Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: V & H competition series 2-1 black ceramic

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Bohuslän
    Inlägg
    64
    Tackad: 0

    V & H competition series 2-1 black ceramic

    Har ovan nämnda system på min hoj. Har nu 3 olika färger på det... Någon mer som har samma miss färgningar på sitt system?
    Är ju värmen som gör det, men borde inte ett sådant system klara värmen bättre???
    Fjädrarna som sitter på systemet har jag bytat 2 ggr nu... Dom blir slappa och lossnar eller skramlar... Någon mer som har vart med om det???

    SKA DET VA SÅ???

    Har haft V & H på tidigare hojar och aldrig haft problem på något vis med dom...

  2. #2
    V.I.B Bikermans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Stockholm/nomad
    Inlägg
    34
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Night rider Visa inlägg
    Har ovan nämnda system på min hoj. Har nu 3 olika färger på det... Någon mer som har samma miss färgningar på sitt system?
    Är ju värmen som gör det, men borde inte ett sådant system klara värmen bättre???
    Fjädrarna som sitter på systemet har jag bytat 2 ggr nu... Dom blir slappa och lossnar eller skramlar... Någon mer som har vart med om det???

    SKA DET VA SÅ???

    Har haft V & H på tidigare hojar och aldrig haft problem på något vis med dom...
    Har exakt samma problem med mitt Pro Pipe Hi Output som också är svart, det är brungrått på krökarna. Har även gråa prickar på systemet, trist med ett så dyrt system.

  3. #3
    Hade ett sådant system och visst blev det lite färgskillnad med tiden men inte så mycket, däremot blev den fort repig och färgen tålde inte nötning. har inte haft andra svarta system så jag har inget att jämföra med

  4. #4
    Då det inte sitter värmesköldar på detta är risken stor för missfärgning.
    V&H är jättenoga att påpeka överallt att garantin inte täcker missfärgning, så det känns som om de vet om det.

    saxat från hdforums om just detta system.
    No heat shields, and they will discolor

    Det finns en rätt ny tråd här inne om just missfärgade blås, där det anges att en felinställd motor lättare ger missfärgning. http://harleyforum.se/showthread.php?4472-Gula-Krökar


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Bohuslän
    Inlägg
    64
    Tackad: 0

    Får väl bli till att lacka systemet, men känns lite surt att lägga 2000 riksdaler på ett system som är 1 år ca...
    Hojen är inställd i bänk, så jag hoppas han som gjorde det vet va han pysslar med... Jo det vet han, han har ett mycket gott rykte i HD svängen här om kring
    Det är nog bara att bocka, buga och inse att man får inte så mycket för ca 9000 riksdaler idag

  6. #6
    Ja, tyvärr är väl USA och hög kvalitet inget som går bra ihop. Speceillt vad gäller finish. Där är vi europeer betydligt mer noggranna.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Bohuslän
    Inlägg
    64
    Tackad: 0

    Ja det är ju så...
    Får bli till att pilla av systemet till hösten och få det lackat med bra grejer

  8. #8
    Nån V-roddare är inne har fått sitt sytem svartlackat, kolla med dom om det blev bra! ( i v-rod avdelningen tror jag )


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Bohuslän
    Inlägg
    64
    Tackad: 0

    Dom här ska visst va riktigt duktiga har jag läst på andra sidor. Kanon resultat även efter lång tid på olika system dom lackat...
    http://www.weirdperformance.se/

  10. #10
    Jag fick tyvär lacka om mina V&H Black Widow pga av att dom hade blivit missfärgade och även värmesköldarna.

  11. #11
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Halloj, nja inte tre olika färger men visst lite gråare har det blivit med tiden sen är det inte tåligt för fem öre tyvärr.
    Själv är jag nog inne på att bandagera in mitt eller bygga nytt och bandagera det, finns ju bra värmecoating som tål en hel del men visst lite pyssel....

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Jag fick tyvär lacka om mina V&H Black Widow pga av att dom hade blivit missfärgade och även värmesköldarna.
    I länken jag postade ovan finns förslag på medel som förebygger missfärgningar. Kan var en idé att testa om man ändå ska riva.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #13
    Hade en PRO Pipe ho på en streetglide jag haft den blev fläckig som en leopard efter att jag kört genom en vatten pöl när systemet var riktigt varmt, men det var inga problem att få ett nytt från motospeed på garanti, men jag hade en vanlig Pro pipe innan på en annan hoj, det systemet skickade jag till en firma i Uppsala (glömt namnet) på svart keramik coating och det ser ut som nytt ännu efter över 2000mil och 4år, det blir nog det igen på min nuvarande hoj

  14. #14
    Kollade lite på nätet, var nog weirdperformance som coatade mitt system, kanonjobb, såg att dom höll till på Värmdö nu

Liknande ämnen

  1. Vance & Hines Competition series V-ROD BLACK
    Av SvartaKråkan i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 23:40
  2. V&H Competition 2-1
    Av gronvit i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 12:30
  3. V&H competition till Nightrod
    Av mange667 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 01:22
  4. Supertrapp Fatshots mot V & H Competition
    Av Venomed i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 11:40
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 20:09

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •