Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dyna motorkuddar och avgassystem

  1. #1

    Dyna motorkuddar och avgassystem

    Hej! Nu kört ca 100 mil med min Superglide -08. Börjar gilla den mera och mera. Det är några kluriga saker jag kan oroas lite av. Några missljud som är "omöjligt" lokalisera. Två olika typ av oljud. Det ena bara vid låg fart vid lätt gaspådrag. Ett skramlande ljud. Finns naturligt vis inte när man står still med frilägen och motorn igång. Inte heller om man gasar på lite... Jag tänker kanske motorfäste.. Det främre byttes ganska nära innan jag köpte den sa förra ägaren. Då kan man fundera på eventuella justeringar av fästena eller så?? EN egendomlig sak är att jag tycker ljudet kan även uppstå i gupp i vägen i låg fart?? Någon som har en ide om detta?

    Sedan ett annat ljud där jag misstänker avgassystemet med alla värmeskydd. Verkar uppstå vid vissa varvtal med endast lätt belastning. Är original främmre rör men bytta ljuddämpare till öppnare slip on. Jag har då haft bort hela avgassystemet. Satt typ raka rör när jag köpte den. Jag monterade hela avgassystemet utan att först dra åt någonting. Drog sedan åt successivt framifrån och bakåt. Något tipps där?

  2. #2
    Hej,
    Hur har det gått för dig med oljudet?
    Jag har ibland ett liknande ljud på min FXD 01a, så är lite nyfiken.
    Jag har ett Propipe monterat, och har kontrollerat värmeskydden på det med.

  3. #3
    Hej!
    Har liknande skrammel på min Road king.Tittar efter varje gång när jag kört men hittar inget som sitter löst.
    Skulle kunna vara stödet i uppfällt läge.
    Lite svårt att kolla detta när man kör!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  4. #4
    Hej.motorfästet tror jag inte de är.då behöver de vara så slitet så de hänger ner så mycket så metall ligger mot metall.men kan vara värt att kolla.däremot tror jag på värmeskydden.knacka runt på dom med knogen så hör du om dom skramlar någonstans.om du nu inte redan provat de.jag hade samma problem och de va en av öglor som håller slangklämman på värmaskyddet på plats som släppt.

  5. #5
    Håller med Lelle fatbob.
    Jag har nyligen bytt främre och bakre motorfäste, pga slitage. Men mitt skrammel finns kvar. Så det är nog så enkelt som att i åtminstone mitt fall är det värmeskydd på Propipe som låter lite.

    Stödet kan också vara värt att ha koll på, om inte bara för oljud så för att försäkra sig om funktion.

    Snart är säsongen på vägen slut, då börjar säsongen för att pyssla om cykeln istället.

  6. #6
    Klammerna på värmeskydden brukar vara av ganska dålig kvalite.
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  7. #7
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Tanklocket skramlar ju jämt.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  8. #8
    Sent inlägg men ändå. Ljud har en benägenhet att låta som det kommer från helt annat ställe än där det uppstår. Tanklocket är ju redan nämnt..
    Motorfäste skrivs det om, då kommer ljudet alltså framifrån under... Kolla o-ringarna som sitter i bromsoken hål för skruvarna/bultarna till fästet i gaffeln, de kan rassla när de blir lite slitna.
    I only want to live long enough to be a problem to my kids.

Liknande ämnen

  1. Avgassystem - Dyna 2006
    Av Oak Mountain Rider i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-09-19, 20:40
  2. Original avgassystem Dyna -01
    Av Harleyguy_HD i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-06-14, 21:49
  3. Nytt avgassystem för Dyna från V & H
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-30, 23:34
  4. Fästen bakskärm Dyna Switchback och dyna Widglide 2010
    Av oilelf i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 14:33

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •