Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vilka lås ska man ha?

  1. #1
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Vilka lås ska man ha?

    Som rubriken lyder, vilka lås är rekommenderade, kätting, skivbromslås, finns det några andra lås som funkar och är godkända av försäkringsbolagen?
    Såg att biltema hade någon billig kätting som ska vara godkänd, är det godkänt så måste den ju hålla för samma krav som en dyrare kätting?

  2. #2
    dom kräver väl bara två godkända lås varav ena är ju styrlåset, sen t.ex. skivbromslås.
    har för mig att om man använder kätting så måste det både gå genom hjulet och nån ramdel, ej säker, bäst är o ringa försäkringsbolaget så
    det inte blir tjafs sen om nåt händer

  3. #3
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Jo, det kan ju vara olika mellan olika FB, men vilka lås fyller sin funktion bäst?

  4. #4
    Gå på klassningen . Du får vad du betalar för . Har hört att rulla iväg en Mc på skateboard är enkelt för en driftig tjyv , alltså , lås fast knarren i polarens Hog eller i fast föremål .

  5. #5
    Nu vill man ju inte bli av med hojen, what so ever, så ....
    När jag åker med klubben och vi parkerar tillsammans vid något fika / mat ställe så låser jag aldrig eftersom vi hela tiden sett till att ha hojarna under s.k. uppsikt .... och f-n ta den som skulle våga röra någon hoj - har aldrig hänt ... jag minns en gång vid ett hojfik när jag kom "tillbaka" till min hoj så stod där en annan knutte och hängde / lutade sig på MITT styre, han stod där och snackade med sin polare ... så jag knackade honom på axeln och frågade vad f-n han sysslade med - snacka om att han blev högröd i fejset och drog svansen mellan benen ... så finns man bara i närheten så är det ingen som ens vågar försöka sig på att stjäla en hoj ...
    Men nattetid utanför vandrarhemmet etc eller om jag parkerar ensam så blir det styrlåset, bromsskivelåset och kättningen till en stolpe eller dyl., och är vi bara två hojar så kedjar vi ihop dem .... har hitills funkat klockrent ... jag minns också för ett antal år sedan när vi tog nattvakts skift ... ja, va´f-n ...

Liknande ämnen

  1. Vilka hälsar du på som du möter?
    Av kallblod i forum Omröstningstrådar
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2016-10-09, 14:02
  2. Däck och fälgtabellen! Vilka däck passar vilken fälg?
    Av Natttåget i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-03-14, 20:53
  3. Vilka kläder kör ni i?
    Av Norrland i forum Omröstningstrådar
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 00:40
  4. Sportster 48, vilka pipor rekommenderas?
    Av velvet_pelle i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 23:51
  5. Vilka stötdämpare bak wideglide 04
    Av sako i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 16:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •