Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Drevbyte på Softail

  1. #1

    Drevbyte på Softail

    Hej på er.

    Jag är ny på forumet och går ut hårt och presenterar mig med ett par frågor direkt

    Jag tänkte byta det 70-tandade bakdrevet på min Heritage -88 mot ett 65-tandat. Frågan är, finns det sträckmån nog på beltsträckaren för att behålla den 132-tandade belteremmen som sitter på nu, eller måste jag ha en kortare? En annan fråga som poppar upp är, funkar det nedre beltskyddet med mindre drev? Någon som vet?


    något hade hänt med färgen på bokstäverna, syntes inte. fixat! /Admin
    Senast redigerat av galagmosh den 2011-03-06 klockan 23:58.

  2. #2
    Hej och välkommen hit galagmosh!

    1. Inte så haj på Softy men tror att du kan klara dig! Det skiljer bara 2 tänder mellan 65 och 70 drevsremmarna (132 vs 130).
    PROVA FÖRST! Det kan gå. Du sparar en massa timmars jobb!

    2. Beltskyddet passar säkert, annars kan du väl bara skruva bort det?.... tar alltid av mina, bara plast ändå.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    sverige
    Inlägg
    5
    Tackad: 0
    om du ska byta beltremmen måste du plocka bort bakramen och riva bort hela transen! skittråkigt

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av zorro Visa inlägg
    om du ska byta beltremmen måste du plocka bort bakramen och riva bort hela transen! skittråkigt
    Usch ja,,,tacka vet jag rembyte på Sportster

  5. #5
    undre beltskyddet skyddar mot stensprut in i belten !

  6. #6
    Hej, Tack för responsen
    Jo, jag vet vad som involveras i ett beltbyte , men funderar fortfarande på om man verkligen kan behålla 132-taggaren. Det är ju visserligen bara två tänder mer på den, men det är ju fem tänder mindre på drevet, så omkretsen på det är ju mindre, vilket ger ytterligare slack i belten. Det är vid sådana här tillfällen man önskar man hade kedjedrift

  7. #7
    Tjena Night Train och välkommen hit.

    Jo, du har helt rätt, finns risk för stenar i belten..

    Jag personligen gillar de inte(har gått bra utan, i några 1000 mil, och har klarat mig utan att det har hänt något, peppar, peppar, ta i belt)

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •