Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Nya leksaken: GoPro Hero 2.

  1. #1

    Nya leksaken: GoPro Hero 2.

    Köpte mig en GoPro i Söndags. Så jag var tvungen att dra ut och prova lite.
    Blev en så spännande handling som att jag kör och tankar.



    Not:Första filmen jag filmar och redigerar så ni får ta det för vad det är

  2. #2
    En sån måste inköpas! Biltwellstyret rockar!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Vilket program redigerar du i?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Ja vore ju kul att ha en sådan, helt klart svinfräänt

  5. #5
    Passopp med musiken, Youtube fimpar rullen med copyrightade låtar. Kör via Vimeo annars. Lite friare änsålänge.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    Bra idé och redigering! Fan vad sugen jag blev på att åka nu. Får bli en kvällstur i dag igen.

    Kom över en HD-kamera i julas men den är av typen "filma saker som barnen gör" dvs handhållen och inga direkta möjligheter att fästa på hjälm, om man inte tejpar fast den. Detta betyder att jag inte använt den en enda gång förutom när jag testade den på juldagen. När behöver man egentligen en videokamera? Enda anledningen jag kan komma på är som i ditt fall när man är ute och kör och vill ha en cool film på det. Undrar också vilket redigeringsprogram du använder. Själv införskaffade jag Premiere Elements 10 men har ännu inte provat det...

  7. #7
    Bästa leksaken på länge. Tanken är att dokumentera hela Norrtälje träffen :-)
    Använde Windows movie maker. Väldigt lätt att förstå, Rätt få möjligheter till redigering dock.
    Lill brorsan är en hejjare på redigering så han får göra det åt mig hädanefter.

  8. #8
    Nya filmen.
    Var ute och körde en runda med min kusin från Malaysien här om veckan. Provar mig fram med min kamera, provade att låta han handhålla kameran för att få lite mer liv i filmandet.


  9. #9
    Jag kan inte se via paddan. Står innehållsägaren inte gjort tillgängligt för mobil

  10. #10
    Gött filmat och redigerat roligt att fler skaffar kamera
    Min är en Rollei inköpt på Net on net för 1490:- alla möjliga sorter fästen, fjärrkontroll och ett minneskort som bara var att kasta (för långsamt)
    Ett tips bara spill INTE bensin på det vattentäta huset, plasten tål det inte blir skör och trillar sönder. Så jag får köra utan så länge det håller och inte regnar. med andra ord är det någon som har eller vet var man kan skaffa ett hus till denna kamera är jag mycket intresserad

    Ni som undrar över redigering så funkar Windows movie maker bra precis som valdemarsson säger dock har det ganska mycket begränsningar. Själv använder jag elements 10 och försöker lära mig. Tycker dina filmer är riktigt bra redigerade speciellt den sista.
    Får be tanten hålla kameran i bland blev riktigt bra.

    Hoppas Norrtälje filmningen blir bra
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Jag kan inte se via paddan. Står innehållsägaren inte gjort tillgängligt för mobil
    Det är Youtube som begränsar filmer till mob för uppehovsmaterial (musiken) Får prova på Vimeo som Admin säger.


    Troll: Tack för det. Kul att ge sig in i redigering, samt att ha lite sköna filmer till vintern.
    Ska dra till bukten och se om man hittar Elements.
    Norrtälje regnade bort. hade ingen större lust att tillbringa 65 mil i ösregn så det fick bli bikerfest i trädgården istället.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av valdemarsson Visa inlägg
    Det är Youtube som begränsar filmer till mob för uppehovsmaterial (musiken) Får prova på Vimeo som Admin säger.


    Troll: Tack för det. Kul att ge sig in i redigering, samt att ha lite sköna filmer till vintern.
    Ska dra till bukten och se om man hittar Elements.
    Norrtälje regnade bort. hade ingen större lust att tillbringa 65 mil i ösregn så det fick bli bikerfest i trädgården istället.
    Ja samma här tänkte oxå köra dit eller till Holger Danske men regn regn och lite regn
    vad gäller elements så kolla på youtube finns mycket demo filmer och ska du köpa tror jag att adobes sida är bäst de hade kampanj för ett tag sedan fick mitt för halva priset eller något liknande, bara ladda ner direkt tog med installation ca 1 timme
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Nice!
    Vad kostade kameran?
    Gav 3000:- för min. Köpte den ny från lokala mc handlarn. GoPro Hero 2
    Finns dock begagnat på blocket för halva pengen. dom äldre modellerna.

  15. #15
    Najs! Det enda jag ogillar med go pron är att bilden blir så förvrängd med den, som man såg jättetydligt när det filmades åt sidan. Går det att lösa med go pron eller är det bara gilla läget att den är så?

  16. #16
    Hagis
    Guest
    häftigt
    Jag kommer ta tillfället i akt och starta en grupp här på forumet för oss som gör egna filmer! Tanken med den gruppen är att vi ska kunna lägga upp våra filmer, folk kan sen tycka bra eller dåligt om materialet, komme med tips och råd eller själva söka tips och råd!

    http://harleyforum.se/group.php?groupid=20

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Adren Visa inlägg
    Najs! Det enda jag ogillar med go pron är att bilden blir så förvrängd med den, som man såg jättetydligt när det filmades åt sidan. Går det att lösa med go pron eller är det bara gilla läget att den är så?
    Har själv en GP2, grymt nöjd med den, vidvinkeln går att ställa in (minska, vilket ger mindre förvrängning) i maxläget är den nästan 180 grader!
    Största skillnaden mellan GP2 och den förra är förutom upplösningen även mycket bättre bild i dunkelt ljus. Inga problem att få bra bild under tex kvällsåk i belyst slalombacke där ljusförhållandena annars riktigt dåliga i mellan åt.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    häftigt
    Jag kommer ta tillfället i akt och starta en grupp här på forumet för oss som gör egna filmer! Tanken med den gruppen är att vi ska kunna lägga upp våra filmer, folk kan sen tycka bra eller dåligt om materialet, komme med tips och råd eller själva söka tips och råd!

    http://harleyforum.se/group.php?groupid=20
    Kanon Hagis
    Roligt att få se andras material, även roligt att få beröm eller kritik
    Första filmen upplagd
    Senast redigerat av Troll den 2012-06-05 klockan 06:20.
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  19. #19
    Har också en gopro som jag använt en sisådär 2 gånger....iaf mer skillnader mellan nya o gamla är väl att det finns uttag för mick på nya samt att det kommer el finns fjärrkontroll via wifi o lite såna grejer, blir iaf väldigt fina filmer med bägge

  20. #20
    Senaste filmen färdig.
    Provade att redigera i Sony Vegas 11.0 den här gången och är mycket nöjd. Finns 100ggr mer möjligheter än Win Movie maker. Lite svårare men helt klart värt det.
    Filmen är från lokala Custom firman här i Halmstad.


Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Kilby Deuce GoPro ride
    Av Orx i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 20:40
  2. GoPro videokamera?
    Av emil.lofkvist i forum Off Topic
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 18:05
  3. GoPro film två.
    Av emil.lofkvist i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-03, 18:54
  4. Min första GoPro Hero film
    Av emil.lofkvist i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 11:14

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •