Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 69 av 69

Ämne: Hur definierar man en tourer?

  1. #61
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Hyrde en StreetGlide i USA och körde ca 300 mil med passagerare. Visst var det bekvämt men inte var det nämnvärt bättre än min Softail med lejonkulanväska, BigTom som är avsevärt rymligare än HD's plastväskor och vattentäta. Träsmak fick man på bägge Hojarna. Streetgliden hade dubbla skivor fram och därmed bättre bromsar men Softailen är smidigare. Men visst ser StreetGliden mer ut som en tourer.

  2. #62
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Gott att läsa era inlägg Mankanh och Draken, i princip säger ni alla ovan, att alla modeller går att "Toura" med men vissa är mer ändamålsenliga när det kommer till packning, högre marschfarter och vindskydd, kort och gott bekvämlighet.

    Def. av en Tourer är således en båge med Kåpa, Stor motor och Bästa fjädringen samt sist men inte minst execellenta packningsmöjlighter, vilket går att skapa på vilken HD-modell som helst å bli nöjd, men det finns färdigbyggda Touring-modeller om man nu primärt kör touring så bör man välja en sådan för att slippa för mycket modifieringar.

  3. #63
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Jo det stämmer men just i detta fallet så måste du hålla med att Fatboben blev ful men jag älskar den ändå.

    If it aint a Harley,it aint shit
    Jag tycker faktiskt att Fatboben är smårå! Hade faktiskt planer på o köpa Fatbob innan jag såg en Crossbones!
    There are no problemsonly solutions

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Har kört 200 mil nu i maj vilket ju inte är så mycket, men vi har inte haft barmark så många veckor, har faktiskt snöat här idag, körde 42mil i går, var 0,8plus när jag for, då var man inte så kaxig, kan ärligt säga att då saknade jag street glidens vindskydd
    Jag misstänker att där är annat virke i Norrlänningar .Jag bor i Skåne.1 mil till kneget 1mil till klubben 2mil till nästa stad OSV.Vi kan väl lägga till en nolla för din del.

  5. #65
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Min road king klassas väl som tourer, men jag har aldrig och kommer aldrig att köra med ruta eller kåpa. Min personliga åsikt är att hojen blir ful med kåpor och rutor. men jag har fulll förståelse för de som gillar dessa. Jag gillar stilen på road kingen. letade i tre år innan jag hittade min hoj, låg och fet och körbar.
    Nulla via invia est

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Jag misstänker att där är annat virke i Norrlänningar .Jag bor i Skåne.1 mil till kneget 1mil till klubben 2mil till nästa stad OSV.Vi kan väl lägga till en nolla för din del.
    Jag har 35mil enkel till närmaste HD handlare och större stad, jag har 12mil till närmaste stad och den är mindre än den jag bor i, är inte längre med i någon klubb men när jag var det hade vi 30mil till närmaste klubb i samma region, nu har dom bara 18till närmaste, hehe. Åker ofta över dagen till Luleå eller och hälsar på hos Mectec i Kalix dit har jag 35 resp 30mil enkel resa, har 30 mil till e4an så det ser lite annorlunda ut här uppe

  7. #67
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Jag minns på tidigt 80-tal hur en kompis körde med tjej o packning till spanien på en Yamaha RD 250.
    På den tiden var det ett äventyr att köra söderöver, idag är det helt smärtfritt.
    Men samtidigt så ändras våra krav på vilken hoj som passar för vad.
    Jag anser att softailen visst går att toura med, men i sin egen takt då.
    Allt hänger på förberedelserna och kunskap om sin hoj.
    En armesäck med en sopsäck runt som regnskydd, och fast med den på passageraplatsen så har man ryggstöd med.
    Sen är det bara o köra o njuta.

    - - - Uppdaterad - - -

    ps: viktigaste tillbehöret på resan= silvertejp.

  8. #68
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Jag minns på tidigt 80-tal hur en kompis körde med tjej o packning till spanien på en Yamaha RD 250.
    På den tiden var det ett äventyr att köra söderöver, idag är det helt smärtfritt.
    Men samtidigt så ändras våra krav på vilken hoj som passar för vad.
    Jag anser att softailen visst går att toura med, men i sin egen takt då.
    Allt hänger på förberedelserna och kunskap om sin hoj.
    En armesäck med en sopsäck runt som regnskydd, och fast med den på passageraplatsen så har man ryggstöd med.
    Sen är det bara o köra o njuta.
    +1
    Kunde varit jag men hade inte råd med en Yama så det fick bli en Java, packade allt på sadeln o tankväska, Barcelona tur o retur å då tyckte jag det var en Tourer-båge Hehe!

  9. #69
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Jag tänker då gå på tur med min fxdwg =)

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •