklare att byta hela länkarmen.Tog väl 2timmar
    There are no problemsonly solutions

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •