Visa resultat för omröstning: Vilka kläder åker ni med

Antal röster
84. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jeans O skjorta

    17 20,24%
  • Skinnbyxa o skinnjacka

    37 44,05%
  • Gore-tex kläder

    11 13,10%
  • Vad som helst

    19 22,62%
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 56

Ämne: Vilka kläder kör ni i?

  1. #21
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    T-shirt/hoodie, jeans o kängor.
    Ibland handskar o skinnjacka/byxor.
    Det enda skyddet jag har på mig förutom hjälmen e kådis i fickan i fall av olycka.

  2. #22
    Hoodie, t-shirt, skinnbyxor och kängor, vid kyligare väder eventuellt en skinnjacka också.

  3. #23
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Vind o vattentät skullmunkjacka o dito camobrallor boots på långturer ev skinnpaj o skinnbrallor vid kyligare väder. Lite lättare klädsel hemmavid.
    Senast redigerat av xbones den 2011-08-18 klockan 18:06.
    There are no problemsonly solutions

  4. #24
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1

    Cool

    Skinnbrallor av märket jofama (trippelsömmar) skinnjacka TEZZORO (italjenare) tommy hjälm
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  5. #25
    sen jag började köra HD har det blivit i jeans o skjorta.
    Inte det smartaste, men men

  6. #26
    Är ju en färsking på höstkanten som hittills bara övningskör, men har lyckats få ihop en egen garderob ändå. Fick en sleten skinnjacka, litet HD märke på bröstet bara, inget man tänker på, men gratis är gott och den håller mig varm, och är skönt inkörd redan. Skor kör jag mina gamla arbetskängor, stålet tittar dock fram lite och dom har aldrig blivit smorda så dom är väl inte så vackra, men dom funkar. Kostade på mig ett par kevlar jeans, hel kevlar, riktigt snygga och förbannat sköna. Borde väl ha lite skydd också,men det är mycket jag borde och inte borde gjort i livet. Hjälm har jag lånat so far, ska köpa nån framöver, sugen på en oldschool Biltwell, dom påminner om min första cross hjälm, men dom är ju inte gratis så vi får se om jag får in lite nattskift på extrajobbet.

  7. #27
    Textil jacka, kevlar jeans, mc boots samt seperat ryggskydd under.

    Köpte Halvardssons värsting jacka och byxor (textil), och måste säga att under sämre förhållande är den kombinationen underbar.
    Nanoteknink och annat hightech funkar, och man är fortfarande snustorr trots man kört en timme i ösregn.
    Senast redigerat av Pontus den 2011-10-18 klockan 15:48. Anledning: ordblind :)
    Live to ride, Ride to live.

  8. #28
    Tja !
    Kör alltid i skinnjacka, skinnbyxor och klubbväst. Använder integrahjälm ( med en fräck HD silvervinge pålackad ), ryggskydd, axelskydd och armbågsskydd samt läderhandskar med knogskydd .... känner mig som en dj-vla michelingubbe ... men jag har vurpat två gånger på hoj varav krock med bil en gång så jag inser att skydd är ett måste .... synd bara att man blir så dj-vla svett i skinnbrallorna.
    Ni som provat kevlarjeans av olika sort, vad tycker ni om det ?
    Tänkte att jag skulle prova det nästa säsong ... är de varma när det är kallt och slipper man svettas när det är varmt ? ... och är det samma skydd som getskinn ... ( getskinn är ju bättre än koskinn i såväl byxor som jackor - tål nötning mycket mer, är lite dyrare men nu har jag kört med samma jacka och byxor i 10 år .... så det går kanske på ett ut .... )

  9. #29
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Inget av alternativen passar in på mig.

    Vår: Goretex-jacka + Rokkerjeans + Gator Skins + Red Wing boots + Gatorz
    Sommar: Harleys tunna svarta tygjacka med text på ärmarna, alternativt hoodie + Rokkerjeans + Converse + Gatorz
    Höst: Goretex-jacka + Rokkerjeans + Gator Skins + Red Wing boots + Gatorz

    Året runt: Väst med färger

    På skallen: mattsvart/pinstripad Nolan 01 Outlaw eller blanksvart/pinstripad Simpson Super Bandit.
    Senast redigerat av Viljar den 2011-10-18 klockan 10:45.
    The Older I Get, The Better I Was..

  10. #30
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Stormjacka samt tornado byxor med alla skydd på plats och vattentäta boots.
    Helsvart uppsättning....

    Eftersom jag kör i ur och skur så blev valet av kläder rätt så lätt.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av jale Visa inlägg
    Tja !
    Kör alltid i skinnjacka, skinnbyxor och klubbväst. Använder integrahjälm ( med en fräck HD silvervinge pålackad ), ryggskydd, axelskydd och armbågsskydd samt läderhandskar med knogskydd .... känner mig som en dj-vla michelingubbe ... men jag har vurpat två gånger på hoj varav krock med bil en gång så jag inser att skydd är ett måste .... synd bara att man blir så dj-vla svett i skinnbrallorna.
    Ni som provat kevlarjeans av olika sort, vad tycker ni om det ?
    Tänkte att jag skulle prova det nästa säsong ... är de varma när det är kallt och slipper man svettas när det är varmt ? ... och är det samma skydd som getskinn ... ( getskinn är ju bättre än koskinn i såväl byxor som jackor - tål nötning mycket mer, är lite dyrare men nu har jag kört med samma jacka och byxor i 10 år .... så det går kanske på ett ut .... )
    Nu har jag inte något att jämföra med, men dom kevlar jeans jag köpte är grymt sköna, plus att dom faktiskt ser ut som ett par schyssta jeans så dom skulle passa som vardagsbyxor med. Jag blev förvånad att dom är så pass tunna som dom är, inget som stretar eller känns i vägen, som ett par mysbrallor ungefär. Det finns plats för skydd i knäna om man vill det. Märket är Flying Eagle och jag gav 1200 på en utförsäljning. Jag har som sagt inte kört mycket, och dom gångerna jag kört så har väl lyckoruset hållt mig lite varm kanske, men med 8 graders solsken så hade jag ett par långkallingar under bara och jag frös inte på 4 mil ca, toppfart 120.

  12. #32
    Dubbelpost, mod kan ta bort!

  13. #33
    WTF?!? ...fanns inte onepiece???

  14. #34


    American Badass!

  15. #35
    hehehe... ja, fan vad coolt å se ett gäng på harleys glida upp iklädd varsin onepiece!

  16. #36
    Citat Ursprungligen postat av jale Visa inlägg
    Tja !
    Kör alltid i skinnjacka, skinnbyxor och klubbväst. Använder integrahjälm ( med en fräck HD silvervinge pålackad ), ryggskydd, axelskydd och armbågsskydd samt läderhandskar med knogskydd .... känner mig som en dj-vla michelingubbe ... men jag har vurpat två gånger på hoj varav krock med bil en gång så jag inser att skydd är ett måste .... synd bara att man blir så dj-vla svett i skinnbrallorna.
    Ni som provat kevlarjeans av olika sort, vad tycker ni om det ?
    Tänkte att jag skulle prova det nästa säsong ... är de varma när det är kallt och slipper man svettas när det är varmt ? ... och är det samma skydd som getskinn ... ( getskinn är ju bättre än koskinn i såväl byxor som jackor - tål nötning mycket mer, är lite dyrare men nu har jag kört med samma jacka och byxor i 10 år .... så det går kanske på ett ut .... )
    Körde i skinnbrallor innan men i år köpte jag ett par Rokker kevlar jeans. Betydligt skönare och sägs vara x antal mer slitstarka än skinn.
    Blir inte lika varm då dom andas samt att dom är vattenavvisande.

  17. #37
    Hagis
    Guest
    jag har slarvat dom ca 250 milen jag kört i år och lär göra det igen nästa år! Levis jeans, öppen kruka ibland nazi kruka, väst och en tjock höst jacka i bomull.

    Vid regn
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	51,9 KB 
Id:	2682

    Vid bra väder
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2.jpg 
Visningar:	35 
Storlek:	62,2 KB 
Id:	2683

    Kevlarjeansen klarar 14 sekunder enligt ett engelskt test, enligt samma test klarar skinnstället 9 sekunder!

  18. #38
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Fan Hagis jag som trodde du va Viking och körde naken året runt
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  19. #39
    Hagis
    Guest
    Det är bara du som önskar det! Mig, blek o fet i speedos!

  20. #40
    jag har oxå funderat på såna kevlar-jeans... men jag måste bara få tummen ur arslet å åka å prova ett par...

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Sportster 48, vilka pipor rekommenderas?
    Av velvet_pelle i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 22:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •