Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 65

Ämne: (S) vill förbjuda västar på krogen.

  1. #21
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av jale Visa inlägg
    MEN ... grundproblemet är faktiskt farligt och det är att demokratin och yttrandefriheten urholkas.
    Den har redan urholkats....

    Dom vill bara gröpa ur den ännu mer....

    Eller fel av mig,det jag menar är att vi har ingen yttrandefrihet.

    Förövrigt håller jag med dig
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  2. #22
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Skriver 170 pers till på listan så e det hela frihettspartiets väljarkår ju, HAHAHAHAHAHHAA
    Hahahaha yup snart bär det av till riksdagen
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  3. #23
    Hagis
    Guest
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00361.jpg 
Visningar:	13 
Storlek:	99,3 KB 
Id:	2652

  4. #24
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Lugn... Europadomstolen kommer aldrig att godkänna förslaget om det mot all förmodan skulle klubbas igenom.
    Enda sättet för en restaurant eller liknande att kringå lagen om yttrandefrihet är att sätta en klädkod på sina arrangemang, t.ex. kostym eller frack.
    Senast redigerat av Viljar den 2011-10-12 klockan 16:15.
    The Older I Get, The Better I Was..

  5. #25
    Kan väl bidra med att här i stan (Borlänge) är det förbjudet sedan länge att ha väst på krogen. Om det är helt lagligt att dom förbjuder det kan jag inte svara på, men det sitter skyltar på så gott som varje ställe att det inte är tillåtet. Har polare som stod i dörrarna när det började, och dom var tvungna att neka andra av deras polare pga att dom hade väst... Grejen är att det står inte något om västar relaterade till mc klubbar, det står enbart väst. Så ska man fjanta till det riktigt så ska dom väl neka en kostymväst också då? Löjligt. Här är en artikel:

    http://www.dt.se/nyheter/borlange/1....ppa-mc-klubbar

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    Lugn... Europadomstolen kommer aldrig att godkänna förslaget om det mot all förmodan skulle klubbas igenom.
    Enda sättet för en restaurant eller liknande att kringå lagen om yttrandefrihet är att sätta en klädkod på sina arrangemang, t.ex. kostym eller frack.
    ska bli intressant å se alla med frack och kostym på pub anchor...

  7. #27

    ...

    Då kan dom ju börja med att förbjuda alla poliser för sanningen är att polisen är VÄRLDENS mest kriminella gäng! Å dom skyltar ju hej vilt med sina västar,tröjor och tom bilarna är fulla med klistermärken som representerar deras gäng!

  8. #28
    Hagis
    Guest
    Robin Hood for precident

  9. #29
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Krogar som förbjuder sina gäster att bära väst bryter mot yttrandefrihetslagen!

    Vi som lever i klubbvärlden stödjer Peter Schjerva och hans arbete med nättidningen Payback.
    Kika gärna på deras hemsida - http://www.payback.name/?cat=9
    The Older I Get, The Better I Was..

  10. #30
    Hagis
    Guest
    payback gör ett väldigt bra jobb!

  11. #31
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    payback gör ett väldigt bra jobb!
    TRUST NO ONE!

  12. #32
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    TRUST NO ONE!
    litar på dom jag har runt i kring mig, det räcker! Men jag tycker ändå att det är bra att någon tar upp frågor som ändå berör en hel del hojåkare! Men du får gärna berätta mer för jag misstänker att det ligger en del bakom ditt svar! Dra ett pm om du inte vill skriva här!

  13. #33
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    TRUST NO ONE!
    Man kan inte tro på det skriva ordet men vi får inte glömma bort att pennan är starkare än svärdet när den stora massan ska indoktrineras.

    Kvarnstenen, vi har ingen yttrandefrihet här hemma i Sveriges rike.

    Det har vi aldrig haft och det kommer vi aldrig att ha..
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  14. #34
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    litar på dom jag har runt i kring mig, det räcker!
    Skönt att höra broder men det räcker inte på långa vägar...
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  15. #35
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Kvarnstenen, vi har ingen yttrandefrihet här hemma i Sveriges rike.

    Det har vi aldrig haft och det kommer vi aldrig att ha..
    Jodå, den är grundlagsskyddad. Men det betyder inte att man får bära sig åt hur som helst, trots att en del individer tror det. Tycker du annorlunda kanske ett besök i Nordkorea, Burma eller Iran vore på sin plats.. där kan vi snacka brist på yttrandefrihet..
    The Older I Get, The Better I Was..

  16. #36
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    Jodå, den är grundlagsskyddad. Men det betyder inte att man får bära sig åt hur som helst, trots att en del individer tror det. Tycker du annorlunda kanske ett besök i Nordkorea, Burma eller Iran vore på sin plats.. där kan vi snacka brist på yttrandefrihet..
    Förstår hur du tänker men att bara ha en del yttrandefrihet är ingen yttrandefrihet alls...

    Är inte intresserad av att besöka dom platserna du nämner men håller med dig i sak, dom har det tuffare än vi har.

    Yttrandefrihet för mig är att jag får ha vilken åsikt eller bära vilka plagg jag än må ha utan att bli straffad för det och den friheten har vi inte.

    Lek lite med tanken att du och dina bröder går ut på krogen i tex Borlänge hur långt tror du att den grundlagsskyddade yttrandefriheten tar er??

    Inte nånstans...
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  17. #37
    Hagis
    Guest
    Om ni mins så var det för ca 10-15 år sen en annan typ av "kultur" som råkade ut för snarlika problem! Detta var efter 90-talets starka konflikter mellan högern o vänstern som då tog all plats i media som bara gick! När det väl hade lugnat ner sig så kom politikerna i kölvattnet med massa ändringar! Jag säger inte att dom gjorde fel i frågan, jag vill bara belysa att om dom kunde göra det då så vad är det som hindrar dom att göra samma sak mot oss!

    Men dom gick in och över en natt fick igenom lagförslag på att märken som ansågs stötande var förbjudna och det gav böter alt fängelse för dom som bar dessa! Som sagt, jag skiter i sakfrågorna men det läskiga var att dom över en natt fick igenom förbud både hit o dit! Som jag ser det så går det ungefär 5-10 år mellan häxjakterna på olika grupper, oavsett vad det är för grupp! Men det är ett satans hamsterhjul som aldrig tar slut! Vi får bråka om våran frihet nu, jag kan garantera att när det här har lagt sig så dröjer det ett par år igen innan dom börjar om! Och där i mellan jagar dom någon annan grupp! Sveriges största maffia vill inte att någon annan grupp ska bli för stor!

  18. #38
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Jag förstår hur du tänker, men du tänker bara halva vägen..

    Att bli stoppad i en svensk krogdörr för att man bär klubbväst innebär inte att vi inte har någon yttrandefrihet i vårt land. Tvärtom, innebär att någon bryter mot lagen om yttrandefrihet, i det här fallet företaget som motar bort västbäraren. Västbäraren kan åberopa lagen om yttrandefrihet och lagsöka företaget som har avvisat honom på olagliga grunder. Så fungerar det och det är där bl.a. Peter Schjerva träder in och försöker hjälpa till, om man ber honom om det.

    Tänk efter, när har en företrädare för rättsväsendet enligt lagens mening straffat dig för att du bär väst?
    Att polisen, kommunen och privata företagare jävlas med oss är en annan sak och det strider mot gällande yttrandefrihetslagar.


    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Förstår hur du tänker men att bara ha en del yttrandefrihet är ingen yttrandefrihet alls...

    Är inte intresserad av att besöka dom platserna du nämner men håller med dig i sak, dom har det tuffare än vi har.

    Yttrandefrihet för mig är att jag får ha vilken åsikt eller bära vilka plagg jag än må ha utan att bli straffad för det och den friheten har vi inte.

    Lek lite med tanken att du och dina bröder går ut på krogen i tex Borlänge hur långt tror du att den grundlagsskyddade yttrandefriheten tar er??

    Inte nånstans...
    The Older I Get, The Better I Was..

  19. #39
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Det finns redan många pubar / klubbar och restauranger som förbjuder västar...

  20. #40
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Det finns redan många pubar / klubbar och restauranger som förbjuder västar...
    Jo men det är ju redan konstaterat! Finns en listan på ett annat ställe där diskussionen gått lite längre och där folk talar om vilka ställen som släpper in och vilka som inte släpper in!

    Men det är som Kvarnstenen säger! "Att bli stoppad i en svensk krogdörr för att man bär klubbväst innebär inte att vi inte har någon yttrandefrihet i vårt land. Tvärtom, innebär att någon bryter mot lagen om yttrandefrihet, i det här fallet företaget som motar bort västbäraren"

    Problemet är att företagarna bryter mot lagen men slipper oftast undan då vissa myndigheter står bakom dom! Och nu börjar även riksdagen lägga sig o och tycker att det ska lagslås att ingen väst är välkommen på krogarna osv! Frågan är hur dom ställer sig till saken om man hänger västen på ärmen men har en klubb hoodie under! För jag vet att vissa krogar har samma sak gällande supporter tröjor inom fotbollen! Var aktiv inom fotbollsbiten för ett par år sen och dom få gånger man hade supporter tröja på sig så kom man inte in på vissa ställen!

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •