Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 165

Ämne: Byggfrågor kring 883

  1. #41
    Sportstern är kul att bygga på. Lättmekad och robust. Korta, låga, lätta med mittmonterade fotpinnar så ska en ombyggd sportster se ut...
    D.F.W.T.B

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av IDI Visa inlägg
    Sportstern är kul att bygga på. Lättmekad och robust. Korta, låga, lätta med mittmonterade fotpinnar så ska en ombyggd sportster se ut...


    Och en massa fulmeckade lösningar som kostar billigt


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #43
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Jag tycker det verkar som att det byggs en hel del sporrar i alla möjliga stilar, fast inte i Sverige? I Sverige är det en tjej-hoj, den är för liten, för klen och yada yada
    Du har så rätt så rätt! Svensken är som jag förstått det rätt kåt på CUI! Jag fick rådet av en inbiten chopper åkare att skita i CUIn och istället gå på det jag kan göra med hojen! Att den är lite klenare än V-twinen är ingen hemlighet men som jag nämnt tidigare och som visat sig stämma, det är få HD åkare som gärna åker snabbare än 90 i pack! Jag kan heller inte påstå att 883an skulle vara jobbig att skutsa på! Har haft frugan bakpå och det var inga problem för mig eller hojen, att frugan sen inte vill åka med förens jag breddar den har inget med CUIn att göra utan att bönepallen helt enkelt är för obekväm för längre turer!

    Men det är det sköna med att bli vuxen, man får liksom göra vad man vill för sina egna pengar! planen jag har för min hoj är
    - bredda i bak och slänga på ett 180 däck på mattsvart ekerfälg
    - kort bred bakskärm samt en lite högre smidd sissy
    - sänka skutspinnarna ca 10 cm
    - byta pipor, kortare och som går ner i backan
    - bredare tank
    - bort med framskärmen
    - bredare styre med integrerade blinker'
    - digital hastighetsmätare
    - rejka gaffeln
    - konvertera den till en 1200
    - flytta mina pinnar 2" till
    - sänka inte bara dämparna i bak utan hela hojen

    Det är planen och det är räknat på att vara klart till säsongen 2013! Jag gillar det gamla 90-tals west coast stuket! Det var det jag föll för så jag vill verkligen ha en sån modell. Sen om jag inte gillar körstilen osv, nä men då har jag i alla fall gjort det jag vill göra och lärt mig av mina misstag

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Okej, ja jag ska kolla med dom! En broder har kontakt med dom så han får nog höra sig för lite. Vad tror du det kan diffa i pris?
    Behöver man även bredda ramen? Räcker det inte med att sätta på en ny sving, dom har väll samma bredd i fästet?!
    Man måste bredda ramen också

  5. #45
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av B-G Visa inlägg
    Man måste bredda ramen också
    Jo jag fick en väldigt bra ritning på just hur mycket osv. Man lär med tiden, hade inte en aning om att det var så mycket jobb men det ska gå bra

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jo jag fick en väldigt bra ritning på just hur mycket osv. Man lär med tiden, hade inte en aning om att det var så mycket jobb men det ska gå bra
    Var glad att det inte är en Softail eller Dyna... ännu mer jobb...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #47
    Hagis
    Guest
    Men dom är ju super grymma om jag förstått det rätt! Varför skulle man vilja bygga om en sådan?

  8. #48
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Har fått erfara att de e dyrt och beställa delar från Pro Bike. Nytt solo säte med fjädrar, sänkningssats bak och sidmonterad reg.skylt kostar 15000:- inklusive montering (!)

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg
    Har fått erfara att de e dyrt och beställa delar från Pro Bike. Nytt solo säte med fjädrar, sänkningssats bak och sidmonterad reg.skylt kostar 15000:- inklusive montering (!)
    WoW


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #50
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    WoW
    Yes jag vet..beställde igår :/ Men men, jag vet att jobbet blir bra gjort iaf.

  11. #51
    Lysande! Bilder på ombygget sen va?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #52
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Lysande! Bilder på ombygget sen va?
    Jag var o avbeställde allting nu för en stund sen. Vill göra allt själv Är den där sidan bra som du tipsade om? Bra leveranstider o så?
    Killen på Pro Bike sa att om jag ska skruva o pilla själv så försvinner garantin..något som du vet nått om?

    Självklart kommer bilder!

  13. #53
    Det där med garantin är en återkommande fråga. Ska du montera på ett solosadel-kitt med HD-originalgrejer måste väl garantin gälla anser jag.
    Annars hade man ju inte fått montera på något alls från HD´s hylla utan att garantin ryker. Derby- och timerlock, speglar, handtag, blinkersglas etc. m.m

    "Motorn rasade men eftersom du själv monterat solosadeln gäller inte garantin" - långsökt....

    Du ska ju inte in i motorn och pilla, ej heller göra åverkan på materialet.

    Men det är bara min reaktion, inget jag vet med säkerhet såklart.

    PS: Enligt din avatarbild ser det redan ut som om den är något ombyggd, korrekt? Vilken årsmodell?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #54
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Det där med garantin är en återkommande fråga. Ska du montera på ett solosadel-kitt med HD-originalgrejer måste väl garantin gälla anser jag.
    Annars hade man ju inte fått montera på något alls från HD´s hylla utan att garantin ryker. Derby- och timerlock, speglar, handtag, blinkersglas etc. m.m

    "Motorn rasade men eftersom du själv monterat solosadeln gäller inte garantin" - långsökt....

    Du ska ju inte in i motorn och pilla, ej heller göra åverkan på materialet.

    Men det är bara min reaktion, inget jag vet med säkerhet såklart.

    PS: Enligt din avatarbild ser det redan ut som om den är något ombyggd, korrekt? Vilken årsmodell?

    Ja det är korrekt

    De jag har gjort är:

    *Bytt styre till en kortare dragbar
    *Bytt handtag
    *Satt på ett annat tanklock
    *Bytt ut blinkersglasen till tonade glas

    Det Pro Bike har gjort:
    *Bytt ut avgassystemet
    *Bytt ut luftfiltret

    Motorcykeln är en 2010-års Iron 883

    Mvh Imme

  15. #55
    Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg
    Ja det är korrekt

    De jag har gjort är:

    *Bytt styre till en kortare dragbar
    *Bytt handtag
    *Satt på ett annat tanklock
    *Bytt ut blinkersglasen till tonade glas
    ok! Så då är garantin redan körd mao (enligt din PB-dealer).

    Alltså = montera sitsen själv! (dessutom mycket roligare att göra det själv, om man kan och vill såklart)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  16. #56
    Här har du intstruktionern för att montera HD originalkitt, lättare än att borsta tänderna
    http://www.harley-davidson.com/en_US...ts/-J04590.pdf


    Spring Seat Installation Kit



    Required for installation of Solo Spring Saddle Kit P/N 54072-10 or 54373-10. Kit includes springs, mounting brackets, frame cover and hardware.

    54074-10


    Fits '04-'06 and '10-later XL models.

    MSRP US $229.95





    http://www.harley-davidson.com/gma/g...bmLocale=en_US


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  17. #57
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Nothing beats cubic inches............................................ .............................
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  18. #58
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Här har du intstruktionern för att montera HD originalkitt, lättare än att borsta tänderna
    http://www.harley-davidson.com/en_US...ts/-J04590.pdf


    Spring Seat Installation Kit



    Required for installation of Solo Spring Saddle Kit P/N 54072-10 or 54373-10. Kit includes springs, mounting brackets, frame cover and hardware.

    54074-10


    Fits '04-'06 and '10-later XL models.

    MSRP US $229.95





    http://www.harley-davidson.com/gma/g...bmLocale=en_US
    Yesbox! då gör jag de Är lite fundersam ifall jag ska välja Harleys egna solo sadel eller den här: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/?cmd=...K%3AMEWAX%3AIT

    Den senare är ju utan fjädrar..lite snyggare kan man tycka, men jag är kluven! vilken hade du kört på?

    Edit: Jag beställde HD original solo sadel plus lite annat! bilder kommer upp sen! Tackar!
    Senast redigerat av Imme den 2011-10-07 klockan 00:58.

  19. #59
    Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg

    Edit: Jag beställde HD original solo sadel plus lite annat! bilder kommer upp sen! Tackar!
    Skickar faktura sen


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #60
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Det är ett stort projekt du gett dig in på Hagis, men med hjälp av forumet så ska du nog fixa det bra.
    Men först så ska du lägga upp en plan över allt som ska göras på din hoj, från minsta skruv typ.
    Sen så ska du planera så du slipper göra samma sak 2 ggr, som att ev flytta ut remmen o sen komma på att du vill ha kedja istället.
    Vill du köra fort på kurviga vägar så är rejkningen dödsviktig att den blir rätt med tanke på försprång.
    Höjden på hojen ska vara färdiguttänkt innan du rejkar den och skaffar dämpare bak osv.
    Schysst gaffel är en förutsättning för att kunna köra din hoj som du tänkt.
    Med lite motorjobb och finputsning skulle jag tro att du hamnar runt 100 papp i ombyggnadskostnad färdigt.
    Jag vill inte skrämma dig, men det springer fort iväg med pesetas när man börjar.
    Min mening med det här e att få dig att tänka ut allt färdigt och räkna alla kostnader och se om det blir som du tänkt dig.
    Med tanke på att man inte får igen pengarna man lägger ut på sin hoj vid försäljning så bör du se till att få den exakt som du vill ha den, direkt.
    Provkör gärna en hoj liknande den i drömmen o se om den uppfyller hur du tänkt den ska fungera.
    Trist info kanske, men....
    Jag hjälper dig gärna att sortera dina funderingar så du får en schysst hoj Hagis, bara kom med funderingar.
    L&R

Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •