Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: TSM modul

  1. #1

    TSM modul

    Är det någon som har stenkoll på hur tsm modulen fungerar?

    Hastighetsmätaren är ju kopplad till modulen för att den automatiska avstängningen av blinkers ska funka, vad händer om modulen inte får signal från hastighetsmätaren?
    Får blinkersen tokspel eller slutar bara automatiken att funka?

    Nån som har koll på detta?

  2. #2
    Låter som liknande fel Hagis har med sin Sportster... det felsöks fortfarande..


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Hagis
    Guest
    Ja jag gav upp, jag väntar tills jag ändå ska riva svingen och byta styre! Passar då på att byta mätare med till en digital! Men

    Blinkersen funkar som vanligt men automatiska avstängningen lägger av! Det tipset jag fick var att ta den sensorn vid startmotorn (883a) och torka av den från ev. metall spån! Detta är tydligen det vanligaste felet! Detta hjälpte dock inte mig så jag får felsöka i vinter när jag river....

  4. #4
    V.I.B supersport01s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Skaraborg, Skövde
    Inlägg
    12
    Tackad: 0

    Finns denna sensor även på Fxdx-motorn, (twincam 1450) och i så fall vart kan den tänkas sitta, jag har samma problem med att blinkersen inte stänger av sig.

  5. #5
    Den sitter på ovansidan på växellådan. En svart givare som sitter med en insexskruv

  6. #6
    Mitt problem är följande:
    Vänster blinkers funkar inte, lyser med fast sken.
    Höger blinkers funkar när tändningen är på, men startar jag hojen så lyser den med fast sken.
    Original hastighetsmätaren är borta och ersatt av en cykeldator.....typ.
    Min fundering är då om det kan vara signalen från hastighetsmätaren som ställer till det.
    Eller om det helt enkelt är ett jordfel eller om modulen är kass o behöver bytas.
    Jag har rivit isär hojen o letar för fullt

  7. #7
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Den sitter på ovansidan på växellådan. En svart givare som sitter med en insexskruv
    Den röda pricken!
    Ett gott råd..... skruva bort den där satans bält kåpan så slipper du svära liksom jag!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0390.jpg 
Visningar:	35 
Storlek:	84,2 KB 
Id:	2236

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •