Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

Ämne: Vad att tänka på för att slippa bli associerad med kriminella mc gäng?

  1. #21
    det spelar nog inte så stor roll om folk förknippar skägg, tatueringar å skinnväst med bad-ass biker... skit i vad andra tycker å visa vem du är istället... ha kul... och om du ser ut som en livsfarlig biker så kan du juh alltid göra det lite till en sport att visa att andras fördommar är fel... var trevlig och snäll... så kommer folks fördommar att sakta men säkert förändras....
    sen finns det visserligen vissa kombinationer på väst-tryck som man kanske inte ska bära om man inte vill få problem med just dom som är riktiga bad-ass bikers... undviker du bara dom (tror dom togs upp i SBM-tråden tidigare) så har du bara den allmänna okunniga skaran att bevisa att dom har fel!

  2. #22
    Hagis
    Guest
    Jag vet ju inte om det är för att jag är skäggig, har skitiga jeans, väst och en ännu skitigare jacka under västen eller om det beror på att jag luktar illa som folk undviker mig haha....

    Men DeadSexy har en poäng!

  3. #23
    Ni som undrar om jag skämtar så är jag en Nybörjare på HD, inte motorcyklar. En jag pratat med trodde han seriöst skulle få HA eller Bandidos efter sig (kontrollera ens klubb + ev försöka värva) om man åker runt med en väst med klubbnamn + "mc" på västen. Jag vart väldigt skeptisk till det han sa men ville samtidigt försöka ta reda på verkligheten. Självklart känns det pinsamt å ställa frågan men tänker hellre EFTER INNAN. Det var det som väckte oron å ville höra om det var möjligt.

    Som enskild mc förare i vanliga mc kläder är det ingen fara, det fattar jag såklart. Men det är ju det när man kanske drar på sig en väst så väcker det fördomar hos okunniga å kanske retar upp nått gäng som undrar vem/vilka man är. Eller iaf jag har ingen aning eftersom jag aldrig stött på nått krimenellt gäng och hoppas aldrig jag gör det (under hotfulla förhållanden).

    99% av alla mc åkare är ju kaffe-bulle-knuttar så ser verkligen fram mot en sommar på HD. Har aldrig umgåtts i sånna kretsar förut så det blir nog kul.

  4. #24
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    ....läsa igenom denna tråd .. kanske svara på några av dina frågor

    http://harleyforum.se/showthread.php...eller-inte-SBM

  5. #25
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Bra tips från Bikebandit. men frakförallt var bara dig själv försök aldrig att vara något eller någon du inte är å kommer du att klara dig mycket bra i dden här världen. Till sist bara, Välkommen!

  6. #26
    Tycker det är bra att du frågar, annars lär man sig inget. Better safe then sorry!

    PS: Dra på dig en sån här och du är "home safe"



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #27
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Gör inte vad jag gör .. Jag är HOG medlem .. folk alltid ge mig plats i baren, små barn gråter när jag går förbi, vuxna män skaka i sina stövlar .. riktigt Bad To The Bone

  8. #28
    Va dej själv & skit i vad andra tycker. Falskhet är din värsta vän i Biker kretsar . Som bekännande Biker & nykterist ( Believer mc ) så känner jag mig alltid hemma hos andra klubbar oavsett colors . Med Svensson är det dock en helt annan historia . Men jag förlåter dom ty de veta icke vad de göra.
    Den som är utan skuld , kasta första stenen. Glid med Gud broder .

  9. #29
    Hagis
    Guest
    som många påvisar, var bara dig själv så är det inga problem! men till din fråga! Nej dra inte på er västar med namn och tryck utan att gå den "rätta vägen" och detta för att just förhindra dom problem du beskriver! Vissa tycker jag har fel i den värderingen gällande SBM, vissa håller med mig! Men hur det än är så vill du bära väst och slippa bekymmer så finns det inte många vägar att gå! Som det nämndes här ovan, läs tråden om SBM eller inte SBM. All information i den tråden är inte helt 100% korrekt men du får en liten uppfattning om vad det handlar om och kärnfrågan får du en god bild av!

  10. #30
    Finns två SBM klubbar i stan och några icke SBM, dom som inte är SBM har väst med tryck, det som skiljer sig är att de icke SBM anslutna inte har ett märke längst ner på ryggen som talar om vilken stad dom är från, det sitter på framsidan som litet märke i stället. Vet inte hur det är i övriga städer men här umgås alla klubbar oavsett SBM eller ej, och det går mycket vänskapligt till. Jag har hängt med folk i flera klubbar i många år och har hittills inte hört någon nämna något negativt om någon annan för att den eller den valt den eller den klubben. Det handlar om att åka hoj! Men ja, sheriffen vill gärna stoppa västbärande hojåkare här, även om det står Harley Davidson på ryggen.

  11. #31
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    En jag pratat med trodde han seriöst skulle få HA eller Bandidos efter sig (kontrollera ens klubb + ev försöka värva) om man åker runt med en väst med klubbnamn + "mc" på västen. Jag vart väldigt skeptisk till det han sa men ville samtidigt försöka ta reda på verkligheten.
    Don't do it..

    My $ 0.02
    The Older I Get, The Better I Was..

  12. #32
    skönt att man fått svar på frågan. Tackar alla som skrivit. Läste tråden om SBM å den tråden var toppen att läsa.

    Summa summarum: Har man brottom till något ska man kanske inte bära väst med patch pga risken att bli stoppad av polisen. Ej heller sätta mc på ryggen om man inte är med i en SBM-klubb (onödigt att inte respektera dem om de är principfasta). Vill jag ha en äkta biker väst får man gå med i en SBM-klubb eller starta sin egen den "långa" vägen. Väst utan "mc" på ryggen väcker inga känslor hos SBM-klubbar. En klubb skapar en känsla av gemenskap, även om vi pratar kriminella eller vanliga knegande svenssons.

    http://www.blsvest.cc.cc/img/product...iety_Vests.jpg

    En sådan väst (se länk) är ok för den som vill vara en "poser" lr bara skrämma slag på gamla tanter.

    Själv tänker jag följa era råd att känna av biker-kulturen men kanske vänta lite innan jag sätter några märken på ryggen. Prata med första bästa SBM-ansluten medlem jag ser bara för att få lite mer "inside information".

    Rätta mig nu om jag har fel?

  13. #33
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Själv tänker jag följa era råd att känna av biker-kulturen men kanske vänta lite innan jag sätter några märken på ryggen. Prata med första bästa SBM-ansluten medlem jag ser bara för att få lite mer "inside information".
    Yea do that ... eller bara glömma väst med patches .. du kan ha lika kul utan.

  14. #34
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Black Label Society är ett hårdrocks band. Och vilka mc klubbar är kriminella?
    Bobber 883 -06

  15. #35
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av ElMilagro. Visa inlägg
    Och vilka mc klubbar är kriminella?
    Finns inte så vitt jag vet någon klubb i sig som är kriminell! sen vad varje enskild individ har för vardag har ju inte till klubben ansvar för!

  16. #36
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Finns inte så vitt jag vet någon klubb i sig som är kriminell! sen vad varje enskild individ har för vardag har ju inte till klubben ansvar för!

    Undrar vilken klubb whiskeythrottle tänker på.
    Bobber 883 -06

  17. #37
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av ElMilagro. Visa inlägg
    Undrar vilken klubb whiskeythrottle tänker på.
    Det är en stor gemenskap, många fördomar från yttre faktorer som målar upp ditt o datt ja vi vet kort o gott alla hur saker o ting målas upp i media! Så låt oss inte lägga för stor vikt i just den frågan! Det finns det myndigheter som gör, lått oss i stället hålla ihop gemenskapen här på forumet! Detta är våran värld, våran gemenskap!

  18. #38
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Det är en stor gemenskap, många fördomar från yttre faktorer som målar upp ditt o datt ja vi vet kort o gott alla hur saker o ting målas upp i media! Så låt oss inte lägga för stor vikt i just den frågan! Det finns det myndigheter som gör, lått oss i stället hålla ihop gemenskapen här på forumet! Detta är våran värld, våran gemenskap!
    Hagis!
    There are no problemsonly solutions

  19. #39
    blev kanske lite fel i min formulering. Ibland har jag otur när jag tänker.

    Jag menade inte att det finns kriminella mc klubbar, utan syftade på att enskilda individer (kriminella eller ej) kan trivas i en mc klubb av många positiva anledningar.

  20. #40
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    blev kanske lite fel i min formulering. Ibland har jag otur när jag tänker.
    Ibland blir det så och det är inte mer med det! Säger som jag brukar säga till min personal (fan jag säger många kloka ord till dom märker jag haha) "Man kan inte vara bäst jämt, ibland måste man låta någon annan vara bäst så att dom inte tröttnar på sina uppgifter"

    Sen är det ju så, här inne är vi alla lika oavsett vilket! Vi delar samma intresse nämligen hojåkningen, sen att vissa har valt si, vissa har valt så, vissa tycker så och vissa tycker si! Ja det finns lika många åsikter som det finns registrerade skribenter men det viktigaste är att vi inte börjar nöta på varandra internt! Det kommer inte accepteras från våran (moderatorer och admin) sida!

    Nu är det fredag och jag önskar er alla en trevlig helg, själv väntar jag bara på att kl ska slå 11 så det är "legitimt" att knäcka en pils haha....

    L&R

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. USA import II, tips hur slippa moms och tull!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 00:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •