Hittade detta forum för några dagar sen när jag surfade runt på nätet och behövde hjälp med en trasig växellåda, som nog inte är trasig utan felet verkar vara att järnet som fotreglaget sitter på gett vika, och jag blev sååå glad Här är ju fullt med folk som kan allt jag behöver hjälp med i garaget!!
Min karriär som Harleyägare började för två år sen och kört hoj har jag bara gjort i 6 år, men tycker det är såååå najs.
Jag kommer nog att bomba er med dumma frågor, för jag har inte så stor meckar erfarenhet, men tycker det är skitkul att hålla på.
Har lite märklig erfarenhet av hojar, då jag för 5 år sen började bygga min egen hoj, men när kärleken tog stut gjorde även förutsättningarna för att kunna färdigställa projektet det. Så jag är nog en av få som svarvat mitt eget styrhuvud, räknat försprång, knäckt min egen ram och rullat skärm i ett engelskt hjul, men aldrig bytt ett oljefilter.
Så efter var det bara att ge sig ut på jakt efter "min" hoj och för två år sen hittade jag henne i Nässjö, kärlek vid första ögonkastet, så jag klev på tåget och åkte ner och köpte. En fin liten Järnsporre med mycket attityd och balla detaljer som jag har haft och kommer att ha mycket kul tillsammans med.
Märker att det blir lite garage tid med en gammal goding, men än så länge inget jag inte klarat av.
Har lite pyssel kvar innan våren, trasig tank, sliten kedja och ett besiktningskit som ska på.
Längtar efter varmare dagar och torr asfalt.