Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lyfta Dyna (EVO)

  1. #1

    Lyfta Dyna (EVO)

    Kör Softail sen tidigare, men har precis köpt mig en Dyna och min första lärdom blev att jag inte kan lyfta den med samma lyft som jag använder till min FXST.
    Det är en FXD från -96.
    Hur lyfter ni era?

  2. #2
    Hej,
    Jag hade samma bekymmer med min FXD 01:a, löste det med att lägga tjocka plankor framför både fram, och bakhjul. Rulla upp på plankorna, och då köra in lyften.
    Detta är inte helt säkert, då det blir både vingligt och nervöst.
    Men, det funkar om man är försiktig, och tar det lugnt. Gärna tillsammans med kompis som hjälper till att hålla allt stadigt.

    Det finns lägre lyftar att köpa, men detta har funkat för mig.
    Har funderat på ett lyftbord, så därför har jag nöjt mig med den gamla lyften jag har.
    Ta det lugnt, och lycka till.

  3. #3
    Ursäkta. Problemet är alltså inte att hojen är för låg, utom att det inte går att lyfta med den typ av lyft som finns på Biltema/Jula utan att lyfta i oljetråget.
    Ser att vissa modifierar dessa lyftar så att de passar Dyna, men tänkte höra om någon här hade ett annat tips.

    Softailen är lägre, så där får jag jobba runt det problemet istället.

  4. #4
    Gjort två spår i två 2"X2" reglar som passar i ramrören under hojen.
    I only want to live long enough to be a problem to my kids.

  5. #5
    På min 2012 är de 2 klackar längst bak som är kanon att lyfta mot.

  6. #6
    Längre fram eller längre bak brukar jag lyfta för att inte det ska ta i motorn. Sist använde jag en vanlig garagedomkraft med en bräda på. Gick bra när jag bara jobbade på högersidan. Ska tillägga att jag oftast har spännremmar för att säkra hojen

  7. #7
    Tänkte haka på denna tråden med en fråga. Jag har en hydraulisk motorlyftkran, som jag bl a lyfte min Ducati 996 i när jag gjorde ett ganska omfattande jobb på den efter en omkullkörning i hundra blås. Jag drog då spännband under ramrören framme vid kronan och bakom tanken. Funkade kanon.

    Skulle nå’t liknande funka på Dynan? Måste tanken bort först, eller? Förslag på lämpliga fästpunkter för banden mottas tacksamt. Kranen lyfter ett ton.

Liknande ämnen

  1. Dyna Wide Glide Evo -98
    Av goc924 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-25, 21:42
  2. Lyfta en Dyna FXDI
    Av NiclasVarberg i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-11-06, 13:03
  3. Evo Softail eller Dyna sökes
    Av Pelleman i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 04:34
  4. blandat från en dyna 98 (evo motorn)
    Av David Strazzgård i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-31, 19:24
  5. dyna 2000 på evo
    Av pannskalle i forum Custom & Byggen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 14:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •