Sidan 165 av 297 FörstaFörsta ... 65115155163164165166167175215265 ... SistaSista
Resultat 3 281 till 3 300 av 5928

Ämne: Idag..

  1. #3281
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Idag känner jag mig bra .. igår efter ett år av sökande och många miles jag har äntligen hittat en Amazon jag ville ha, och efter två timmars provkörning, fika och prutande med den gamla killen som ägde det jag köpte det. Det blev en mörkröd 1966 122 S Hämta det i en vecka eller så
    Grattis BB den som söker han finner! Dubbla förgasare och overdrivespak på rattstången likadan som blinkersspaken? Original sportröda?
    There are no problemsonly solutions

  2. #3282
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Yep! ...och en lite rött ljus i instrumentpanelen när den är på...Jag antar att det är den original sportröd ?? Det är en mörk röd färg. Motorn är inte original, Det sitter en B20 i det nu..väldig pigg och låter bra när man gasar på

    Senast redigerat av Bikebandit den 2013-04-27 klockan 12:48.

  3. #3283
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    [QUOTE=Bikebandit;71337]Yep! ...och en lite rött ljus i instrumentpanelen när den är på...Jag antar att det är den original sportröd ?? Det det är en mörk röd färg. Motorn är inte original, Det sitter en B20 i det nu..väldig pigg och och låter bra när man gasar på Nja, svårt att se på bilden men tror inte att det är originalfärg. Kanske jag har fel? Hur blev inlägget så här? Mvh Bill Gates
    There are no problemsonly solutions

  4. #3284
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Allt jag vet är den original färgen på bilen är fortfarande inne i bilen, inne i motorrummet och bagageutrymme. Hela utsidan var omlackerad 2011 och det matchade insidan perfekt och jag kollade chassinummer att se till att det var en äkta 122S och det var det jag är nöjd

  5. #3285
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Allt jag vet är den original färgen på bilen är fortfarande inne i bilen, inne i motorrummet och bagageutrymme. Hela utsidan var omlackerad 2011 och det matchade insidan perfekt och jag kollade chassinummer att se till att det var en äkta 122S och det var det jag är nöjd
    Ok,det finns ju originalfärg att köpa så om det matchar så är det ju sjysst!
    There are no problemsonly solutions

  6. #3286
    Fan vad snygga dom är amazonerna!

  7. #3287
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    ...börjar känna mig som jag har ett fint blodsockerfall på g... blir ju så om man måste vänta 3 timmar (2 timmar efter mat intas tablett, sedan vänta en timme till innan man kan äta) och bara kan dricka vatten under tiden.
    Vill inte riskera onödigt illamående och så av penicillinet...

    Blev sjukskriven nästa vecka också... Och lyckades byta ut min astmamedicin mot den jag använde förut. Gissa hur skönt det känns, när man kan andas mer normalt igen? Nu gäller det bara att bli av med resten av skiten i kroppen, så man blir fit for fight igen.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  8. #3288
    Var i Åmål och besiktigade Electran, den gick igenom utan anmärkning men besiktningsmannen inledde med att " den låter allt ganska mycket den där, vete f:n om det är inom gränsen men personligen tycker jag att de ska höras!".

  9. #3289
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av alfg Visa inlägg
    Var i Åmål och besiktigade Electran, den gick igenom utan anmärkning men besiktningsmannen inledde med att " den låter allt ganska mycket den där, vete f:n om det är inom gränsen men personligen tycker jag att de ska höras!".
    Tänk om alla besiktningsgubbar vore likadana
    There are no problemsonly solutions

  10. #3290
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Bikebandit: Ser toppen fin ut! Heter inte original kulören 046? Eller har minnet svikit mig totalt. Hade själv 2st -66:or av S modell i riktigt fint skick under -80 talet. Förstår din glädje. Ett tag tröttnade man nästan på P1800 på träffarna. Kul att prisutvecklingen gynnat både Amazon och PV.

  11. #3291
    Sitter med en kaffemugg på morgonkvisten och funderar hur dagens väder kommer att arta sig. Ska äntligen hämta hem hojen idag, det blir att köra hem den 20mil enkel väg, hoppas man slipper regn då det nog kommer att vara kallt nog ändå.
    Köpte hojen i ett snöigt december så det blir första provkörningen detta, blir en intressant dag..
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  12. #3292
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16679539.ab

    Så nu alla älskade vänner KÖR FÖRSIKTIGT !!!!!!!

  13. #3293
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av BambiGBG Visa inlägg
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16679539.ab

    Så nu alla älskade vänner KÖR FÖRSIKTIGT !!!!!!!
    Instämmer med Bambi...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #3294
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Bikebandit: Ser toppen fin ut! Heter inte original kulören 046? Eller har minnet svikit mig totalt. Hade själv 2st -66:or av S modell i riktigt fint skick under -80 talet. Förstår din glädje. Ett tag tröttnade man nästan på P1800 på träffarna. Kul att prisutvecklingen gynnat både Amazon och PV.

    Vet inte mycket om färgkoderna, bara glad att jag lyckades få detta för det pris jag var villig att betala, många av Amazona på Blocket är prissatta för högt för vad de är .. tror att ägarna är drömmare. Hade goda nyheter till, gick igenom besiktningen utan anmärkning idag..Kommer att hämta den onsdag med hjälp av en vän(Stort Tack till Troll !! )

  15. #3295
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    blev det en hyvsad runda först verkstan med tvätt o översyn, sen körde jag till Trollhättan och Bike, kul tillställning med trail uppvisning som impade rejält bl.a, fortsatte ner till slussarna där termos kaffe kom fram njöt i solen en stund,vidare till Vänersborg och undrade va fan gör jag här o vände tillbaka o körde till Sollenbrunn o vidare till Gräfsnäs där trangia köket åkte fram o värmde på en chili corn carne och ett besök i slotts ruinen, började dugga lite så jag drog och plötsligt öste det ner och haglade så det var vitt på vägen, på med regnställ o puttra i 50 en stund tills det sprack upp o mätaren visade drygt hundra igen hemma nöjd o glad med en smutsig hoj med 20 mil till på mätaren, nu är det en fet grogg o dusch som gäller, I morgon börjar vi om verkstan o ......................

    Senast redigerat av Lasse.S den 2013-04-27 klockan 17:45.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #3296
    Sitter och dricker vin efter en middag på älgfärsbiffar och västerbottensbakelser.
    Körde hem sportstern idag 20mil genom några hagel & regnskurar, men det gick bara fint. Nu jävlar ska det köras.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  17. #3297
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Lasse.S: Vad trevligt det låter med chili con carne och kaffe samt dagen överlag. Som en repmånads dag fast på hoj!

  18. #3298
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    ...sålde jag min Harley.
    The Older I Get, The Better I Was..

  19. #3299
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    blev det en hyvsad runda först verkstan med tvätt o översyn, sen körde jag till Trollhättan och Bike, kul tillställning med trail uppvisning som impade rejält bl.a, fortsatte ner till slussarna där termos kaffe kom fram njöt i solen en stund,vidare till Vänersborg och undrade va fan gör jag här o vände tillbaka o körde till Sollenbrunn o vidare till Gräfsnäs där trangia köket åkte fram o värmde på en chili corn carne och ett besök i slotts ruinen, började dugga lite så jag drog och plötsligt öste det ner och haglade så det var vitt på vägen, på med regnställ o puttra i 50 en stund tills det sprack upp o mätaren visade drygt hundra igen hemma nöjd o glad med en smutsig hoj med 20 mil till på mätaren, nu är det en fet grogg o dusch som gäller, I morgon börjar vi om verkstan o ......................


    Låter som du har haft en bra dag Hur håller du din stormcook så ren?... min är svart och bucklig Körde till F'berg, bra väder hela vägen

  20. #3300
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Bikebandit: lånar man ut sina prylar till barnen så är det oftast sista gången man ser grejorna, köket är nytt för i år och inte för utlåning skall köpa mig en ny sovsäck också för den vill jag inte veta va den har varit med om
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

Sidan 165 av 297 FörstaFörsta ... 65115155163164165166167175215265 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •