Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Bakhjulsåkning!

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Ingel Visa inlägg
    Hej,

    jag började köra hd i våras, och när man väl lärt sig tekniken är det inte konstigare än en sporthoj
    Såklart lite trixigare att få uppden i högre farter, men med lite teknik och vilja det inga problem att plocka upp den i 70, och köra stoppies är ju lite svårt

    Jag köpte mig en 883 sportster som enligt säljaren va strokead till 1200. Han visste inte då det va ett dödsbo, men utan att testat olika modeller så känns det så. Har läst på andra forum att det ska va det optimala för stunt.
    I övrigt är min helt original med drevning och sånt.

    Man har ju lite mer motorbroms än sporthojjarna så jobba utan foten på bromsen går ganska bra, även om det skulle vara uppskattat med handbromsen för psyket. Men det finns inga färdiga kit att köpa till hd så det får man i såna fall bygga själv, likaså med kraschburar - man får helt enkelt se till att inte ramla.

    Jag ville inte ha den gummiupphängda motorn så det blev en 02:a. Sitter förgasare på den och den funkar faktiskt riktigt bra i fel läge. Ska du börja cirkla och sånt lär den blöddra, men så som jag kör på filmerna är det inga problem.
    Olja verkar den få oxå.

    Jag är hur nöjd som helst med övergången och sporthojjen ligger på blocket - det är bara att börja köra!

    Juste, man är tvungen att lätta dom lite också om den ska orka upp, så det är bara ta fram vinkelkapen och slipa bort all onödig färg.
    Hur gör du mer exakt för att få upp den på bakhjul? Jag har själv skaffat mig en Nightster 1200 och har kämpat mycket för att få små lyft. Van sporthoj & bakhjulskörare men har fan problem med hd:n alltså. Min är sänkt, kanske det som gör att den vägrar få fäste när man kopplar upp den? Ska man släppa ur lite luft kanske?
    Börjar du alltid på ettan med koppling?

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av J418 Visa inlägg
    Hur gör du mer exakt för att få upp den på bakhjul? Jag har själv skaffat mig en Nightster 1200 och har kämpat mycket för att få små lyft. Van sporthoj & bakhjulskörare men har fan problem med hd:n alltså. Min är sänkt, kanske det som gör att den vägrar få fäste när man kopplar upp den? Ska man släppa ur lite luft kanske?
    Börjar du alltid på ettan med koppling?
    Hade problem som fan första halvtimmen jag provade, fick inte upp den nånting och va beredd på att ge upp. Polarn provade och fick upp den i balans andra försöket så det va bara påt igen.

    Nu är det hur lätt som helst, på ettan och skjutsa upp den i balansläge, kan köra som snabbast 65 kmh.
    Enklaste sättet enligt mig är köra 15kmh, på ettan, koppla upp den till 50kmh. Släppa ut luft brukar ju hjälpa men jag har aldrig gjort det på hd:n, tycker den är stabil ändå. Däremot, jag kan inte köra när det är det minsta blött, då bara spinner jag.

    Man får ju va lite annurlunda beredd jämfört med en radfyra, jag justerar ju höjd med fotbroms och sånt, vet inte om det behövs egentligen.
    På tvåan går det ju också, lite mer svensson-wheelie. Jag har problem med att svänga, justera höjd, och kan typ baraköra hundra meter, jag föredrar ettans wheelie.

    Jag har lite motorproblem nu, jag ska kolla vad det beror på. Det kan vara så att man måste bygga om om det ska hålla för bakhjulskörning...

  3. #23

    Bakhjulsåkning!

    Vill se lite film!

  4. #24
    Mercakombi
    Guest
    Nu snackar vi vrid i kubik...!


  5. #25

  6. #26
    De måste väl va manligt att bakhjulsåka med en bagger
    Deluxe FLSTN

  7. #27
    Mercakombi
    Guest
    Brutalt...!


  8. #28
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Manligt får man säga
    There are no problemsonly solutions

  9. #29
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Periskop vore fint för utsiktens skull.
    CS//

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Kanal sökning på USA import.
    Av hd-krish i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-07-02, 13:59
  2. Åkning 13/3 efter jobbet.
    Av whiskeythrottle i forum Region Örebro
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 17:46
  3. Vettiga hörlurar för hojåkning...
    Av The Dude i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 15:05
  4. Bra film om vad hojåkning går ut på!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 18:11
  5. Undersökning- Hur gammal är du egentligen?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 12:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •