Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 55 av 55

Ämne: vad är en HD egentligen?

  1. #41
    Man kan starta vadsomhelst här, jag kan lägga till en race/performancekategori så är det fritt fram att fylla på med "stuff" där.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #42

  3. #43
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Frågan var vad är en Harley! Enkelt svar är väl vad som står i regbeviset?Eller?
    There are no problemsonly solutions

  4. #44
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Perfekt! Tack!
    Jag har redan lite tändmappsfunderingar (TPS-styrd mapp) jag tror kommer att passa att bolla där. Skriver inlägg där senare i helgen.

  5. #45
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jag tycker sådant är intressant och exprimenterat med varierande framgång med Mega Squirt som du känner till, problemet jag märkt att det är få människor som har kunskap och dom som har den sällan skriver på forum med undantag av vissa.
    Min erfarenhet att man får försöka lära sig själv och hålla på tills man lyckas eller helt enkelt ger upp, enklast är att inte uppfinna hjulet igen o köra något man vet fungerar fast det är ju förståss inte lika roligt och utveklande...skall följa tråden min stort intresse

    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Perfekt! Tack!
    Jag har redan lite tändmappsfunderingar (TPS-styrd mapp) jag tror kommer att passa att bolla där. Skriver inlägg där senare i helgen.

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Beror på. Är hon reggad som tant?
    Innebär detta en ny registrerings besiktning ? Skall man kontakta SFRO för att kolla svetsarna ( suturerna) . Behövs klämtest ? Det är ju bara jag som skall köra ...

  7. #47
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    det som stör mig lite är de som säljer hojar som harleys på blocket, sen läser man: moheda ram, ultimamotor etc etc... och på bilden är det hd dekaler på tanken.
    tom en av månadens hoj kandidater för april är ju en sån....en jävla tjusig hoj för övrigt, men hd? nja..
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  8. #48
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    För ett antal år sedan hette nuvarande Pro twinbike klassen Harley drags men på grund av att SM skulle köras fick den inte heta så ( fick inte vara en en märkes tävling) och för att andra v twinnar skulle komma i i klassen men om man tar min hoj så är det ända som är H-D på den en växelspak som har en H-D logga på sig...fattar inte var problemet är

  9. #49
    På kritatiden när jag började med denna verksamhet stoppade man i en S&S vev och bigbore cyllar och de va de.Dom som hade börsen i ordning köpte STD toppar till Pannan.Sen rekade o stretchade man en original ram.Vi kallade iaf våra hojar för H-D.Jag skiter i va folk kallar sina bygge för .Gränserna ändras med tiden .Hojar med Kinesiska och Indiska kloner är inte en H-D .

  10. #50
    Per definition borde det väl var en motorcykel som är tillverkad av Harley Davidson motor company USA . Men sen infinner sig ju frågan om dessa motorcyklar inte forfarande är en HD om man byter en del saker,men var går gränsen då? Fotpinnar,ram,eller motor?

    Diskas alla choppers bobbers och bling-bling försedda hojar som ägaren har lagt ner blod svett och mucho dolares på?

    Är det bara strikt original som är en Harley,isåfall så kommer det bli väldigt tråkigt härinne !!
    Men visst vill ni att hojbyggarkulturen ska ha en smäll på käften så kör den stilen då
    Men de killar som sågat isär sina original ramar strechat o rakeat ut styrhuvuden,
    svarvat och fräst delar renoverat motorer på sin fritid mörka vinterkvällar,
    att de killarna inte får kalla sin hoj för en Harley är bara dumt

    Om jag vill ha en pannamotor men inte har nån stående under ett lakan i garderoben ska jag då inte få köpa en S&S klon
    ,det är faktiskt Harley som konstruerat motorn.
    MVH Hasse

  11. #51
    FortyEight
    Guest
    .



















    .
















    .
    Senast redigerat av FortyEight den 2012-08-18 klockan 19:21.

  12. #52
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    För mig känns det som att motorn är det som gör det till en harley...
    Sitter ultima eller liknande så är det fortfarande en häftig cykel men inte längre en harley i mina ögon.
    Sen är ju frågan om man tar en harleymotor och plockar i delar från andra fabrikat, är det fortfarande eh h-d? Där har jag inget svar.

  13. #53
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Men en S&S EVO snurra då?
    Det är ju en ren kopia, med förbättringar.
    Får den ens kallas Evomotor?
    Panna?
    Knucklehead..

    Ingen HD ? nää men den duger till mig.

  14. #54
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av tjockben Visa inlägg
    det som stör mig lite är de som säljer hojar som harleys på blocket, sen läser man: moheda ram, ultimamotor etc etc... och på bilden är det hd dekaler på tanken.
    Ja sånt kan man tycka det är en aning löjligt,de kanske är Harley wannabees

  15. #55
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Men en S&S EVO snurra då?
    Det är ju en ren kopia, med förbättringar.
    Får den ens kallas Evomotor?
    Panna?
    Knucklehead..

    Ingen HD ? nää men den duger till mig.
    Absolut

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

  1. Undersökning- Hur gammal är du egentligen?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 12:41
  2. Vad är egentligen en Harley-Davidson?
    Av FXSTC i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 14:42

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •