Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Profilbild

  1. #21
    Hagis
    Guest
    Dempa jag kan fixa det åt dig om du vill

  2. #22
    http://harleyforum.se/images/statusicon/user-online.png. En annan intressant observation...när jag loggade ut nyss så var fortfarande CC10 inloggad. inga tomtar men de 3-4 sista inläggen saknades????Mysko eller

  3. #23
    Hagis
    Guest
    Har du kollat din dator efter virus eller andra intrång?!
    Den länken du skicka upp är till den där lilla gröna pluppen som visar att du är online!

  4. #24
    Exakt Hagis, tomten dyker upp på alla som är inloggade....frågan är väl vem som varit i min dator och bytt pluppen mot tomten. gjorde en virusscanning för ett par veckor sen men tydligen dax igen.....eller så byter jag hjälm och skaffar skägg

  5. #25
    Hagis
    Guest
    haha ja man vet aldrig! citerar en bra film! "Men dööööö då för i helvete tomte jävel"

    ja något fel är det ju då du är den enda som har detta problem av nästan 2000 personer så jag skulle nog börja med att
    - scana datorn
    - byt ditt lösenord

    Och hjälper inte detta så säg till, en sista utväg är att vi tar bort ditt konto totalt så får du regga dig igen men det verkar långsökt!

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Haha...ett jäkla bra dricka som som sitter i länge, men det här är vad jag ser på min skärm. den här bilden dyker upp på alla som svarat på mitt inlägg (alla utom admin) någon som känner igen sig??
    Jag känner igen mig!
    Hur har jag hamnat där?

  7. #27
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Tyrre Visa inlägg
    Jag känner igen mig!
    Hur har jag hamnat där?
    Du har ju bilden, är det du eller? Så vi vet om vi ska lägga ner tid att kolla upp saker o ting eller om ni roar er?!

  8. #28
    Nej jag sitter inte och roar mig på andras bekostnad, även om hela den här historien börjar bli lite rolig. men felet måste sitta i in dator för nu sitter jag på jobbet och allt fungerar som det ska. helt klart är att bilden dyker upp i stället för den gröna inloggningspluppen men hur den hamnat i min dator är ju en gåta.
    Sen upptäckte jag igårkväll att jag har 2 inloggningar, samma namn, samma lösen (bytt några ggr) men kan växla mellan 2 inloggningar.... en med bilden, en utan och det verkar som den med bilden är aktiv för den andra uppdaterar inte nya inläggen som kommer under tiden man är inloggad.
    i kväll åker jag hem ochdatorn

  9. #29
    Bra info CC10, nu ska jag forska lite!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #30
    Lustigt. när jag matar in den URL:en du gav mig, får jag upp denna: , som det ska och nu ser jag att det är den lilla gröna som ersätts av tomten . LÄnken till pluppen pekar på serverns bild och den är ok. Måste ligga i din cache på datorn.

    Du hade rensat historik sa du, men du borde rensa allt. ctrl+shift+del i din läsaren.
    Markera det mesta, rensa och starta om läsaren. Gubbebilden måste ligga på din dator i cachen.

    Testa även att trycks "F5" en tre-fem ggr när du ser tomten så kan bilderna laddas om!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #31
    Tack admin, nu ska jag skruva dator ikväll...eller heter det inte skruva när det gäller datorer

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Du har ju bilden, är det du eller? Så vi vet om vi ska lägga ner tid att kolla upp saker o ting eller om ni roar er?!
    Det är jag och det är ett självporträtt på mig själv, taget av mig och bilden är MIN!

  13. #33
    ....alltså, bästa tråden på länge! Fan va jag har garvat...

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av dae Visa inlägg
    Haha vilka härliga inlägg, men den där gubben brukar jag också se ibland på helgerna, undrar varför ?
    Hmm… men jag har aldrig sett dig! Kom fram och hälsa nästa gång!

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av Tyrre Visa inlägg
    Hmm… men jag har aldrig sett dig! Kom fram och hälsa nästa gång!
    Bra Tyrre! Bit tillbaka!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  16. #36
    Haha...alltid roligt att man kan roa någon...men allvarligt det här börjar bli lite jäkla drygt nu, och du Tyrre...sorry om jag snott din bild men jag har ingen aning om hur den hamnat i min dator ,men om jag skaffar skägg och byter hjälm kan vi väl parta på bilden?? skojar bara, jag gör allt för att fixa detta, tömt catchen raderat allt misstänkt men snart hjälper bara det här

  17. #37
    Men CC10, har du en webläsare till på samma dator (jag har lagt ut ditt fel på tillverkarens forums support). Han sa samma., testa en annan läsare.
    Virus är det inte, så du kan vara lugn. Nånting ligger i din dator och ersätter originabilden som ligger på forumets server.

    Har du bara Internet Explorer (standard i Windows) kan jag rekommendera Google Chrome (snabb och liten). http://www.google.com/chrome?hl=sv


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #38
    Ska testa det oxå, har varit många konstiga grejer nu...inloggad när jag går in på sidan, utloggad när jag loggar in, klockslaget på inläggen växlar med 1 tim, olika antal inlägg och för varje inloggning blir det flera gubbar (eller ska man säga tomtar i datorn) plus en massa som jag inte orkar dra här. Känns som det är 2 inloggningar samtidigt. har precis tömt catchen och just nu är det här det enda felet (här tänkte jag infoga en bild) Då blir jag utloggad och alla tomtarna är tillbaka....alltså ruta 1 igen

  19. #39
    Fick ett tips OM du kör FireFox! Tryck ctrl+F5! Denna rensar cachen och tvingar läsaren att plocka alla bilder igen från servern.

    För även om du rensar cachen i läsaren finns det i Windows en Secondary Cache. Där kan bilden på stackars Tyrre ligga. CTRL+F5 gå förbi denna. Som sagt FireFox. Vet ej om samma kommando biter på de övriga.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #40
    Har precis installerat Chrome och nu är bilderna på Tyrre borta....så oxå en massa andra avatarer. nu lägger jag inge mera krut på det här för tillfället, ska åka bort och ha en helt internetfri helg....bara vara offline hela tiden . Ha en trevlig helg allihopa

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •