Sidan 279 av 297 FörstaFörsta ... 179229269277278279280281289 ... SistaSista
Resultat 5 561 till 5 580 av 5928

Ämne: Idag..

  1. #5561
    Citat Ursprungligen postat av Mäster Visa inlägg
    Var på Mek1 ja o gonza idag båging kollade över våra hojar fy faaan va fint dom går nu. Den gubben e grym. Hela gänget är super trevliga kan bara rekommendera dom. Dom e bäst
    Trevligt att höra så mycket positivt om Mek1, jag flyttar till dom trakterna inom kort så risken är väl stor att min hoj står på deras bänk nästa gång det är dags!

    För att återknyta till trådämnet, idag har jag installerat mina Racetech-fjädrar. Ihop med Ricor Intiminator börjar faktiskt framgaffeln bete sig ganska bra, tog min vanliga tiomils testrunda och kunde konstatera att jag kom hem snabbare än vad jag brukar. Onekligen ett gott betyg!

  2. #5562
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Jag har varit o jobbat i Ödeborg i mitten av -80 talet. Då byggdes ett dagis och jag var där o monterade ventilation. Jag förstår namnet Ödeborg! Fanns inte ett fik ens!
    Haha! Och det har inte hänt så mycket mer sen dess heller.
    Om man inte räknar att byns enda affär, Konsum, har lagts ner..

  3. #5563
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Haha! Och det har inte hänt så mycket mer sen dess heller.
    Om man inte räknar att byns enda affär, Konsum, har lagts ner..
    Heheh,då är det illa
    There are no problemsonly solutions

  4. #5564
    Idag blev det en härlig lång tur! Från tuve till säve, därifrån mot kungälv, kareby, kode, solberga, fika på instön och sedan kornhallsfärja hem. Den turen kan rekomenderas sköna vägar!

  5. #5565
    ...höll jag på att parkera min hoj i dörrsidan på en Saab 9-5. Gubbfan körde rätt ut framför mig trots väjningsplikt, jag lyckades stanna ungefär 30cm från hans bil. Gubbfan tittar rakt fram utan minsta antydan på att han ens sett mig och körde vidare.

  6. #5566
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    ...höll jag på att parkera min hoj i dörrsidan på en Saab 9-5. Gubbfan körde rätt ut framför mig trots väjningsplikt, jag lyckades stanna ungefär 30cm från hans bil. Gubbfan tittar rakt fram utan minsta antydan på att han ens sett mig och körde vidare.
    Tyvärr finns det ju såna idioter i trafiken!! Höll själv på för någon vecka sedan bli prejad utav en bil som var över på min sida vägen i en kurva.

    Skönt att det gick bra i alla fall Martin!


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  7. #5567
    I dag fick jag äntligen, efter drygt ett års sökande, tag på ett eget varmgarage. Så nu kan jag stå I värmen och grejja med hojen under vintern.
    Får nog lov att inreda placet lite också med kylskåp och något att sitta och begrunda vid så det blir en riktig mancave.

  8. #5568
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    I dag fick jag äntligen, efter drygt ett års sökande, tag på ett eget varmgarage. Så nu kan jag stå I värmen och grejja med hojen under vintern.
    Får nog lov att inreda placet lite också med kylskåp och något att sitta och begrunda vid så det blir en riktig mancave.

    gött mos grabben

  9. #5569
    Har långt gångna och allvarliga planer på att införskaffa ett kompressorhorn. Den vanliga tutan på min hoj är verkligen mesig, vill kraftfullt kunna markera mitt missnöje med vissa av mina medtrafikanter. Få dom att inse att så här gör man inte, om man inte vill bli utsatt för en ljudlig hämnd.
    Anledning; kör alltid hoj till och från jobbet, idag på morgonen kör en bilj**el ut framför mej, trots att jag kör på huvudled. Visst var det lite dimma med då gäller det väl att kolla extra noga om det kommer nå'n eller...
    När jag åker hem så kör en bilist in i rondellen framför mej, måste bromsa så hårt att jag får bakhjulssläpp. Bilisten tittar på mej hela tiden, men hon släpper inte ens mobilen!!
    Detta på samma dag, på mindre än tre mil sammanlagt. Tvingad till hårda inbromsningar, på morgonen på våt vägbana med bara någon eller några metrar till godo!
    Senaste tiden har sånt här inträffat ett antal gånger, börjar bli väldigt trött på att inte kunna lita på att bilister gör rätt. vill inte bli kylarprydnad på en Skoda!
    Och förresten; ska det va så j**la svårt att använda blinkers?

  10. #5570
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    I dag fick jag äntligen, efter drygt ett års sökande, tag på ett eget varmgarage. Så nu kan jag stå I värmen och grejja med hojen under vintern.
    Får nog lov att inreda placet lite också med kylskåp och något att sitta och begrunda vid så det blir en riktig mancave.
    Grattis! Ett varmt garage är ju guld värt! Jävligt svårt att få tag i om man bor i en större stad och inte äger ett eget hus.
    There are no problemsonly solutions

  11. #5571
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    I dag fick jag äntligen, efter drygt ett års sökande, tag på ett eget varmgarage. Så nu kan jag stå I värmen och grejja med hojen under vintern.
    Får nog lov att inreda placet lite också med kylskåp och något att sitta och begrunda vid så det blir en riktig mancave.
    Härligt med varmgarage

    Ja Alfg,mobiltelefoner och fordonskörning hör fan till. Ett s.k train horn kanske skulle hjälpa :

    https://www.youtube.com/results?search_query=trainhorn
    Fuck cancer

  12. #5572
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av alfg Visa inlägg
    Har långt gångna och allvarliga planer på att införskaffa ett kompressorhorn. Den vanliga tutan på min hoj är verkligen mesig, vill kraftfullt kunna markera mitt missnöje med vissa av mina medtrafikanter. Få dom att inse att så här gör man inte, om man inte vill bli utsatt för en ljudlig hämnd.
    Anledning; kör alltid hoj till och från jobbet, idag på morgonen kör en bilj**el ut framför mej, trots att jag kör på huvudled. Visst var det lite dimma med då gäller det väl att kolla extra noga om det kommer nå'n eller...
    När jag åker hem så kör en bilist in i rondellen framför mej, måste bromsa så hårt att jag får bakhjulssläpp. Bilisten tittar på mej hela tiden, men hon släpper inte ens mobilen!!
    Detta på samma dag, på mindre än tre mil sammanlagt. Tvingad till hårda inbromsningar, på morgonen på våt vägbana med bara någon eller några metrar till godo!
    Senaste tiden har sånt här inträffat ett antal gånger, börjar bli väldigt trött på att inte kunna lita på att bilister gör rätt. vill inte bli kylarprydnad på en Skoda!
    Och förresten; ska det va så j**la svårt att använda blinkers?
    En bra ide tycker jag. Jag har också tröttnat på alla fåntrattar på vägarna och har därför monterat ett kompressorhorn på hojen. Du kan se det på bild om du scrollar tillbaks några inlägg i denna tråd. Det ligger tre bilder ute på min hoj.
    Titta mellan batteriboxen och bakre stötdämparen.
    Det är ett ordentligt tut i denna må du tro!!!
    Finns i tre varianter; kromfejk, rött och blanksvart också.
    Jag vill tillägga att jag envisas med att ha originaltutan i drift, och då håller inte medföljande relä.
    Inte heller ett större relä från biltema. Man kan tuta c:a 10 gånger, sen bränner relät.
    Ska lösa detta genom att koppla lite annorlunda och sätta dit två kvalitetsreläer.
    Imorgon men inte idag, har jag sagt ett tag. Eller ja..hela sommaren..

    Redigering: Stebel Nautilus är fabrikatet på tutan.
    Senast redigerat av Caspher den 2014-09-20 klockan 10:52. Anledning: texttillägg

  13. #5573
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av alfg Visa inlägg
    Har långt gångna och allvarliga planer på att införskaffa ett kompressorhorn. Den vanliga tutan på min hoj är verkligen mesig, vill kraftfullt kunna markera mitt missnöje med vissa av mina medtrafikanter. Få dom att inse att så här gör man inte, om man inte vill bli utsatt för en ljudlig hämnd.
    Anledning; kör alltid hoj till och från jobbet, idag på morgonen kör en bilj**el ut framför mej, trots att jag kör på huvudled. Visst var det lite dimma med då gäller det väl att kolla extra noga om det kommer nå'n eller...
    När jag åker hem så kör en bilist in i rondellen framför mej, måste bromsa så hårt att jag får bakhjulssläpp. Bilisten tittar på mej hela tiden, men hon släpper inte ens mobilen!!
    Detta på samma dag, på mindre än tre mil sammanlagt. Tvingad till hårda inbromsningar, på morgonen på våt vägbana med bara någon eller några metrar till godo!
    Senaste tiden har sånt här inträffat ett antal gånger, börjar bli väldigt trött på att inte kunna lita på att bilister gör rätt. vill inte bli kylarprydnad på en Skoda!
    Och förresten; ska det va så j**la svårt att använda blinkers?
    Ser sådana saker varje dag med, men då kör jag ändå bil mestadels... Glad att det åtminstone inte slutat illa för dej.
    Det värsta är yrkestrafik, som också leker Le Mans på vägarna... Åtminstone de borde föregå med gott exempel, kan man
    tycka.
    Håller med angående blinkers... Ljustuta verkar de orka nyttja, men blinkersen måste sitta konstigt till!
    För att inte tala om, är det så förbannat svårt att skaffa hands free under körning???


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #5574
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Citat Ursprungligen postat av alfg Visa inlägg
    Har långt gångna och allvarliga planer på att införskaffa ett kompressorhorn. Den vanliga tutan på min hoj är verkligen mesig, vill kraftfullt kunna markera mitt missnöje med vissa av mina medtrafikanter. Få dom att inse att så här gör man inte, om man inte vill bli utsatt för en ljudlig hämnd.
    Anledning; kör alltid hoj till och från jobbet, idag på morgonen kör en bilj**el ut framför mej, trots att jag kör på huvudled. Visst var det lite dimma med då gäller det väl att kolla extra noga om det kommer nå'n eller...
    När jag åker hem så kör en bilist in i rondellen framför mej, måste bromsa så hårt att jag får bakhjulssläpp. Bilisten tittar på mej hela tiden, men hon släpper inte ens mobilen!!
    Detta på samma dag, på mindre än tre mil sammanlagt. Tvingad till hårda inbromsningar, på morgonen på våt vägbana med bara någon eller några metrar till godo!
    Senaste tiden har sånt här inträffat ett antal gånger, börjar bli väldigt trött på att inte kunna lita på att bilister gör rätt. vill inte bli kylarprydnad på en Skoda!
    Och förresten; ska det va så j**la svårt att använda blinkers?
    Ja visst är det tråkigt med alla som inte kan se sig för i trafiken.
    Jag har ett jävligt välljudande horn som jag köpte av: http://www.berup.com/berup%202b.html
    Montera ett sådant så lär du iaf höras, och hörs man så finns man eller??

    Lycka till

  15. #5575
    Ett Nautilus Krom är beställt. http://www.berup.com/berup%202b.html . Anländer i veckan!

  16. #5576
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	utestall kansas 01.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	95,6 KB 
Id:	15593

    Mitt vindskydd börjar arta sig tycker jag. Nästan klar.
    Kul å snickra.

  17. #5577
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av alfg Visa inlägg
    Ett Nautilus Krom är beställt. http://www.berup.com/berup%202b.html . Anländer i veckan!
    Du blir garanterat nöjd.
    Är rätt säker på att när du provtutar första gången kommer det att undslippa ett "åh jävlar!"

  18. #5578
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	utestall kansas 01.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	95,6 KB 
Id:	15593

    Mitt vindskydd börjar arta sig tycker jag. Nästan klar.
    Kul å snickra.
    Å då ska getterna ha inflyttningsfest förstås!
    Och om de klagar på bygget kan du ju alltid göra ett mc-garage av det hela. Du är ju nästan där.
    Men det gör de nog inte

  19. #5579
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Å då ska getterna ha inflyttningsfest förstås!
    Och om de klagar på bygget kan du ju alltid göra ett mc-garage av det hela. Du är ju nästan där.
    Men det gör de nog inte
    Inte till getter. Det är till en jättestor häst. Ser det litet ut på bilden? det är iaf 2,70 meter högt i fram och 2,20 i bak. stå yta på 10 kvm.
    mc garage ska jag bygga ett i framtiden också.

  20. #5580
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Idag var det sista hela arbetsdagen för denna turen halv dag imorgon o sen flyg hem! Det var dryga 3,5 veckor med mycket jobb! På lördag blir det säsongsavslutning med Harley Shop
    There are no problemsonly solutions

Sidan 279 av 297 FörstaFörsta ... 179229269277278279280281289 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •