Sidan 196 av 297 FörstaFörsta ... 96146186194195196197198206246296 ... SistaSista
Resultat 3 901 till 3 920 av 5928

Ämne: Idag..

  1. #3901
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Nä så jäkla gammal tänker jag inte köpa.
    Såg en från 94 som man säkert kan pruta lite till på som jag tyckte var rätt så snygg bortsett från sadeln som verkar vara i kohud eller nått i den stilen.
    http://www.blocket.se/vi/47760509.htm

    Men som sagt man kanske ska inrikta sig på något nyare och ha en jävla massa is i magen, vilket känns jävligt svårt då man precis har fått kortet och bara vill ha något direkt så man kan ge sig ut på vägarna
    Bra bang for the buck 1200 -04 55000kr
    Jag vill tipsa dig om en annons på Blocket.se: http://www.blocket.se/vi/48724644.htm

    Annars kan du köpa min 883 -04 för 60000, 55 om du e snabb hehe

  2. #3902
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Bra bang for the buck 1200 -04 55000kr
    Jag vill tipsa dig om en annons på Blocket.se: http://www.blocket.se/vi/48724644.htm

    Annars kan du köpa min 883 -04 för 60000, 55 om du e snabb hehe
    Ja den såg bra ut, kan nog bli trevlig om man lackar om den mattsvart och gör lite annat också. Tack för tipset

    Haha jag vart ju precis avråd från att köpa en 883 ett par inlägg upp

  3. #3903
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Hmm, låter som man skulle öppna upp plånboken lite mer då och köpa sig en hoj från 04 och uppåt.
    Ja de skulle jag också göra,vi har haft den nyare -04 upp och den tidigare generationen här.-06 och upp har du ju de bättre larmen än de
    tidigare med s.k automatisk aktivering ( om detta är aktiverat vill säga )

  4. #3904
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Ja den såg bra ut, kan nog bli trevlig om man lackar om den mattsvart och gör lite annat också. Tack för tipset

    Haha jag vart ju precis avråd från att köpa en 883 ett par inlägg upp
    Jag har mattsvart tank ligger på hyllan om du hellre vill ha det. Kolla mitt garage.
    Kan du låta bli 883 så är det smart i det långa loppet. Skaru tjacka en ball hoj direkt när körkortruset ändå är igång. Åk till sthlm imorgon så gör vi affär hoho

  5. #3905

    Idag..

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Jag har mattsvart tank ligger på hyllan om du hellre vill ha det. Kolla mitt garage.
    Kan du låta bli 883 så är det smart i det långa loppet. Skaru tjacka en ball hoj direkt när körkortruset ändå är igång. Åk till sthlm imorgon så gör vi affär hoho
    Okej, tack för tipset. Då vet jag vem jag ska prata med ifall jag behöver köpa en tank.
    Tack men nä tack jag står nog över och köper en 1200 direkt
    Ska till Nyköping imorgon med tjejen och glo på en Suzuki Marauder åt henne. Har ju regnat, åskat från och till här hemma i Linköping i fyra dagar nu så hon har redan planerat att jag ska få köra hem den fall det blir affär gullig och kärleksfull som hon är

  6. #3906
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Okej, tack för tipset. Då vet jag vem jag ska prata med ifall jag behöver köpa en tank.
    Tack men nä tack jag står nog över och köper en 1200 direkt
    Ska till Nyköping imorgon med tjejen och glo på en Suzuki Marauder åt henne. Har ju regnat, åskat från och till här hemma i Linköping i fyra dagar nu så hon har redan planerat att jag ska få köra hem den fall det blir affär gullig och kärleksfull som hon är
    Det gör du rätt i, o vänta in hösten så har du råd med en 1200 från 07 o framåt o får insprutningen. Leta efter en R modell så får du dubbla skivor i fram.

  7. #3907
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Bra bang for the buck 1200 -04 55000kr
    Jag vill tipsa dig om en annons på Blocket.se: http://www.blocket.se/vi/48724644.htm

    Annars kan du köpa min 883 -04 för 60000, 55 om du e snabb hehe
    Den där är fan ugleeeeeeeeeeee Sportster med Sportster tank räknas ok det med 883 sportster. man kan alltid släng på en 1200 kit.
    Om du köper en standard sportster och vill bygga det till vad du vill ha kommer du lätt bli av med 20-30,000 till...trust me haha!

    Den är snygg http://www.blocket.se/goteborg/Sport...tm?ca=23_6&w=3

  8. #3908
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Den där är fan ugleeeeeeeeeeee Sportster med Sportster tank räknas ok det med 883 sportster. man kan alltid släng på en 1200 kit.
    Om du köper en standard sportster och vill bygga det till vad du vill ha kommer du lätt bli av med 20-30,000 till...trust me haha!

    Den är snygg http://www.blocket.se/goteborg/Sport...tm?ca=23_6&w=3
    Ja helt klart bra mycket snyggare med en liten tank. Men en sån kan man ju alltid köpa till i efterhand. Köper jag en sporre så måste jag i vilket fall som helst skaffa mig en större tank som jag kan skruva på vid behov då planen för nästa sommar är en semestertripp till Norge på mc. Blir så jävla sjukt drygt om man ska behöva stanna och tanka vid varje mack som man passerar

    Ja, jag kan tänka mig att det blir riktigt dyrt om man ska bygga om den mycket. Till och börja med vill jag ha en solo sadel, regplåt o bakljus på sidan, en kort bakskärm och mattsvart lack. Det blir väl några tusen bara det skulle jag tro.

  9. #3909
    .... drar vi till Fyn festivalen
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  10. #3910
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Ja helt klart bra mycket snyggare med en liten tank. Men en sån kan man ju alltid köpa till i efterhand. Köper jag en sporre så måste jag i vilket fall som helst skaffa mig en större tank som jag kan skruva på vid behov då planen för nästa sommar är en semestertripp till Norge på mc. Blir så jävla sjukt drygt om man ska behöva stanna och tanka vid varje mack som man passerar
    Tycker faktiskt att den större tanken är snygg och 17 liter är ju bra mkt bättre än 12.Och 8 liters tanken e ju ännu värre om man vill åka lite.

  11. #3911
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Tycker faktiskt att den större tanken är snygg och 17 liter är ju bra mkt bättre än 12.Och 8 liters tanken e ju ännu värre om man vill åka lite.
    Ja det finns helt klart dom som är snygga med stor tank så inget illa om det. Tyckte den här http://www.blocket.se/vi/47760509.htm som jag länkade till igår såg bra ut med stor tank och allt.
    Som planen är nu så ska det bli mc semester nästa sommar och köper jag då en sporre så måste jag ju nästan skaffa mig en med stor tank alternativt köpa en stor tank som man kan hänga på under semestern

    Hur är sporren att åka långt på? Sitter man bekvämt osv eller är den mer en maskin man kan ta en liten tripp på och sen vill man bara vila kroppen?

  12. #3912
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Ja det finns helt klart dom som är snygga med stor tank så inget illa om det. Tyckte den här http://www.blocket.se/vi/47760509.htm som jag länkade till igår såg bra ut med stor tank och allt.
    Som planen är nu så ska det bli mc semester nästa sommar och köper jag då en sporre så måste jag ju nästan skaffa mig en med stor tank alternativt köpa en stor tank som man kan hänga på under semestern

    Hur är sporren att åka långt på? Sitter man bekvämt osv eller är den mer en maskin man kan ta en liten tripp på och sen vill man bara vila kroppen?
    Beror på längd och kroppsform... Jag satt bra på min 1200 Custom Sportster, men så är jag "bara" 173 cm lång.
    Sitter faktiskt lika bra på min nuvarande hoj, en Muscle...
    Hade jag vart du, provsitt och åk gärna en lite längre sträcka... För annars är risken, att du inte tycker att hojåkning är kul, medan din tjej inte lär få problem med sin hoj.
    Vet ju inte hur lång/kort du är...
    Men oavsett, tycker jag att man skall prova sig fram. Åtminstone om tanken är att stå ut längre sträckor också!

    Själv hade jag inte gått på en liten tank... Mycket meckigare med tankning... Inte alla gånger det dyker upp mackar lägligt, speciellt inte om de andra åker med "monster tankar" i jämförelse.

    - - - Uppdaterad - - -

    Idag har man sista arbetsdagen...
    Skall hämta sista detaljerna till "vittrornas" present, som de skall få på sin 10 års fest på lördag...
    Plus att jag hoppas vädret är ok på förmiddagen, eftersom Hawks kör sin minicross tävling.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #3913
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Ja helt klart bra mycket snyggare med en liten tank. Men en sån kan man ju alltid köpa till i efterhand. Köper jag en sporre så måste jag i vilket fall som helst skaffa mig en större tank som jag kan skruva på vid behov då planen för nästa sommar är en semestertripp till Norge på mc. Blir så jävla sjukt drygt om man ska behöva stanna och tanka vid varje mack som man passerar

    Ja, jag kan tänka mig att det blir riktigt dyrt om man ska bygga om den mycket. Till och börja med vill jag ha en solo sadel, regplåt o bakljus på sidan, en kort bakskärm och mattsvart lack. Det blir väl några tusen bara det skulle jag tro.
    Sportster skall ha den typiska sportstertanken tycker jag (snyggast och mest "rätt"), det kan nog vara skönt på en långstyrning att ha tankstopp att skylla på för att få stanna och vila röven emellanåt.

    Jag kör min första säsong nu på en -02 883 och har även provkört en flångny 48 med luft & buller hos en handlare. Mina intryck av den jämförelsen var att körmässigt kändes hojarna väldigt lika förutom en liten skillnad i styrgeometrin mellan dem, kan inte säga att någon var bättre bara en aning annorlunda känsla i styrningen.
    På en långstyrning skulle jag tveklöst vilja ha en senare mod. från -04 med gummiupphängd motor då min egen hoj vibrerar en del.
    883án har ett betydligt smalare register och sämre drag än en nyare 1200 med insprutning som går avsevärt mkt bättre, det är stor skillnad.
    Jag är ändå väldigt nöjd med min 883 (hade inte råd med en nyare/större) men jag skulle tveka att åka riktigt långt med den, har dock inte kört längre än 20mil enkel väg och det gick bara bra.

    Grattis till lappen förresten!
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  14. #3914
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Beror på längd och kroppsform... Jag satt bra på min 1200 Custom Sportster, men så är jag "bara" 173 cm lång.
    Sitter faktiskt lika bra på min nuvarande hoj, en Muscle...
    Hade jag vart du, provsitt och åk gärna en lite längre sträcka... För annars är risken, att du inte tycker att hojåkning är kul, medan din tjej inte lär få problem med sin hoj.
    Vet ju inte hur lång/kort du är...
    Men oavsett, tycker jag att man skall prova sig fram. Åtminstone om tanken är att stå ut längre sträckor också!

    Själv hade jag inte gått på en liten tank... Mycket meckigare med tankning... Inte alla gånger det dyker upp mackar lägligt, speciellt inte om de andra åker med "monster tankar" i jämförelse.
    Jag är 180cm och ligger väl typ mellan 95-100kg eller nåt sånt (äger ingen våg)
    Givetvis ska jag provköra men det kan jag inte göra innan jag får hem mitt nya körkort. Man fick bara ett mail om att man hade klarat uppkörningen men inget papper som man fick på den tiden jag tog B-kort. Frågade inspektören och hon sa att jag fick köra på mitt B-kort men jag vart tvungen att vänta på mitt nya kort innan jag åkte runt på mc firmor för dom kunde inte kolla om jag var godkänd eller ej. Mailet jag fick var väl mer som ett kvitto än ett intyg som jag förstod det på inspektören.

  15. #3915
    V.I.B Contributor
    MisterMajjos avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Västra Frölunda, Västra Götalands Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    135
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
    .... drar vi till Fyn festivalen
    Ha det så kul!

  16. #3916
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Jag är 180cm och ligger väl typ mellan 95-100kg eller nåt sånt (äger ingen våg)
    Givetvis ska jag provköra men det kan jag inte göra innan jag får hem mitt nya körkort. Man fick bara ett mail om att man hade klarat uppkörningen men inget papper som man fick på den tiden jag tog B-kort. Frågade inspektören och hon sa att jag fick köra på mitt B-kort men jag vart tvungen att vänta på mitt nya kort innan jag åkte runt på mc firmor för dom kunde inte kolla om jag var godkänd eller ej. Mailet jag fick var väl mer som ett kvitto än ett intyg som jag förstod det på inspektören.
    Knepigt det där... Tycker väl att de kan ordna ett tillfälligt bevis i alla fall, med tanke på vad allt kostar.
    Minns själv B-korts tiden, då allas körkort låg uppradade på skrivbordet vid teoriprovet.
    Då fick man kortet direkt, OM man klarade sig... Annars var folk mest sura, för man sett att det fanns där liksom. *S*

    Och du behöver ju inte ha jätte bråttom med köpet, eftersom det nu strax är en gynnsam period att vara just köpare.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  17. #3917
    Citat Ursprungligen postat av MisterMajjo Visa inlägg
    Ha det så kul!
    Tack
    Det ska vi
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  18. #3918

    Idag..

    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Sportster skall ha den typiska sportstertanken tycker jag (snyggast och mest "rätt"), det kan nog vara skönt på en långstyrning att ha tankstopp att skylla på för att få stanna och vila röven emellanåt.

    Jag kör min första säsong nu på en -02 883 och har även provkört en flångny 48 med luft & buller hos en handlare. Mina intryck av den jämförelsen var att körmässigt kändes hojarna väldigt lika förutom en liten skillnad i styrgeometrin mellan dem, kan inte säga att någon var bättre bara en aning annorlunda känsla i styrningen.
    På en långstyrning skulle jag tveklöst vilja ha en senare mod. från -04 med gummiupphängd motor då min egen hoj vibrerar en del.
    883án har ett betydligt smalare register och sämre drag än en nyare 1200 med insprutning som går avsevärt mkt bättre, det är stor skillnad.
    Jag är ändå väldigt nöjd med min 883 (hade inte råd med en nyare/större) men jag skulle tveka att åka riktigt långt med den, har dock inte kört längre än 20mil enkel väg och det gick bara bra.

    Grattis till lappen förresten!
    Tack för Informationen
    Har precis varit hos den lokala mc handlaren och provsuttit lite, bestämde även att jag skulle höra av mig nästa vecka så jag kan få provköra lite olika modeller.
    Ja efter att ha hört vad folk säger så ska jag inrikta mig på en 1200 från 04 och uppåt helt klart

    Tack tack, inte fattat riktigt än att det är sant tror jag

  19. #3919
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Knepigt det där... Tycker väl att de kan ordna ett tillfälligt bevis i alla fall, med tanke på vad allt kostar.
    Minns själv B-korts tiden, då allas körkort låg uppradade på skrivbordet vid teoriprovet.
    Då fick man kortet direkt, OM man klarade sig... Annars var folk mest sura, för man sett att det fanns där liksom. *S*

    Och du behöver ju inte ha jätte bråttom med köpet, eftersom det nu strax är en gynnsam period att vara just köpare.
    Haha ja det var ju alltid bättre förr

    Nä jag behöver ju egentligen inte stressa men va fan man är ju så sugen på att få köra så det är inte sant. Känns som att det kan bli en väldigt lång vinter i år

  20. #3920
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Jag är 180cm och ligger väl typ mellan 95-100kg eller nåt sånt (äger ingen våg)
    Jag är några cm längre än dej och lite tyngre,tyckte den nyare sportstern med gummiupphängd motor kändes
    lite bättre än -02,an när det gäller storleken.Personligen tyckte jag den nyare var helt överlägsen den äldre.

    Men prova olika hojar,för min del är big twin en klart bekvämare hoj men det är ju en smaksak.

Sidan 196 av 297 FörstaFörsta ... 96146186194195196197198206246296 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •