Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gröngöling från Sörmland

  1. #1

    Gröngöling från Sörmland

    Hej!

    David heter jag, 33år ung!
    Tog MC-kortet i Torsdags förra veckan och köpte en XL1200C -10 i helgen, 650mil gången.
    HD:n blev ett impulsköp då jag fick den till ett så bra pris, dock så har den stått i 2 år utan att röra på sig så service är pågående.

    Bor i Nyköping och jobbar i regionen Sörmland/Östergötland med försäljning. Så jag hoppas kunna ta Harleyn till en hel del kundbesök när vädret tillåter.

    Ett problem som uppstått nu när jag bytte olja är att oljelocket (det kromade som fjädrar/poppar upp) inte linjerar med oljetanken, det är alltså snett ca 1/4 varv...???
    Det är ju ett smalt och ett brett spår i själva locket och i tanken så det ska bara gå att få i på ett visst sätt, va f*n har jag lyckats strula till?
    Fler än jag som lyckas söla ner en massa när oljefiltret ska bort? Lite halvtaskig placering.

    Hoppas med detta forum att jag kommer få mycket information och inspiration för framtida förbättringar på bågen.

    Har någon fler tips på serviceåtgärder nu när jag jobbar på bågen?
    Olja i motor och primären, oljefilter, luftfilter borstas rent (var helt ok), bensinen påspädd med 10L 98oktan + lite tripak bensinbooster för att få lite bättre förbränning av den gamla såsen.
    Kontrollerat rem, kedja/spänning i primären samt ska gå igenom bågen överlag.
    Vad föreslår ni att jag inte missar kontrollera/byta?

    Mvh
    David

  2. #2
    Välkommen. Om luftfiltret är engångs borde du byta inte göra rent, är det tvättbart så tvätta och olja in. Viktigt att ha rätt remspänning men det hade du kollat
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  3. #3
    Tackar!
    Ja, jag har kört bågen lite i veckan och idag så körde jag hela dagen. Har en del frågor etc. på saker jag upptäckt. Startar en tråd i sportster kanalen i forumet. Luftfiltret byts under vintern när mkt annat ska göras.

Liknande ämnen

  1. Gröngöling behöver tips
    Av eckhart_HD i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 20:56
  2. Ännu en gröngöling på ingång.
    Av Sedition i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-07-27, 20:29
  3. Gröngöling på ingång.
    Av tompus i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-07-25, 00:15
  4. Många fräna!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-08, 17:29
  5. Gröngöling
    Av Whiplash i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 14:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •