Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Blinkersproblem...

  1. #1

    Blinkersproblem...

    hallå alla där ute har ett elektriskt problem... har fått för mig och koppla in en diodblinkers fram istället
    för dom enormt fula som sitter orginal. enda problemet är att när jag klippte sladden så märkte jag
    att dom färgerna som gick till blinkerserna var lila och svart och min diodblinker har färgen grön och blå.


    så jag undrar hur man gör det bäst? blir det problem om man skulle råka koppla fel? måste man mäta strömmen
    på kabeln till blinkerserna men hur vet jag då vilken dom motsvarar på färgerna grön och blå.


    tacksam för svar...

  2. #2
    Kvittar nästan hur du du kopplar dom, bästa är att testa dig fram. Inget kan skadas.

    OBS: Skulle de lysa konstant eller blinka snabbt behöver du motstånd, Sök på forumet på blinkers, finns en hel del i detta ämnet.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Hagis
    Guest
    Admin har rätt! Det är bara pröva vilken kabel som ska sitta vart på blinkersen för du kan inte skada något! Om det blinkar för fort, vilket det bör göra när du bytt blinkers till den typen, så behöver du ett motstånd! Det finns på biltema och är ett 8 ohms motstånd för att få det att lira, sätt dock motståndet fritt från andra kablar osv då det oftast blir jävligt varmt!

  4. #4
    Svart är jord på hojen iaf orginal, pillat med mina blinkers och vet det
    Är det inte med diod så att om man kastar om + och - så fungerar det inte bara?
    Som sagt så kommer blinkersen mest troligt lysa, så du kommer få införskaffa motstånd eller en speciell box som fixar det.

  5. #5
    ok tackar för svar, var mest orolig bara ifall nått kunde skadas om man kopplade fel så de blir till o prova här i helgen.

    tackar tackar

  6. #6
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Canario Visa inlägg
    ok tackar för svar, var mest orolig bara ifall nått kunde skadas om man kopplade fel så de blir till o prova här i helgen.

    tackar tackar
    Återkom gärna me hur du gjorde..funderar nämligen själv på o byta till diod
    mvh Imme

  7. #7
    har nu bytt främre blinkerna och det var som ni sagt lös bara när man kopplat rätt på rätt så de gick smidigt o sen skaffa jag en sån där "omvandlare" som man sätter under sadeln som styr hastigheten på blinkningarna på alla blinkers så nu e det baklampan jag ska ge mig i kast med.

    är det nån som har bytt baklampan? vad gjorde ni med "kontakt paketet" där matningen går in o delar sig till blinkerserna och baklampan? jäkla paket o hålla fritt från vatten om man ska låta skiten va kvar.

    eller har ni skarvat om alla sladdar?

  8. #8
    Hagis
    Guest
    Kontakt spray funkar men du får ju vara varsam när du tvättar hojen! No högtryckstvätt! Sen skulle jag nog köra vulktejp runt skarven! Jag gillar vulktejp

  9. #9
    känns som det e nog det lättaste o bara försöka gömma skiten under bakskärmen o täta med nått, finns det el kopplings scheman för det paketet? en massa funderande annars o försöka reda ut den soppan med vad alla kablar styr o delar sig

  10. #10
    Det sitter en stor kontakt under sitsen dom går till baklampa och blinkers. Om du har plats kan du låta hela paketet ligga under sadeln (in en plastpåse med straps funkar) annars skarva ja. Löda och krympslang.

    Färgerna finns i en annan tråd här inne. Ska leta upp den. Hagis har annars hela servicemunalen på pdf.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #11
    Om jag minns rätt. (med reservation för fel)


    Svart - jord (kan finnas två svarta)
    Röd/gul - bromsljus
    Blå - baklampa
    lila/grå & brun/grå - blinkers hö/vä.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    Hagis
    Guest
    Ni med sporre!
    Dra ett mail med ditt forum nick till hagis@harleyforum.se så skickar jag över manualen per mail! Filen är nästan 30 MB så det tar lite tid så ni vet!

Liknande ämnen

  1. Blinkersproblem, lyser konstant
    Av DeaDSexY i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 22:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •