Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tecken för MC-åkare i större sällskap.

  1. #1

    Tecken för MC-åkare i större sällskap.

    Användbara tecken/signaler för oss som åker i större gäng.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    Du glömde den där med långfingret!

  3. #3

    Cool Handsignaler.

    Någon som har sammanställning av handsignaler vid kolonn körning ( internationella ) lämna Kalle Anka utanför . Som nybliven Road capitain så behöver jag all hjälp för att inte tappa ansiktet och behöva begå rituellt självmord.

  4. #4
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    Någon som har sammanställning av handsignaler vid kolonn körning ( internationella ) lämna Kalle Anka utanför . Som nybliven Road capitain så behöver jag all hjälp för att inte tappa ansiktet och behöva begå rituellt självmord.
    Finns en tråd ganska nyligen upplagd tror jag sen finns den även på DCTT bilder.

  5. #5

  6. #6
    Skeet bra . Man tackar .

  7. #7
    Hagis
    Guest
    Skulle vilja säga att dom där signalerna är lite si kom sa! Kan av erfarenhet påvisa att det finns andra tecken för samma signal som det visas på dom bilderna! Och jag kan garantera att det finns säkert ytterligare andra tecken för dom jag vet, det finns en grund men sen tror jag att det skiftar från klubb till klubb i vissa frågor!

    Tex.
    Stop, har inte varit med om att handen ska ner längst sidan på så sätt. Ingen som ser det ju! Däremot handen rakt upp, handflatan framåt. Precis som "Follow me" i detta ex!
    hazard/hinder på vägen, har inte varit med om att man sitter och pekar med foten... hur lätt blir inte det att ta miste på när folk sitter och sträcker på sig! Har alltid varit så att dom jag åkt med i alla fall, visar klart och tydligt med hela handen vart hindret är, höger eller vänster sida spelar ingen roll!
    high beam, precis samma tecken som jag jag är van med men för en annan sak! Snuten!

    Men som sagt, söker man på detta ämne på nätet så kommer man hitta ett gäng olika signaler med olika betydelser! Jag tror det bästa är att höra med någon som faktiskt är Road Captain! Annars är risken för vad sa du, kollektivt självmord? en risk du får leva med
    lycka till

    L&R

  8. #8
    Hagis
    Guest
    precis!
    "Din körning behöver förbättras" även den korrekta hälsningen när man ser snutarna

  9. #9
    Hej. Förmodar att en bild skall finnas i detta inlägg men jag ser ingen (första inlägget alltså)
    Är den borttagen just för att den kanske inte var så relevant i samtliga sammanhang?
    Men det skulle vara intressant om det finns någon som går att följa.

Liknande ämnen

  1. Nya generationen Harley-åkare, Yo!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 15:32
  2. Ny Hojåkare, Ny Hoj och Ny forumit :-)
    Av Chili i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 21:47
  3. Så förföljer polisen oss mc-åkare......
    Av Macke i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 21:39
  4. Ny HD-åkare
    Av cege i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 13:57
  5. Klubb i Gbg för Buell-åkare?
    Av Kenta Jungver i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 14:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •