Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 165

Ämne: Byggfrågor kring 883

  1. #21
    Lite i taget, skynda långsamt


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #22
    Hagis
    Guest
    ja jag har insett att konverteringen till 1200 samt rejka den blir till nästa vinter!
    Men planen är att hinna med att flytta fram pinnarna, byta styret, byta tank och skärmar, baklyset, framlyset och jag tror även jag kommer få råd med nya fälgar, däck och bredare sving! Men sen är det stopp, måste ju ner till solen i vinter med

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Nä det har du rätt i! Tror den billigaste svingen jag hittade låg på ca 3000, fälgarna ca 7000, fotpinnarna ca 3000, sen har jag inte hittat tank och skärmar men dom ligger väll på en halv månadslön! Så det blir inte många öl i vinter
    Admins tips på kittet för 1500 $ e att rekommendera. Räkna cirka 10.000 skulle jag tippa på, utan fälg dock. Bredare sving innebär nytt drev i fram, kanske smalare belt mm. Tusenlapparna drar iväg alltså. O efter tre säsonger på en 883a, lägg de stålarna på något annat i början. Du kanske har stor kassa, vem vet hehe. Ta mycket bildet o visa när du sätter igång. Alltid kul o följa.

  4. #24
    se Art nr: 10-015 på bikeline.se ca 11000:-, detta kit har det mesta vad jag kan se, förutom hjul..

    glöm ej heller att du måste bygga om ram och egentligen besiktiga detta,,, eller låtsas som det

    gokväll!

  5. #25
    Hittade en billig sving 200-240mm! $350 Buy now pris! 2200Sek!!!
    Skickar över hela jordklotet!

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/200-2...#ht_829wt_1165


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #26
    Hagis
    Guest
    3 dagar kvar, jag får loss pengar den 15e
    Men jag ska absolut hålla koll på ebay märker jag!

  7. #27
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    så 150 är det största jag kan ha på orginal! Lite löjligt då jag hade bredare på sporthojen, så det blir till att byta! Inget snack om den saken! Jag har redan hittat fälgarna jag vill ha

    Detta är väll några saker jag ska försöka få tag i till vintern!

    Bifogad fil 1997

    Bifogad fil 1998Bifogad fil 1999
    Good choice Hagis! Den röda kanten skulle ju funnits original på xbonesen
    There are no problemsonly solutions

  8. #28
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Nej .. Du ska bygga det så här
    Ursäkta att jag blandar mej i men jag och Bandit har samma smak! Bobber, matt svart,ekrar! Klassiskt!
    There are no problemsonly solutions

  9. #29
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Admins tips på kittet för 1500 $ e att rekommendera. Räkna cirka 10.000 skulle jag tippa på, utan fälg dock. Bredare sving innebär nytt drev i fram, kanske smalare belt mm. Tusenlapparna drar iväg alltså. O efter tre säsonger på en 883a, lägg de stålarna på något annat i början. Du kanske har stor kassa, vem vet hehe. Ta mycket bildet o visa när du sätter igång. Alltid kul o följa.
    Jag undrar också om det är värt pengarna o jobbet! Ta nu inte illa upp men du kan säkert köpa nåt färdigt för samma peng. O större. Men det är som sagt helt din sak o din smak
    There are no problemsonly solutions

  10. #30
    Lite tjusning är att förädla det man har

    Sedan försöker jag omvandla Hagis 300däck är ute, Aphäng är ett måste etc, men har är envis....Det kommer...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #31
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Kör så det ryker Hagis! e;

    Känner inte dig, men det känns som att stilen du är ute efter kommer att passa dig.
    Bobber 883 -06

  12. #32
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Lite tjusning är att förädla det man har

    Sedan försöker jag omvandla Hagis 300däck är ute, Aphäng är ett måste etc, men har är envis....Det kommer...
    Jag kan säga på en gång att något 300 däck blir det inte! Inte över 180 i bak, ska gå att lägga i kurvorna med och det gör det inte med bredare! Erfarenhet!
    Aphäng, då säger jag som så här! Vi har Djurgårdens IF i närheten av oss, det är tillräckligt mycket "ap häng" så jag klarar mig från det på hojen

    Kassan kan jag inte klaga på! Den räcker till nya fälgar och lite till per månad! Sen är det som jag skrev i början, varför jag inte lägger pengar på något mer färdigt? För att det inte finns något som ens ser ut som jag vill ha för rätt peng! Jag har väldigt goda kontakter, väldigt goda! Så det kommer inte kosta lika mycket som om Svensson Svensson skulle bygga det samma! Och en kontringsfråga! Varför skulle jag vilja sätta mig på en större hoj när jag kan få min lilla nätta sak till en 1200 för en nätt slant? En lätt hoj med mycket pulver Vs en otymplig hoj med massa pulver! Hästkraft per kg pojkar....

  13. #33
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av ElMilagro. Visa inlägg
    Kör så det ryker Hagis! e;

    Känner inte dig, men det känns som att stilen du är ute efter kommer att passa dig.
    Tackar, jo jag tror det jag med! Ända sen jag föll för HD så är det den stilen jag vill ha så det blir så! Sen hur det egna bygget kommer se ut när det väl sätter igång ja det får vi se

  14. #34
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Det är ju riktigt som du säger med hk/kg. Och alla vill väl ha eget stuk på hojen. Ska väl själv bygga om hojen så småningom till mer personligt stuk. Men får nog vänta ett tag med tanke på garantin o så
    Senast redigerat av xbones den 2011-08-29 klockan 19:17.
    There are no problemsonly solutions

  15. #35
    Hej Max 180 bakdäck ska man ha. Och då får man brädda sving och ram, men det blir billigare en köpa nya grejor. Lyssna med UCC.

  16. #36
    Hagis
    Guest
    Okej, ja jag ska kolla med dom! En broder har kontakt med dom så han får nog höra sig för lite. Vad tror du det kan diffa i pris?
    Behöver man även bredda ramen? Räcker det inte med att sätta på en ny sving, dom har väll samma bredd i fästet?!

  17. #37
    Jag gillar också bobber som alla andra. Men tycker det är grymt med folk som bygger det de vill och inte det som är inne just nu. 300 bakdäck var inte snyggt när det var inne, men det är ju inte frågan här.

    Gör gärna en byggtråd med bilder när det drar ihop sig!

  18. #38
    Du behöver bredda ramen delvis. Uppe vid skärmstagen måste du KLVYA ramen något och sätta i ett rör på tvären. Ska se om jag hittar bilder....


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  19. #39

  20. #40
    Jag tycker det verkar som att det byggs en hel del sporrar i alla möjliga stilar, fast inte i Sverige? I Sverige är det en tjej-hoj, den är för liten, för klen och yada yada.
    Det ska vara +300kg kromad örn för gubbarna, shovel för de som vet. Men motorn gör ju att det går att bygga hur coola hojar som helst, som går bra, för en ganska bra peng.
    Men man ser sällan så många moddade sportsters här, väskor och L&B på sin höjd.
    Men på nätet finns det ju hur mycket som helst med sportster som grund, har ni andra samma uppfattning?

    Fram för fler moddade sporrar!
    Senast redigerat av gronvit den 2011-09-12 klockan 14:39.

Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •