Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 44

Ämne: Styling ideér sökes!

  1. #1

    Lightbulb Styling ideér sökes!

    Tjaaa,

    Skulle behöva lite tips av mer erfarna HD ägare än mig själv.

    Jag har en 2010 Iron... Den är i princip i orginalutförande, visst nytt luft och buller, framflyttade fotpinnar och lite annat lull.. bilder finns i garaget...

    Jag skulle vilja att den ser lite mer "rough" ut än vad den gör just nu... typ lite mer åt Chopper-hållet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	123.JPG 
Visningar:	90 
Storlek:	29,9 KB 
Id:	4296

    Kruxet är att jag har ingen erfarenhet av ombyggnation av motorcyklar så jag kan inte lägga alldeles för mycket tid (och pengar) på att få den till nåt åt det bilden ovan visar. Typ korta bakskärm, montera bredare bakdäck osv...

    Jag är ute efter enkla och relativt billiga medel göra om den Är jag helt ute och simmar? Eller har ni lite tips?

    Det jag hade tänkt att göra:

    Bort med framskärm
    Bort med belt-guarden
    eventuellt dit med en fjädersadel, vet dock inte om det blir skitsnyggt om man inte vill göra nåt åt framskärmen...
    eventuellt resa upp tanken något "Frisco-style"

    Ps: Innan jag får för mycket skit: Reflexerna på framgaffeln är borta

  2. #2
    Låter som en bra plan. Det är ganska "enkla" moddar du nämner så kan du bara mekka lite ska du klara det själv.

    Kolla i Sportsterbilder tråden efter inspiration: http://harleyforum.se/showthread.php...portsterbilder

    Du kan även bildgoggla på frisco style eller sportster frisco för bilder. Fjädersadel är en smaksak, är personligen inte så glad i det på en redan fjädrad ram. Gör sig bättre på en stelbenare. Men som sagt en smaksak. Att höja tanken är enkelt med två plattjärn som du borrar två hål i, uppe och nere. Ca 50mm i cc mått ger bra lyft, inte mer. Prova dig fram. Tank behöver inte tas av helt.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Låter som en bra plan. Det är ganska "enkla" moddar du nämner så kan du bara mekka lite ska du klara det själv.

    Kolla i Sportsterbilder tråden efter inspiration: http://harleyforum.se/showthread.php...portsterbilder

    Du kan även bildgoggla på frisco style eller sportster frisco för bilder. Fjädersadel är en smaksak, är personligen inte så glad i det på en redan fjädrad ram. Gör sig bättre på en stelbenare. Men som sagt en smaksak. Att höja tanken är enkelt med två plattjärn som du borrar två hål i, uppe och nere. Ca 50mm i cc mått ger bra lyft, inte mer. Prova dig fram. Tank behöver inte tas av helt.
    Tackar! Kom gärna med fler tips om det är så att ni tycker att det finns annat enkelt som kan ändra utseendet lite grann


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	iron.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	47,6 KB 
Id:	4297

    Det här var ju faktiskt riktigt schysst!
    Senast redigerat av islandstyle den 2012-02-02 klockan 15:35.

  4. #4
    Jag har aldrig pillat på en sån som du har men av dina bilder att dömma så ser det ut som att du borde kunna kapa både skärm och skärmstag baktill... Sätt sen kortare bakdämpare så blir det nog riktigt snyggt å styggt...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    Jag har aldrig pillat på en sån som du har men av dina bilder att dömma så ser det ut som att du borde kunna kapa både skärm och skärmstag baktill... Sätt sen kortare bakdämpare så blir det nog riktigt snyggt å styggt...
    Ja, jag har funderat i de banorna men jag är helt enkelt alldeles för osäker på vad det medför i form av värdeminsking osv. vet inte hur länge jag ska ha den o så. Sen tror jag sambon skulle bli lite ledsen när hon märker att hon inte kan åka med längre...

  6. #6
    köp en beggad bakstänkskärm och kapa den, så sparar du orginalgrejjerna (som du aaldrig kommer sätta tillbaka)

  7. #7
    Skaffa en sockerbit med sugproppar (sadel som finns på bla bikeline) och kapa skärmen jäms med den... Den är rätt liten så skärmen kommer bli kapad rätt mycket ändå... Och den kommer fortfarande vara tillräckligt lång för att tanten ska få plats... När du kör solo så tar du bara bort sockerbiten så ser hojen ännu hårdare ut!

  8. #8
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Däck med "white walls".
    Bobber 883 -06

  9. #9
    Är det någon som har erfarenhet av en sänkningssats likt denna? Finns på Bikeline, och bör ju inte vara alltför svår att tillverka själv...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	10-188.gif 
Visningar:	21 
Storlek:	12,2 KB 
Id:	4316

    Vad jag kan se har hojen några inlägg upp nåt liknande. Jag har progressiv fjädring på min som redan ska vara något sänkt. Vad tror ni? Är det nåt att hänga i granen?

  10. #10

    dämpare

    Bikeparts 280mm, bolt on..funkar skitbra 1795 bara googla bikepats, finns kromade också
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer U6-11-9005.jpg  

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av mattinkba Visa inlägg
    Bikeparts 280mm, bolt on..funkar skitbra 1795 bara googla bikepats, finns kromade också

    Är det dem du har monterade? Är de bra så känns det väl som ett väldigt bra pris? Mot t.ex Bikelines för en tusenlapp extra, dock "progressiva", kanske lever längre?

  12. #12
    Tja!

    Jag har fjärding från Progressive Suspension på just nu. Vill gärna ha kvar dom då jag gillar dom... Admin hittade sänkningsblock på harleybutiken för 695:- som jag ska testa. Sänker hojen ytterligare 1 tum. Så jag testar med dom först...

    Tack för tipsen ändå!

  13. #13
    Nevermind...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer vad.jpg  
    Senast redigerat av islandstyle den 2012-02-07 klockan 13:52. Anledning: hitta svaret själv

  14. #14
    Jag har en beg bakskärm. Vet inte om dom ändras något genom åren. Suttit på en 89a

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Jag har en beg bakskärm. Vet inte om dom ändras något genom åren. Suttit på en 89a
    Tror de har ändrats en del... iallafall om man tittar på hela skärmen. Vet inte hur det är med fästen osv. Men det är värt att forska i Ska kolla. För var dag som går så blir jag mer sugen på att kapa skiten

  16. #16
    På min Roadster -07 har jag monterat stötdämpare från en touring, Road king, och till det en sänkningssats från Tamarac. Begagnade stötdämpare är billigt och sänkningssatsen ca. 650 kr hemma i brevlådan. Redan nöjd, trots att jag inte provkört ännu! http://tamarackmw.com/tamarack_064.htm
    XL1200R -07

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av 1_swede Visa inlägg
    På min Roadster -07 har jag monterat stötdämpare från en touring, Road king, och till det en sänkningssats från Tamarac. Begagnade stötdämpare är billigt och sänkningssatsen ca. 650 kr hemma i brevlådan. Redan nöjd, trots att jag inte provkört ännu! http://tamarackmw.com/tamarack_064.htm
    hah! va kul... har samma sänkningssats. Köpte på harleybutiken

    Ska montera i nästa vecka tänkte jag

  18. #18
    Så bra! De passade perfekt på hojen och var snyggt gjord, jag är helnöjd. Jag hittade inga med bra pris och tillräckligt snyggt gjorda här hemma när jag letade så det blev en beställning från US. Du blir säkert också nöjd med dina!
    XL1200R -07

  19. #19
    Ställbara i 5 lägen, funkar skitbra..väger 104..inga genomslag på 3.an...varför slänga pengar på märke...

  20. #20
    Du har helt rätt mattinkba, varför slänga pengar på märke!

    Normalt så lägger man ju gärna sina pengar på den produkt man finner vara till ett bra pris i förhållande till dess funktion, kvalitet och vad man därtill själv finner vara estetiskt tilltalande. I de allra flesta förekommande fall heter produkten något, d.v.s har ett varumärke.

    Vad åker du för något och vad är det för "märke" du slängt ut pengar på? Säkert är den ställbar i 5 lägen, funkar skit bra, väger någonting och förhoppningsvis slipper du också genomslag.
    XL1200R -07

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •