Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Load equalizer

  1. #1

    Question Load equalizer

    Jag måste införskaffa en sån där mojäng som gör att blinkersarna funkar som dom ska... Eftersom det inte funkade med motstånd sen jag bytte till led-blinkers... Så jag har smurfat runt på nätet lite å kollat upp såna därna load equalizers... Men eftersom det finns flera olika och priserna varierar väldigt friskt skulle jag vilja höra om era erfarenheter och vad som funkar...
    Badlands finns Juh i tre olika versioner... Minst... Och sen finns det Juh Custom chrome... Vad skiljer Egentligen mellan dom? Å varför varierar priserna så mycket? Ska dom inte bara få en diod att blinka lite???
    Jaja, det ska sitta på en -98 softail... Ska jag köra på billig Custom chrome eller dyr badlands? Och Isf, VARFÖR ska jag välja dyrt om jag nu ska göra det?
    Det är såna där blinkers som stänger av sej själv efter ett tag och den funktionen tycker jag är finurlig och bra så den vill jag gärna ha kvar efter inköp av load equalikzer om nu den skulle påverka något...

  2. #2
    Köp vanliga resistorer på Biltema ( skeet billigt ) . 1 st per blinkers , seriekoppla på plus ledaren . problemet blir att hitta en bra placering .Insida av bakstänka vid bak ljuset funkar , svalt och bra . Under tanken ( ram rör ) på fram . Fråga nån tomte i butiken . Dom vet vad du behöver . Lödas med Wurt : s lödhylsor = varmluftspistol och täck med krymp slang .

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    Köp vanliga resistorer på Biltema ( skeet billigt ) . 1 st per blinkers , seriekoppla på plus ledaren . problemet blir att hitta en bra placering .Insida av bakstänka vid bak ljuset funkar , svalt och bra . Under tanken ( ram rör ) på fram . Fråga nån tomte i butiken . Dom vet vad du behöver . Lödas med Wurt : s lödhylsor = varmluftspistol och täck med krymp slang .
    De är ju så stora

  4. #4
    Jag köpte custom chromes för 295:- på customnet.
    De sa att de skulle funka till min -07 som också har "moderna" blink. Har bara provkopplat än så länge, men det verkar funka.
    Dock verkar det som om de blinkar något fortare än original, men inte alls sådär tokfort som om en blinkers är paj eller utan motstånd. alltså fullt acceptabel frekvens.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    Jag måste införskaffa en sån där mojäng som gör att blinkersarna funkar som dom ska... Eftersom det inte funkade med motstånd sen jag bytte till led-blinkers... Så jag har smurfat runt på nätet lite å kollat upp såna därna load equalizers... Men eftersom det finns flera olika och priserna varierar väldigt friskt skulle jag vilja höra om era erfarenheter och vad som funkar...
    Badlands finns Juh i tre olika versioner... Minst... Och sen finns det Juh Custom chrome... Vad skiljer Egentligen mellan dom? Å varför varierar priserna så mycket? Ska dom inte bara få en diod att blinka lite???
    Jaja, det ska sitta på en -98 softail... Ska jag köra på billig Custom chrome eller dyr badlands? Och Isf, VARFÖR ska jag välja dyrt om jag nu ska göra det?
    Det är såna där blinkers som stänger av sej själv efter ett tag och den funktionen tycker jag är finurlig och bra så den vill jag gärna ha kvar efter inköp av load equalikzer om nu den skulle påverka något...
    När jag hade liknande problem satte jag dit ett elektroniskt blinkrelä .Det blinkar även vid låg strömförbrukning.Det borde funka.Jag hade visserligen inte dioder men lampor på 2 W.Finns där dom säljer bildelar.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    Köp vanliga resistorer på Biltema ( skeet billigt ) . 1 st per blinkers , seriekoppla på plus ledaren . problemet blir att hitta en bra placering .Insida av bakstänka vid bak ljuset funkar , svalt och bra . Under tanken ( ram rör ) på fram . Fråga nån tomte i butiken . Dom vet vad du behöver . Lödas med Wurt : s lödhylsor = varmluftspistol och täck med krymp slang .
    Jag har provat med resistorer... Såna som är speciellt för blinkers... Då funkade blinkersen på ena sidan som den skulle medans på andra sidan lyste dom konstant när man slog igång dom... Kopplar man däremot igång varningsblinkersen så funkade det som det skulle på båda sidorna...

    Jag har även ett elektroniskt relä men det har jag inte provat koppla in ännu eftersom jag då skulle vara tvungen att klippa kablarna, och jag ville helst ha orginal-relät att funka eftersom den har den där automatiska avstängningsfunktionen...

  7. #7
    jag kör men motstånd på alla blinkers pp min nighttrain -07, blinkar aningen snabbare än innan men annars inga problem.

  8. #8
    Kanske är nåt fel på ena utgången på min blink-dosa då!? ...vad jag har förstått så är det Juh inte ett vanligt relä som sitter där på den årsmodellen... Enligt clymer-boken så är det Juh nån slags microprocessor... Å varför den inte klarar dioder är för mej jättekonstigt eftersom dom meckat ner så mycket hightech i en liten låda från början....

  9. #9
    satt å läste lite på bad lands hemsida och deras version III verkar helt klart bäst om man har 2000 eller nyare hoj. deras version I och II verkar ha mycket kortare livslängd (spricker osv). Men jag håller med, ska montera led blinkers fram och bak och behöver något relä som kan ha koll på strömmen.

    Någon som vet om bad lands III bara är plug and play? Funkar den även om man kör orginal bak men mini led fram?

  10. #10
    Alla badlans är
    Klipp o löda . Men dem är svinbra.
    Jag kör 2an o har iaf hållt 1 säsong utan problem. tror man kan använda 2an så länge du inte har larm och insprutning. 3 an har även massa andra funktioner, det behövs tex inget separat blinkrelä mm.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    3 an har även massa andra funktioner, det behövs tex inget separat blinkrelä mm.
    Vadå? Tar man bort det befintliga å ersätter med badlands3 eller hur menar du?

  12. #12
    Njae, alltså du kan det. Men du behöver inte. Man kan säga att 3an även är lämplig vid nybygge. Medans 2an inte är det.

  13. #13
    Då kanske man ska köpa en sån då... Eftersom den där fula blinkboxen som sitter på orginal kostar 2000 spänn... Och om det då är fel på en av utgångarna för blinkersen så kan jag Juh då byta ut den helt mot en badlands 3 utan att behöva köpa ny blinkbox....

  14. #14
    Koppla in den som vanligt först så sparar du säkert en hel del tid o kabeldragning. Kan ju visa sig att ditt blinkrelä fungerar trots allt.

  15. #15
    Jo... Det är klart... Men då vet jag i alla fall nu att jag ska införskaffa en sådan!
    Tack för all matnyttig info!!!

Liknande ämnen

  1. Load Equalizer
    Av gronvit i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 22:19

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •