Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 68

Ämne: Hjullager 1600mil???????

  1. #1

    Hjullager 1600mil???????

    Det var ju en jävla bra kvalité på bakhjulslagren.
    Det blev bara sopor kvar av lagren efter 1600mil.
    hojen svängde o svaja som en gummisnodd

  2. #2
    Inte original H-D väl ???

  3. #3
    JOOOOOO!Jag har kört två säsonger det är som ett skämtpartyHittar jag inte några nya i lagerlådan i garaget så åker jag in till harley o kräver nya av dom...även om garantin gått ut. Det kunnde gått åt helvete låg på motorvägen i 140 när hela hojen bara blev gummiorm

  4. #4
    Helt bizarrt! Vaereförhoj? Kan d va så att mittdistansen e för kort o lagren har tryckts ihop o
    med tiden skadats?

  5. #5
    Sportster nightster 08.Ja den får kollas upp!Tack för tippset

  6. #6
    Kan man ha dratt åt axelmuttern för mycket kanske?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    Men den ska man väll kunna dra nästan hur hårt som hellst nästan...om mittdistansen o distanserna mellan vagga o hjullagren är rätt?

  8. #8
    Nej!!
    Har för mig att det står mellan 81,4-88,2Nm Don´t exceed 88,2Nm when tighten the wheel nut. Kanske därför dom har skuret om du har överspännt dom?

  9. #9
    Ja det kan nog vara det för jag har dragit det med den arm kraft jag harMen det har jag gjort på alla hojar jag haft o det här har aldrig hänt förutMen det får bli med moment när dom nya är i Tack för upplysningen

  10. #10
    Detta moment gäller ju bara på hojarna med 3/4" axel du har ju 1" axel på din och det kan vara möjligt man ska dra den hårdare. Har tyvärr bara en manual på 2004.ans Sportster så du får kolla med någon som har en bok från 2005 och nyare då 1" axeln kom 2005.

  11. #11
    Framaxel:
    '04 - '07: ¾"
    '08+: 25mm


    Bakaxel:
    '04: ¾"
    '05-'07: 1"
    '08+: 25mm


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Måste rent allmänt säga att admin är klockren på att rota fram alla tänkbara och otänkbara uppgifter på våra hojar. Klockren klippa!

    Snart får du (+fler) nog en sak att sätta tänderna i vad gäller min hoj.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Måste rent allmänt säga att admin är klockren på att rota fram alla tänkbara och otänkbara uppgifter på våra hojar. Klockren klippa!

    Snart får du (+fler) nog en sak att sätta tänderna i vad gäller min hoj.
    Jaaa en BaltazarJo min är 25mm!

  14. #14
    Ja det går utför med Harley. Metriska skruvar och mm axlar och dess utom en himla blandning mellan tum och mm på samma årsmodeller. Det gäller att vara observant när man ska ha en ny skruv eller friska upp en gänga så det inte blir fel. Detta innebär väl att det finns 3 olika sorters hjullager 3/4" 1" och 25mm?

  15. #15

    1500mil

    Känner igen det mitt framhjulslager var kasst efter 1500mil tur jag skulle byta däck upptäckte då att lagret var slut harley orginal, använde moment har gjort det varje gång, harley har nog lite problem kvaliten nu för tiden inte det ända man hör.

  16. #16
    Många gånger så "sumpar" vi lagren själva. Vi sprutar på avfettning överallt på hojen, kanske lite extra mycket just runt skivor och nav där det blir svart efter inte så många mil. Sen, när vi gjort det så tar vi fram högtryckstvätten och blåser bort skiten OCH blåser in det i naven.
    Alltså....Ingen avfettning eller högtryck på hjulen.

    För att slippa bli hängd så säger jag inte med detta att ni gjort så...men jag känner till de som har.
    D.F.W.T.B

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Detta innebär väl att det finns 3 olika sorters hjullager 3/4" 1" och 25mm?
    Korrekt, och på vissa årsmodeller har dom tom blandat, 3/4" med 1" (bla Night Train 06 om jag minns rätt)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #18

    Thumbs up hjullager

    Läste på Amerikanska harley forum många 09 som har problem med lagren

  19. #19
    Lagren kosta 350 kr st hos harley och 100 kr st hos skf återförsäljare

  20. #20
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Lagren kosta 350 kr st hos harley och 100 kr st hos skf återförsäljare
    Ännu större diff om man snackar Volvo original eller SKF

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hjullager.
    Av indy 500 i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 19:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •