Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 165

Ämne: Byggfrågor kring 883

  1. #121
    Hagis
    Guest
    Menar du oljeburken?

  2. #122
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    aa precis

  3. #123
    Hagis
    Guest
    Nä den ska du inte behöva ta bort! Men häv av sadeln så kommer du åt lättare, men sen vet jag att det är tight att skruva på dessa hojar! Vad har du för mail? Jag kan skicka över service handboken åt dig!

  4. #124
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0

  5. #125
    Hagis
    Guest
    Lugnt!
    Den är på väg över men det tar lite tid då den är nästan 30 mb stor! Måste köra den via sprend.com men den kommer inom kort

  6. #126
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Lugnt!
    Den är på väg över men det tar lite tid då den är nästan 30 mb stor! Måste köra den via sprend.com men den kommer inom kort
    kungligt!

  7. #127
    Hagis
    Guest
    Du har mail!
    Nu väntar film med frugan men lycka till med allt o ha en trevlig helg! Ser fram emot lite bilder när du sätter igång för det låter som du har häftiga planer för hojen!

  8. #128
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Tack för all hjälp! Absolut...bilder kommer!

    trevlig helg!

  9. #129
    Hagis
    Guest
    Så lite så! Nu väntar sängen, ska upp o jobba i morgon igen :/

  10. #130
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Suttit o funderat lite på vad jag vill göra med hojjen. Har fått hem nytt solo-säte (bilder kommer när allt e monterat), sidomonterad skylthållare (lite problem med passformen till original-skylt) och ett s.k "tank bra".
    Först och främst vill jag ju korta ner bakskärmen en aning så att bakdäcket syns mer. Men när jag monterade bort originalskylthållaren så ser jag att bakskärmen är alldeles för högt upp om ni förstår vad jag menar..det är ju inte som de amerikanska modellerna så att säga. Jag vill att skärmen ska ligga närmare däcket. Löser jag detta genom att beställa ett nytt 11 inch fjädring bak? Eller måste jag även sänka den där framme oxå? Sitter och nästan dumförklarar mig själv genom alla dessa frågor

    tänkte mig något sånt här:
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer sänkt.jpg  

  11. #131
    Det blir svårt att komm riktigt nära däcket tyvärr. Stelbensstag på din bild.
    11" är ok men gå istället på Burlys 10,5" eller Licks Cycles 10" ! 5 olika hårdheter som bör funka i de värsta hålorna.

    Om du ändå ska byta skärmen bak kan även pressa ner denna 2-3cm och borra nya fästhål för denna. Du får "trimma" av lite extra plåt på skärmen samtidigt så du blir av med de gamla hålen.

    Fram är inget måste, och du kan alltid skicka upp gaffelbenen i kronan 1" eller så för att kompensera. Bäst är såklart ett sänkningskitt från PS eller Burly. (Köper du Burlys Slammer kit får du både bak OCH framkitt för en vettig peng!)



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #132
    vart köper man Burlys Slammer kit ?

  13. #133

  14. #134
    Jag har köpt slammer kittet -2", men funderar på att droppa i kronan 1" också. Plus 14" ape hanger för att få den där riktigt låga looken boobber looken. Vad tror du admin?

  15. #135
    Om man vill pyssla lite och vill ha skärmen riktigt nära så sätter man skärmen i svingen så att skärmen har samma avstånd jämt. Man ska bara hålla koll så att den inte kommer för nära eftersom däcket sväller i högre farter.

  16. #136
    Hagis
    Guest
    Steloperation
    Nu ligger i alla fall mina delar ute till försäljning!

  17. #137
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Steloperation
    Nu ligger i alla fall mina delar ute till försäljning!
    Vardå? länk!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #138
    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Jag har köpt slammer kittet -2", men funderar på att droppa i kronan 1" också. Plus 14" ape hanger för att få den där riktigt låga looken boobber looken. Vad tror du admin?
    Tack för frågan

    Testa det. Om du sänkt fronten 2" med progressiva fjädrar bör dessa inte kunna bottna/slå i underkronan vid större gupp, annars häll i trögare heavy duty olja i gaffelbenen för säkerhetsskull. Bara att köra

    Håll även koll på fotpinnar, stöd och blås som ev kan skrapa i kurvorna...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  19. #139
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Steloperation
    Nu ligger i alla fall mina delar ute till försäljning!
    En seriös köpare av din bakskärm

  20. #140
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Om man vill pyssla lite och vill ha skärmen riktigt nära så sätter man skärmen i svingen så att skärmen har samma avstånd jämt. Man ska bara hålla koll så att den inte kommer för nära eftersom däcket sväller i högre farter.
    Finns de nå intstruktion på hur man går tillväga om man vill sätta skärmen i svingen? Låter som en bra idé de där

Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •