Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vecta immobilizer

  1. #1

    Vecta immobilizer

    Hej

    Har nyligen fått lite bekymmer med startspärren. Det är den eftermonterade varianten som sitter på en FXDL -00 och har en ”kromad” plastdosa med två svarta knappar på.

    Tidigare när den fungerade bra så blinkade blinkersen två gånger vid upplåsning och en gång vid låsning. Men nu helt plötsligt blinkar den tre gånger vid upplåsning och vid start går startmotorn en halv sekund ca för att sen förbli död. Proceduren måste sedan göras om (ur med nyckeln och trycka o.s.v)
    1-5,6 ggr innan startmotorn går runt och hojen startar.

    Efter att ha skrotat runt här och läst går den tydligen att koppla bort och det får bli sista utvägen eftersom det troligen innebär en hel del jobb. Men det känns som att 3 blinkningar betyder något? Eftersom den egentligen ska blinka två gånger. Någon vänlig själ som vet eller kan komma med tips på vad detta kan vara?

  2. #2
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Sök på forumet
    Jag har skrivit minst 2 gånger om detta problem:

    1: hur man enkelt löser problemet med en diod och en kondensator så att den inte stänger av sej
    2: men det absolut bästa är att ta bort hela skiten, det var mycket lättare än jag trodde - det har både jag och andra skrivit om

    fråga på om du undrar om nåt

Liknande ämnen

  1. Fjärrkontroll till Vecta startspärr
    Av Bandola i forum Köpes
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 06:18
  2. Ny FXST ägare med frågor om luftfilter och immobilizer
    Av Thullan i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 22:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •