Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Problem! Läcker olja streetbob

  1. #1

    Problem! Läcker olja streetbob

    Läcker olja ifrån transen streetbob 06??
    Tjenare ha en streetbob som läcker transolja precis under där oljepluggen sitter, packningen inne vid axeln är bytt men läcker endå, det ska sitta nått lager inne vid packboxen som troligtvis är helt slut. Någon som vet vad det kan kosta å byta det lagret samt lite andra laget i motorn? Jätte tacksam för hjälp/ väl mött Jimmy

  2. #2
    https://hdbitchin.com/index.php?topic=4567.0

    Beror på var du lämnar den. Du får fråga lite olika firmor vet ju ej var du bor för att ge något tips. Det är ett par timmars jobb med att byta sen är det ju hur mycket material som åtgår men skulle tippa på en 4-5000:-

  3. #3
    Bor i Småland så har inte så jättemånga hd verkstäder här nere

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Hogberg92 Visa inlägg
    Bor i Småland så har inte så jättemånga hd verkstäder här nere
    Runt Ljungby så finns det ju folk som kan Harley. Men som sagt Småland är ganska stort

  5. #5
    Okej bor i Sävsjö mitt imellan Jönköping å Växjö, vore lite kul å veta om nån gjort likadant ingrepp som jag verka få göra å vad notan blev 😊

  6. #6
    Kolla med https://mickesmotor.se/om-oss/

    Dom var ju en auktoriserad Harley dealer och verkstad och Josef i verkstaden var en fena på Harley så dom kan säkert hjälpa dig.
    Ligger i Växjö

  7. #7
    Hej,
    Jag gjorde samma jobb hemma i garaget med stöd av youtube, kompis, och en Haynesbok, och råd från Cycleworld. Det gick hur fint som helst utan någon större vana av att meka.
    Materialkostnaden blev runt 2000kr, för alla packningar, och olja samt en momentnyckel. Passade även på att byta sträckaren till transkedjan.

    Ett tips bara, ta youtube med en rejäl nypa salt. Jag kikade där mest för att se hur det såg ut i förväg, sen pratade jag med kunnigt folk, läste och vågade fråga.
    Lycka till.

  8. #8
    är det en klar olja så är det från växellådan det läcker. Sitter en packbox bak innerlagerbanan som har krypet in och sabbat p-boxen Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Harley race bearing.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	35,3 KB 
Id:	19987

  9. #9
    Om du inte redan har bytt kompensatorn så är det kanske en god ide att byta den också för den kommer att haverera förr eller senare . Den på 06:orna var ju korgen för fjädrarna skruvad i rotorn. Primär lagret var ju också dåligt och byttes till ett annat på 07 och upp.

  10. #10
    Tjenare ha du nån länk till youtube så jag kan kika lite? 😊 har aldrig skruvat själv med hd nämligen så är lite skeptisk till om man vågar göra det själv 😂

  11. #11
    Hej,
    Bifogar en länk: https://www.youtube.com/watch?v=75XJjWM1lSo

    Harley är relativt enkla att skruva på, se bara till att ta tid på dig och var inte rädd för att fråga kompisar, eller en bra verkstad.
    Momentnyckel är också bra, så du vet att du drar åt lagom hårt.

    Jag valde att åka in till Cycleworld, ligger bara 45 minuter från mig, och köpte material av dem.
    De tog sig tid och förklarade, tipsade samt berättade åtdragningsmoment.
    Du har säkert någon seriös firma i närheten som kan hjälpa dig på liknande sätt.

    Sen är det bara att knäppa på radion i garaget, stänga av ljudet på mobilen och jobba på.

  12. #12
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Inköp av en verkstadshandbok rekommenderas, helst orginal.

  13. #13
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0628.jpg 
Visningar:	20 
Storlek:	70,5 KB 
Id:	19988

    Bättre bild så du ser var det läcker ifrån om lagerbanan har krupit in i tätningen

Liknande ämnen

  1. Läcker olja ifrån transen streetbob 06??
    Av Hogberg92 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2021-12-17, 18:35
  2. Läcker olja
    Av Jensa018 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-06-08, 14:05
  3. Problem läck olja
    Av Robban100 i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-02, 10:21
  4. Läcker olja...
    Av jonteprissen i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-11-23, 22:22
  5. Sportster xlh som läcker olja
    Av KP68 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 13:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •