Sidan 43 av 297 FörstaFörsta ... 3341424344455393143 ... SistaSista
Resultat 841 till 860 av 5928

Ämne: Idag..

  1. #841
    Träffade några från HF Westcoast Hagis uppe i Vänersborg.

  2. #842
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Whiplash Visa inlägg
    Träffade några från HF Westcoast Hagis uppe i Vänersborg.
    Det var riktigt trevligt att träffa er Får vi göra fler gånger, men nästa gång så åker vi fan inte hem samma dag! Satan i gatan vad ont i kroppen jag och tjejen har nu! (vi körde tyvärr plastraket ner)

    Dagen började kl 07:30 (90 min före väckarklockan) Jag konstaterar då att vädret är helt okej så vi lånar polarens plastraket ner till Vänersborg för att kolla på en Cadillac åt tjejen! Så vi kan gott somna om och gå upp kl 10:00 och starta redan kl 11 istället för att åka kl 09:00 med bilen!

    Vi trycker på rätt bra men det visade sig att vi ändå skulle bli ca 30 min sena till mötet! Och HF Westcoast skulle möta upp oss så dom fick stå och vänta, shame on me! Så det ber jag åter om ursäkt för! Hatar själv när man får stå och vänta ens 10 min!

    Det var såna där bilister ivägen för våran framfart så ja jag fick vackert sänka farten något! Men väl på plats så kolla vi bilen och tjejen har lite att fundera på och kolla upp. Sen drog vi iväg till Max och käka ihop med HF Westcoast innan vi var tvungna att bege oss hemåt igen! Kl var då 18:30 och vi var inte alls sugna på att fläska 35-40 mil igen för att komma hem!

    Men det vart många stopp så det hade nog gått på ett ut både tidsmässigt och ekonomiskt om vi istället hade valt att köra bil ner och hem! Men man blir ju klokare med åren! Det jag lärde idag? När min 883a custom är klar så är den stelbenare, ska jag då till götlaborg och säga hej så kommer det bli en övernattning längst vägen med massör ink*****at i hotell priset! Jag måste ha nya brillor för långmilar turer med öppen hjälm och ja jag kommer skaffa öronproppar för jag uppskattar min hörsel som jag har kvar nu till ca 50% av den dåliga hörsel jag hade i morse (dvs det finns ca 30% hörsel av vad en 100% hörsel bör vara)

    Men nu har vi packat upp alla dagens presenter och fått oss en varm dusch och sitter i morgonrockarna framför tvn och är väll inte så intresserade av vad som visas! Tjejen har ett glas Rosé och jag sitter med en Famous Black

    Och med det säger jag tills nästa gång...

    Good night Sweden were ever you are och tack HF Westcoast för presenter och sällskap

  3. #843
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av westerstroming Visa inlägg
    Jag tror jag vet att du står med piskan nu, så jag får klart hojen
    Din bygg se ut som en otrolig time machin from H.G.Wells...klart att jag vill se den rullande i år

  4. #844
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    idag skriver jag om igår eftersom jag inte hade pcn hemma. Jo,tack det var sjysst o träffas Hagis! Var ju ute med ungtupparna med sina Nightrods( 3Nightrods o jag med Crossbonesen)men gammal man gör så gott han kan så jar tror inte jag sinka dom så mycket! Nästa gång du o damen kommer till framsidan så är ju övernattning inget problem! Welcome! Vi hade en fin tur på runt 25mil. Idag är jag tbx i Stavanger o jobb för att fixa ihop lite gasmoney
    There are no problemsonly solutions

  5. #845
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    ....fick jag mina HF Westcoast märken på posten
    There are no problemsonly solutions

  6. #846
    Jag sitter och retar upp mig på neandertalarna på Dealextreme som skickade fäste med felaktiga mått!
    Jag har skickat tillbaka fästena med kollinr på deras uppmaning och nu vill dom inte betala returfrakten trots att det är dom som har skickat felaktiga prylar som dessutom inte existerar måttmässigt!! 1" fästena skall vara 35mm cc i skruvhålen och inte 29mm!! En lång irriterande konversation! Jag blir helt trött alltså!

  7. #847
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    ....fick jag mina HF Westcoast märken på posten
    Bilder?

  8. #848
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Bilder?
    Heheh Vajtan,jag kan teckna o skicka med brevduvadu vet väl mina datakunskaper Nej men dom kom efter att jag åkte idag men ska kolla om skräc.......frugan kan fixa.
    There are no problemsonly solutions

  9. #849
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Heheh Vajtan,jag kan teckna o skicka med brevduvadu vet väl mina datakunskaper Nej men dom kom efter att jag åkte idag men ska kolla om skräc.......frugan kan fixa.
    Du måste lära dig! Du kan väl klicka på skräc.....musen?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #850
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Du måste lära dig! Du kan väl klicka på skräc.....musen?
    Ja,Admin sakta(jävligt sakta)men säkert
    There are no problemsonly solutions

  11. #851
    Sakta är bra säger dom, här hemma gnälls det förjämnan på att det går för fort???


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #852
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Sakta är bra säger dom, här hemma gnälls det förjämnan på att det går för fort???
    Ja,där ser du
    There are no problemsonly solutions

  13. #853
    Tyst här idag, är det hockey eller nåt?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #854
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Tyst här idag, är det hockey eller nåt?
    Det var ju det tidigare. Danmark,inget o se. Räcker o se Finland-Sverige i finalen
    There are no problemsonly solutions

  15. #855
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Heheh Vajtan,jag kan teckna o skicka med brevduvadu vet väl mina datakunskaper Nej men dom kom efter att jag åkte idag men ska kolla om skräc.......frugan kan fixa.
    Fixar en bild åt Bill Gates...ähum, menar Xbones...

    Bifogad fil 6755

  16. #856
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Fixar en bild åt Bill Gates...ähum, menar Xbones...

    Bifogad fil 6755
    Du är en klippa Vajtan
    There are no problemsonly solutions

  17. #857
    Idag besiktigade jag Dynan... Som vanligt ute i sista sekund, så insatserna jag skulle trycka i passade naturligtvis inte.. Med 7 minuter kvar till inställelse så smällde jag i original insatserna, dom som egentligen ska sitta i för motståndet, åkte upp och hoppades på det bästa. När jag fick komma in så puttrade jag in på treans växel och trodde inte dom skulle vilja testa den alls med mitt för dagen väldigt framåtlutande aphäng. Väl inne så konstaterade dom att halvljusbilden var helt fel, den ansågs bländande och pekade åt fel håll, jag föreslog att förmodligen har tidigare ägare satt lampan upp och ner och det kan jag väl fixa till nästa gång, men det tyckte inte han, så det blev en tvåa.. Sen kollade han hjullager och det andra, inga problem, sen bad han mig rulla ut den. Perfekt tänkte jag, men då bad han sin kollega hämta ljudmätaren... Jag har ju ingen varvräknare så jag trodde det skulle gå att hävda det till mitt försvar, men han varvade upp den till vad jag gissar låg kring ca 2000 varv, där hade han 111 db. En tvåa på det med då... 103 fick jag ha sa han, men jag har för mig det står 96 på ramen, så det var väl lite hyggligt ändå. Får skruva isär lampa nu då och kolla det, sen åka och köpa diskbollar och fylla insatserna med. Det värsta är väl att en tvåa på ljudet innebär väl att dom mäter extra noga nästa gång..

  18. #858
    103, då har du ändå flyt, din hoj är lite äldre så den klara det gamla värdet. Har du inget original du kan slänga på, slipper du kludda.
    PS. Har du en iphone tanka hem appen bullermätare, se vad den ger nu, sen kan du ha den som riktmärke


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  19. #859
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    idag...eller rättare sagt igår var jag och Oggy69 på jippo vid Beijers Bygg i Linköping, dom startade en ProMod bil=skitfränt skakade i marken vid varje rappt gaspådrag sen var det två driftare som svarvade lite däck på asfaltsplanen=inte lika fränt.
    Bjöds på burgare och dricka och till bådas förskräckelse så bjöds det maltdrycker.......på en tisdag, och vi som åkte hoj o allt.
    Antikbilklubben visade lite gamla bilar och sedan stod det ett flertal snygga jänkebilar och så lite goa Harleys så klart.....och så våra hojar

  20. #860
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Westra Aros
    Inlägg
    31
    Tackad: 1
    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Idag besiktigade jag Dynan... Som vanligt ute i sista sekund, så insatserna jag skulle trycka i passade naturligtvis inte.. Med 7 minuter kvar till inställelse så smällde jag i original insatserna, dom som egentligen ska sitta i för motståndet, åkte upp och hoppades på det bästa. När jag fick komma in så puttrade jag in på treans växel och trodde inte dom skulle vilja testa den alls med mitt för dagen väldigt framåtlutande aphäng. Väl inne så konstaterade dom att halvljusbilden var helt fel, den ansågs bländande och pekade åt fel håll, jag föreslog att förmodligen har tidigare ägare satt lampan upp och ner och det kan jag väl fixa till nästa gång, men det tyckte inte han, så det blev en tvåa.. Sen kollade han hjullager och det andra, inga problem, sen bad han mig rulla ut den. Perfekt tänkte jag, men då bad han sin kollega hämta ljudmätaren... Jag har ju ingen varvräknare så jag trodde det skulle gå att hävda det till mitt försvar, men han varvade upp den till vad jag gissar låg kring ca 2000 varv, där hade han 111 db. En tvåa på det med då... 103 fick jag ha sa han, men jag har för mig det står 96 på ramen, så det var väl lite hyggligt ändå. Får skruva isär lampa nu då och kolla det, sen åka och köpa diskbollar och fylla insatserna med. Det värsta är väl att en tvåa på ljudet innebär väl att dom mäter extra noga nästa gång..
    Om hojen är helfordonsgodkänd och det står ett varvtal är det 92db som gäller,om hojen är helfordonsgodkänd och det INTE står något varvtal gäller 103db (se regbevis),så fick jag det förklarat efter min tvåa.

Sidan 43 av 297 FörstaFörsta ... 3341424344455393143 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •