Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Superglide 1998 olja

  1. #1

    Superglide 1998 olja

    Tjenare. Tänkte fråga er, är det normalt och ha en liten doft av bensin i oiljan när den stått några dagar? Märkte de när jag kollade olja för skojjskull. Ser inge skillnad på oljan ser likadan ut och nivån är på normala. Varm körde motorn och då försvann lukten med detsamma. Hojjen går väldigt bra för övrigt.

    Bytte olja och filter i september innan den ställdes bort för vinter.

    Tacksam för svar

    Reimo

  2. #2
    Bränsleutspädning är mer regel än undantag på alla motorer. Bensin brukar ventilera bort eftersom av värme och ventilation. Så länge oljan inte är så utspädd att den blir tunn är det förmodligen ingen fara.
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  3. #3
    Upptatering!

    Dåliga nyheter för mig. Olja är tun av sig. Så jag antar att de är pga att förgasaren ev överflödar. Eller vad kan ni rekommendera å kika nu när man ska börja felsöka det.

    Tänkte ta lös förgasaren å sätta den i ultraljud tvätt. Nska ev kolla kranen iaf den läker när den av avstängd

  4. #4
    En liten uppdatering. Kollade min vacum styrda kran och den fungerar som den ska. Tog lös förgasaren å kontaktade en HD mekaniker här i trakten. Lämnade förgasaren dit. Han hittade felet med det samma. Om jag nu förstod de rätt så sa han att nålen å throtteln samt fjädern å packningen runt nålen var helt slut.

    Han sa att de är som att du har choke på konstant att den får alldeles för mkt bensin. Så nu är den på rep och löser mest troligen mitt problem varför jag fått bensin i oljan.

  5. Följande användare tackar Reimo för detta inlägg:

    Y62 (2020-03-18)

Liknande ämnen

  1. Ultra 1998-2008
    Av ultra98 i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-26, 19:53
  2. Buell M2 Cyclone 1998
    Av Henning i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-18, 10:45
  3. SPORTSTER 883 1998
    Av jyx i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-08, 12:29
  4. 1998 883:a växlar hårt
    Av jyx i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-04, 23:48
  5. Olja/Harley-olja
    Av mallesan i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-04-22, 23:36

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •