Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 104

Ämne: Mappningar, bänkningar

  1. #61
    Självklart kan vi både leverera och montera kammarna..... Cykeln kan köras i bänk direkt utan problem.
    Däremot har jag svårt att säga vad SE204 gör.... inte så ofta jag kör cyklar med SE-kammar faktiskt.... Kolla med Onatop om han vet. Han har stenkoll på kammarna vad jag sett

  2. #62
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Sista gången den var bänkat....

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SBsweden.jpg 
Visningar:	186 
Storlek:	59,8 KB 
Id:	7517

    - - - Uppdaterad - - -

    Med de nya kamaxlarna rekommendera ni nya kamaxel lager och distanser..

  3. #63
    Byter alltid lager... onödigt att chansa på en så enkel sak.... Kör ju en del S&S-kammar och där ingår nya kamlager t.o.m.
    Mappad med Tuning Link ser jag

  4. #64
    SE super tuner, SE Heavy Br och VH B radius 2-1.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2012-06-21 14.47.31.jpg 
Visningar:	182 
Storlek:	40,8 KB 
Id:	7719
    "Varje människa är sin egen lyckas smed"

  5. #65

    Första mätning

    Hyggligt nöjd med bara en standard mapp och inte det bästa luftfiltret.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMAG0123 (Small).jpg  
    Senast redigerat av belsebub36 den 2012-09-20 klockan 21:00.

  6. #66
    Bänkade Deluxen idag....67Hp / 109Nm ( Twin Cam 88B med CV40 och Big Sucker + Samson True Duals Longtails )
    Nu ska motorn rivas för Big Bore och kammar + Mikuni HSR42.
    Deluxe FLSTN

  7. #67
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Dyna Pover Vision (Liten).jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	19,2 KB 
Id:	8917

    Här är min bänkning, Nightrain 2005, TC88B, K&N luftfilter, V&H Propipe 2-1. Är jättenöjd med Evensson! Hojen känns som ny, bra jämnt drag, mindre vibbar Före hade den 71 hp /99,7 Nm, efter 76 hp / 105,7 Nm. Noterade under 0,5 l/mil på en långtur för första gången.

  8. #68
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Tja! Har du pc V,SERT eller förgasare kurvan du fick är ju rätt normal för en TC88. Om du ska göra nå mer så läs på forumet om kammar samt comp och portning... Lycka till..

  9. #69
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av harly2006 Visa inlägg
    Tja! Har du pc V,SERT eller förgasare kurvan du fick är ju rätt normal för en TC88. Om du ska göra nå mer så läs på forumet om kammar samt comp och portning... Lycka till..
    Tack för rådet. Hojen har insprutning och den är mappad med Dyna Power Vision. Jag känner mig nöjd med effekten men det blir nog andra kammar och SE:s nya sträckare/oljepump i framtiden. Inga större ingrepp alltså.

  10. #70
    V.I.B Daniels avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    100
    Tackad: 0

    Hallå har lagt upp mina bänkningar i mina album. Dom finns här http://harleyforum.se/album.php?albumid=547

  11. #71
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Her er de to siste kjöringene i benken i vår.. Den förste viste bare 70 hk (av totalt 6) og for hver justering ökte antall hk betydelig. Nöyaktig hva som er gjort med motoren kan jeg ikke finne ut uten å ta den fra hverandre,men man kan ihvertfall lese ut av testene at den har svärt hvasse kammer.
    Den som har bygd motoren har bare kjöpt og montert en rekke deler uten å ha fått dem til å jobbe sammen noe en ökning på nesten 30 hk ved korrekt justering viser.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0462.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	43,2 KB 
Id:	9204
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  12. #72
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    För min del är toppeffekten oväsentlig.
    Det som är viktigast för mig är effekten mellan 2000 och 5000 varv.
    Är effekten av en trimning bara toppeffekt så är trimningen för rejsig för mig.
    Vem ligger o kör på 6000 varv hela tiden???

  13. #73
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    För min del är toppeffekten oväsentlig.
    Det som är viktigast för mig är effekten mellan 2000 och 5000 varv.
    Är effekten av en trimning bara toppeffekt så är trimningen för rejsig för mig.
    Vem ligger o kör på 6000 varv hela tiden???
    Jeg kunne ikke värt mer enig med deg,Lars,men jeg kjöpte altså en sykkel som gikk dårlig.. den skjöt og hostet og når man skulle "dra på litt" så döde den istedenfor å öke.
    Og når hestene först lå der så var det like godt å sette dem i arbeid.
    Å ha et jevnt drag over hele registeret er bedre enn mye på toppen og hvasse kammer er en elendig ide om man ikke kjörer dragrace.
    Jeg har bedt AC-Cycle om en pris på å bytte til mildere kammer siden den allikevel står der over vinteren og de jobber med saken. Man må jo måle kompresjon og vite litt om hva som er gjort med motoren som er ukjent og ikke sporbart da den er bruktimportert fra USA for noen år tilbake. Jeg har värt i kontakt med han som importerte den,men han visste lite.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  14. #74
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av hegtor Visa inlägg
    Her er de to siste kjöringene i benken i vår.. Den förste viste bare 70 hk (av totalt 6) og for hver justering ökte antall hk betydelig. Nöyaktig hva som er gjort med motoren kan jeg ikke finne ut uten å ta den fra hverandre,men man kan ihvertfall lese ut av testene at den har svärt hvasse kammer.
    Den som har bygd motoren har bare kjöpt og montert en rekke deler uten å ha fått dem til å jobbe sammen noe en ökning på nesten 30 hk ved korrekt justering viser.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0462.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	43,2 KB 
Id:	9204
    Hm, jag tycxker att kurvorna ser jämna och bra ut. Ser för min del inget som tyder på "för vassa" kammar.

  15. #75
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Jag Tycker ju som TCKalle!!! vad har du för kammar och tum på motorn, du har ett bra vrid för du kan ju inte ha typ 130Nm på 1500 varv är den ok i stan lung och så åker du 90-100 km och den drar bra så låt den vara...

  16. #76
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Jeg var nok litt rask når jeg sa at man kunne lese det ut av testpapiret jeg la inn for det ser jeg jo at ikke gir noen mening. Det ble gjort 6 kjöringer i benken i vår og 2 nye da jeg satte den dit for vinterlagring for den har ikke värt 100% i sommer. Et av problemene var at den döde litt på ca.2100 rpm og forklaringen på det fikk jeg at den ikke riktig fikk bestemt seg om når det skulle hoppes fra normaldyse til höyfartsdyse. (alle dyser er overstörrelser++) og bla. fant vi at vacuum bensinkranen ikke fungerte (rant rett igjennom) og at flottör og nål måtte skiftes etter å först ha prövd å justere nivået på flottoren og det var Benny Cooper på AC-Cycle som sa det var "mycket vassa kammar" og det måtte han nödvendigvis lese ut av Dyno-testene fordi motoren ble ikke tatt fra hverandre. Etter siste fixen har jeg ikke kjört den og kan bare håpe på at det fungerer når vi igjen ser våren.

    Det er ganske sikkert en 103" og kammer vet jeg ikke.
    Alle kjöringene ligger på AC-Cycles dator og i morgen skal jeg be dem maile dem til meg og legge dem her.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  17. #77
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Ta och fråga Onatop här på forumet han har goda erfarenheter på kammar ja typ allat på hd motorer..

  18. #78
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    hittade bromspapper på min gamla Ultima 113" Super G , propipe Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Kurva.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	44,5 KB 
Id:	11674

  19. #79
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tjena! Har diskuterat med både Båging och Osten (här på hemmaplan) om uppgradering av min motor. Nu är det bestämt att det blir Andrews 54 kammar (drar visst bra mellan 2000-5000) till mitt S&S 106"kit. Det blir även portning av toppar 1,9"ventiler och SEST istället för PC5 som jag har nu. Osten gör detta i juni så det ska bli spännande och se resultatet
    There are no problemsonly solutions

  20. #80
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av belsebub36 Visa inlägg
    lite uppdatering. Har ett original S&S 124" kit,640 kammar,super stock toppar med lågkomp kolvar.
    propipe o prochargerBifogad fil 11673
    Vacker kurva!!

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •