Sidan 32 av 53 FörstaFörsta ... 22303132333442 ... SistaSista
Resultat 621 till 640 av 1042

Ämne: Den obligatoriska skålen till alla bröder och systrar på forumet!

  1. #621
    Jahopp,då säger vi ....o ha en go helg alla

  2. #622
    ska du in på barhänget?

  3. #623
    Ja e me
    Deluxe FLSTN

  4. #624
    Skål i rödtjut på familjefestis! Håller på att hänga tavlor och gitarrer i nya lägenheten, det står ouppackade flyttkartonger överallt, har nyss köpt en snygg Harleyjacka & ett par lederhosen av en forummedlem, nu är det inte många veckor kvar innan man kör hem hojen från säljarens vinterförvaring.

    Åsså har man fått igång internettet i nya boendet..
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  5. #625
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    på er! Själv kom jag från jobbet nyss o ska upp tidigt imorgon så det blir inga pils idag.
    There are no problemsonly solutions

  6. #626
    Vad riktigt är en bror och syster här?
    Menar.. Det finns bra många här som tror sig vara biker för dom köpt en harley och klistrat dit lite örnar och fått ett system hängt dit från lokala "stealern" så det låter lite fränt..
    Eller är det alla som kör harley, eller dom som kör motorcykel överlag? En undran liksom..
    Trägen vinner!

  7. #627

    Den obligatoriska skålen till alla bröder och systrar på forumet!

    Spelar det någon roll egentligen?

  8. #628
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Vad riktigt är en bror och syster här?
    Menar.. Det finns bra många här som tror sig vara biker för dom köpt en harley och klistrat dit lite örnar och fått ett system hängt dit från lokala "stealern" så det låter lite fränt..
    Eller är det alla som kör harley, eller dom som kör motorcykel överlag? En undran liksom..
    För mig är en Biker en person som lever med sin hoj både på vägen o verkstaden o äter motordelar till frukost.
    Den sociala biten som många är ute efter räcker inte ens om man är med hojklubb med väst, vet ett flertal personer som är helt noll ställda o vet knappt om det är två eller fyrtaktare dom köpt men jävligt fräcka o stora i orden, har inget med med H-D att göra heller, finns många äkta bikers som kör andra märken.
    Dom allra flesta har ett annat liv som Svensson och hojen som hobby eller bara för att du gillar att laga mat när du kommer hem från jobbet o köper kokböcker så tror jag inte man kallar sig för kock, det krävs mer för det rätta mig om jag har fel
    Vad jag är själv får andra bedöma, om någon frågar är jag skadereglerare på ett bilgarantibolag med starkt intresse för motorcyklar.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #629
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    För mig är en Biker en person som lever med sin hoj både på vägen o verkstaden o äter motordelar till frukost.
    Den sociala biten som många är ute efter räcker inte ens om man är med hojklubb med väst, vet ett flertal personer som är helt noll ställda o vet knappt om det är två eller fyrtaktare dom köpt men jävligt fräcka o stora i orden, har inget med med H-D att göra heller, finns många äkta bikers som kör andra märken.
    Dom allra flesta har ett annat liv som Svensson och hojen som hobby eller bara för att du gillar att laga mat när du kommer hem från jobbet o köper kokböcker så tror jag inte man kallar sig för kock, det krävs mer för det rätta mig om jag har fel
    Vad jag är själv får andra bedöma, om någon frågar är jag skadereglerare på ett bilgarantibolag med starkt intresse för motorcyklar.
    Sant! Personligen brukar jag titulera mig som bilmek med hoj intresse. Men om jag är någon broder det vet jag inte. Tycker allt på hjul är kul, och tyckte personligen att det var skitkul när någon (kommer inte ihåg nicket) la ut bilder på sin custade vespa. Tyvärr vart det då ett jävla liv här då bland alla "bröder och systrar" eftersom den inte hade nått på ett harley forum att göra. Som många uttryckte sig.
    Trägen vinner!

  10. #630
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Sant! Personligen brukar jag titulera mig som bilmek med hoj intresse. Men om jag är någon broder det vet jag inte. Tycker allt på hjul är kul, och tyckte personligen att det var skitkul när någon (kommer inte ihåg nicket) la ut bilder på sin custade vespa. Tyvärr vart det då ett jävla liv här då bland alla "bröder och systrar" eftersom den inte hade nått på ett harley forum att göra. Som många uttryckte sig.
    Ja, man kan ju ha andra hobbyn och intressen vid sidan av HD! Sjælv har jag alltid haft jænkebilar som hobby och kør det till vardags. Ær på g o skaffa en hobbybil igen. Det var Rolf Axel Scooter som la ut den. Han byggde æven en sporrebobber och vann Botm om jag inte minns fel.
    There are no problemsonly solutions

  11. #631
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tycker det är rent idiotiskt att ens behöva dela upp folk i en att vara bit eller icke vara...
    En biker är väl någon som månar om sin hoj och sitt åkande, oavsett om man vet hur ett verktyg ser ut. Alla har inte samma förutsättningar till mekande, en del har t o m tummen mitt i hand och kanske bör undvika och meka (om inte någon annan skall få merjobb av det hela). Det finns folk med fotografiskt minne, som skulle kunna rabbla ner till minsta beståndsdel på sin hoj, men inte är de heller mer biker.
    Eftersom biker inte är ett yrke, anser jag att det är fel att dra parallell med detta.
    Eller gillar denna sida av världen att separera folk från varandra? Tycker det luktar mobbing lång väg...

    Oavsett varför man kör eller har hoj... Var glad att vi alla finns! Alla kompletterar varandra. Skulle alla vara superhaja på att meka, så hade det inte funnits mc mekaniker heller...
    Däremot kan man se att man är på olika delar av en stege, som biker. En del gillar att klättra, andra nöjer sig med trappsteget de står på...

    För mig blir man inte biker bara för att man gillar att höja ölglaset i tid och otid... För mig är en biker en som faktiskt åker... Och t o m kan avstå från en sup eller två p.g.a. detta. Däremot får folk gärna festa mellan varven, men ibland tycker jag att "supandet fått ta över lite för mycket av vad en biker är nu för tiden".

    MVH Sanniz *kallar mig gärna biker, har alltid drömt om hoj, velat ha hoj, kämpat för att få en, vill gärna lära mig mer, men någon fakta rabblare lär jag aldrig bli...*

    på er och ha en bra helg!
    Tycker synd om alla som närmaste dygnet får ännu mera snö...

    TÄNKVÄRT:

    Vem är mer biker?
    Personen som bara mekar men aldrig åker?
    Eller personen som bara åker men aldrig mekar?


    Mitt svar: Båda borde vara biker, men de är som sagt på olika delar av "biker stegen"...
    Senast redigerat av Sanniz den 2013-04-06 klockan 12:00.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  12. #632
    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Vad riktigt är en bror och syster här? Bla bla bla bla ...*massa ord*...bla bla bla
    Har hört att det var 2 som starta det hela...Adam & Eva...å då e la vi alla bröder å systrar.....

  13. #633
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Har hört att det var 2 som starta det hela...Adam & Eva...å då e la vi alla bröder å systrar.....
    Heheh,bra talat Vajtan! på er allihopa,familj eller inte
    There are no problemsonly solutions

  14. #634
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Tycker det är rent idiotiskt att ens behöva dela upp folk i en att vara bit eller icke vara...
    En biker är väl någon som månar om sin hoj och sitt åkande, oavsett om man vet hur ett verktyg ser ut. Alla har inte samma förutsättningar till mekande, en del har t o m tummen mitt i hand och kanske bör undvika och meka (om inte någon annan skall få merjobb av det hela). Det finns folk med fotografiskt minne, som skulle kunna rabbla ner till minsta beståndsdel på sin hoj, men inte är de heller mer biker.
    Eftersom biker inte är ett yrke, anser jag att det är fel att dra parallell med detta.
    Eller gillar denna sida av världen att separera folk från varandra? Tycker det luktar mobbing lång väg...

    Oavsett varför man kör eller har hoj... Var glad att vi alla finns! Alla kompletterar varandra. Skulle alla vara superhaja på att meka, så hade det inte funnits mc mekaniker heller...
    Däremot kan man se att man är på olika delar av en stege, som biker. En del gillar att klättra, andra nöjer sig med trappsteget de står på...

    För mig blir man inte biker bara för att man gillar att höja ölglaset i tid och otid... För mig är en biker en som faktiskt åker... Och t o m kan avstå från en sup eller två p.g.a. detta. Däremot får folk gärna festa mellan varven, men ibland tycker jag att "supandet fått ta över lite för mycket av vad en biker är nu för tiden".

    MVH Sanniz *kallar mig gärna biker, har alltid drömt om hoj, velat ha hoj, kämpat för att få en, vill gärna lära mig mer, men någon fakta rabblare lär jag aldrig bli...*

    på er och ha en bra helg!
    Tycker synd om alla som närmaste dygnet får ännu mera snö...

    TÄNKVÄRT:

    Vem är mer biker?
    Personen som bara mekar men aldrig åker?
    Eller personen som bara åker men aldrig mekar?


    Mitt svar: Båda borde vara biker, men de är som sagt på olika delar av "biker stegen"...
    Då är jag en Biker för jag har både åkt och mekat lite med hojen idag.

  15. #635
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Då är jag en Biker för jag har både åkt och mekat lite med hojen idag.
    Christer! Skål på dej!
    There are no problemsonly solutions

  16. #636
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 129
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Däremot kan man se att man är på olika delar av en stege, som biker. En del gillar att klättra, andra nöjer sig med trappsteget de står på
    Och varför ska man behöva klättra ? Det är ju inte säkert att det som finns i toppen är nåt bättre än det man har.
    Fuck cancer

  17. #637
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Christer! Skål på dej!
    Skål på dig också.
    Har du fått på ditt Big Bore kit?
    Det börjar ju närma sig för montering av ditt rejk kit

  18. #638
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Skål på dig också.
    Har du fått på ditt Big Bore kit?
    Det börjar ju närma sig för montering av ditt rejk kit
    Jepp,kitet och supertuner tog jag i bagaget från Daytona. Håller på o diskuterar med Osten o Båging om tid för montering inkl kammar, toppjobb och bänkning. Bägge är fullmösade men hoppas på juni när jag är på jobb.När har du möjlighet? Klaras det över ett veckoslut?
    Senast redigerat av xbones den 2013-04-06 klockan 17:29.
    There are no problemsonly solutions

  19. #639
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Noyen... just därför jag skrev att en del nöjer sig med att stå kvar... liksom poängen.. alla är lika mycket oavsett...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Då är jag en Biker för jag har både åkt och mekat lite med hojen idag.
    Haha... jo...sant...men å andra sidan brukar du inte ifrågasätta om man är det ena eller andra heller på forumet.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #640
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Jepp,kitet och supertuner tog jag i bagaget från Daytona. Håller på o diskuterar med Osten o Båging om tid för montering inkl kammar, toppjobb och bänkning. Bägge är fullmösade men hoppas på juni när jag är på jobb.När har du möjlighet? Klaras det över ett veckoslut?
    Jag måste ju fräsa i axlen till styrlåset och jag har inte tillgång till maskinerna på helgen. I så fall får vi chansa på att crossbones styrstolpe ser ut som på min softail för i så fall kan du ju skicka ner rejk kitet till mig så fräser jag spåret efter min gamla stolpe. Jag pressade också ut min stolpe på jobbet i 40 tons pressen och jag har bara en 10 tons hemma så man vet aldrig om den räcker till.

Sidan 32 av 53 FörstaFörsta ... 22303132333442 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Skål på er bröder & systrar !
    Av Fritte i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 21:33
  2. Tyskjävlen säger hej till alla!
    Av tyskjävel i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 17:01
  3. Problem med att logga in på forumet?
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 15:27
  4. Natt blues till er alla!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 17:30
  5. Lite inspiration till alla byggare i halvtid
    Av JohnnyRocker i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 23:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •