Jag använder mig av "hemmek" metoder på min egen hoj och får ta ansvar för konsekvenserna men att lära ut fusk metoder på ett forum är oansvarigt i högsta grad, Metoden med svets tråden är hämtad ur Harley-Davidson original verkstadsbok,
Din metod duger efter att man har haft lös hjulet till att man åkt raka vägen till en verkstad som har rätt verktyg för jobbet. min gamla sportster drog jag av remmen några gånger, den tålde inte lek och för många hk, sen fick det bli kedja på den, min nya kommer jag inte trimma så hårt, remmen kommer att hålla på den hoppas jag, Respekt lämnar jag till kunniga personer inte till remvridare det får du tåla och respektera
Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
Inte professionellt och hemmek??
Killen har inga specialverktyg eller laser och du rekommenderar ett specialverktyg och sen svetstråd som du antar att han har hemma??
Att vrida remmen 90 grader gör även utbildade och erfarna mekaniker på mcverkstäder.
Men din svetstrådsrekommendation kan leda till att remmen gnisslar som fan och slits i förtid.
Ligger remmen i mitten av bakre remdrevet så ligger den rakt gentemot främre drevet, så enkelt är det.
Vrid hjulet lite så tar det i kanterna.
Det behövs inga specialgrejer för att se det.
Att böja en svetstråd och rita streck skulle jag kalla direkt felaktigt.
Vet du hur stor skillnad det kan bli mellan sidorna beroende på hur man håller tråden och hur den flexar kan bli?
Är bakhjulet det minsta snett så sticker remmen åt sidan direkt.
Men du kör väl med kedja antar jag?
Försök i fortsättningen att inte va så ignorant och bara anse att ditt sätt är rätt så lär du kanske dig nåt PTB59
Allt med att vara "biker" handlar om respekt, och det visar du ingen tyvärr.