Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: att tänka på vid köp av en night rod

  1. #1

    att tänka på vid köp av en night rod

    Hej allihopa

    har dreglat i flera år efter en night rod och har äntligen bestämt mig för att köpa en

    jag kikar på modellerna mellan 2009-2011 då jag tycker att framsidan är snyggare än dom nyare modellerna dock är det inte ett avgörande faktor utan mer en preferens. Jag har inte så bra koll på vad jag borde tänka på inför ett köp. Har läst igenom många trådar här men känner att jag fortfarande har väldigt lite koll.

    Tar tacksamt emot er hjälp om vad jag borde tänka på inför ett köp samt hur jag ska tänka på gällande värderingen.

    Har märkt att priset på en night rod ligger mellan 140k-200k på blocket. Tror ni att det dyker upp fler annonser ju närmare man kommer sommaren?

    Har ni en checklista på vad man borde inspektera vid ett köp så vore det kanon.

    Tack på förhand

    Harleynoob

  2. #2
    Skicket i allmänhet, Jag har en 2011 Night rod special som skall säljas snart, 140K har jag tänk mej, 1100mil, super tuner, (Mappad), TAB performance avgas, väska, progresive dämpare bak + lite lull lull,
    Extra tankkåpa för nedsänkt mätarhus och sänknings sats bak, mm. Kan medfölja vid smidig affär.
    Jobbar i Tyskland så jag har inte tillgång till moppen just nu, hade tänkt lägga ut den till försäljning till påsk, men om genuint intresse finns kan jag åka hem tidigare.
    Mvh. Magnus

  3. Följande användare tackar mangi för detta inlägg:

    HarleyNoob (2019-03-20)

  4. #3
    Jag kör en 08'a sen några år, och det viktigaste jag kan rekommendera att kolla är skicket på bakre breather hose! Klapprutten slang som nästan alla får byta, jag har även fått byta min främre.
    Sen är väl den mest kända svaga punkten bränslemätaren... allmänt känt att VRSC's körs på trippen så utgå ifrån att alla du kollar på kommer ha en trasig sensor.

    Passa på o köp snart, dom har väl ökat i värde med typ 10k sista året tror jag.

  5. #4
    Va e en breather hose? 😀

Liknande ämnen

  1. att tänka på vid köp av night rod
    Av HarleyNoob i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-03-19, 20:22
  2. Värt att tänka på första shovel/chopper köp
    Av Fredriks i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2016-10-19, 00:42
  3. Att tänka på vid nyköp?
    Av mantic i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-10-11, 19:25
  4. Höjd på ruta? Vad tänka på vid köp
    Av Alohavbg i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-06-16, 01:43
  5. tänka på vid köp av Electra glide ultra
    Av Tjoken i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-18, 20:26

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •