Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: Lämnade in cykeln och fick den skadad tillbaka!!!

  1. #1

    Lämnade in cykeln och fick den skadad tillbaka!!!

    Fan vad förbannad man kan bli! Lämnade in cykeln hos Bike för att få framdäcket bytt och när jag var där idag för att hämta den så tittade jag lite på det nya däcket innan jag åkte iväg och märker då att fälgen är kraftigt skadad!!! Har sj jobbat med däck och balanserat ett ex antal tusen st och dom skador som finns på fälgen är tydliga tecken på att han/hon har slint med krängningsverktyget och glidit med det ner för fälgen. Tog detta med kundservice och dom kunde inget annat än beklaga det och lovade att dom skulle ordna det genom att lacka om fälgen. Mina tankar kring att dom skall lacka om fälgen är att det kanske blir nyanskillnader vilket jag inte alls vill ha! Skall jag kräva att dom fixar en ny fälg kanske eller plockar av en från deras demo cyklar?

  2. #2
    Nej fan... Vikket skit. Klart det är en olycka och kan hända vemsom men vad jag kan reta mig på är att man försöker mörka direkt genom att montera på och hoppas på att du inte ska upptäcka. Krängarn måste ha sett det själv när det hände. Bättre ta tag i det direkt!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Nej fan... Vikket skit. Klart det är en olycka och kan hända vemsom men vad jag kan reta mig på är att man försöker mörka direkt genom att montera på och hoppas på att du inte ska upptäcka. Krängarn måste ha sett det själv när det hände. Bättre ta tag i det direkt!
    Klart dom får byta fälg! Vad annars? Ska dom lacka om o greja så får du vara utan hjul under tiden o missar dyrbar säsong!!! Ursäkta men detta inlägget hamna på dej Admin! Mvh.Bill Gates
    Senast redigerat av xbones den 2012-05-30 klockan 19:45.
    There are no problemsonly solutions

  4. #4
    Det var som sagt tur att jag märkte det på plats och inte senare. Ska jag kräva en ny fälg eller gå med på att få den omlackad?

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    47
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Fan vad förbannad man kan bli! Lämnade in cykeln hos Bike för att få framdäcket bytt och när jag var där idag för att hämta den så tittade jag lite på det nya däcket innan jag åkte iväg och märker då att fälgen är kraftigt skadad!!! Har sj jobbat med däck och balanserat ett ex antal tusen st och dom skador som finns på fälgen är tydliga tecken på att han/hon har slint med krängningsverktyget och glidit med det ner för fälgen. Tog detta med kundservice och dom kunde inget annat än beklaga det och lovade att dom skulle ordna det genom att lacka om fälgen. Mina tankar kring att dom skall lacka om fälgen är att det kanske blir nyanskillnader vilket jag inte alls vill ha! Skall jag kräva att dom fixar en ny fälg kanske eller plockar av en från deras demo cyklar?
    Surt som f___n. Då kunde du ju lika gärna gjort jobbet själv. Det är ju just sånt krångel man vill slippa när man betalar andra för jobben. Förstår hur du känner. Har själv råkat ut för oseriösa människor förut. Det är även bra att du skriver in här och nämner problemen. Nu vet ju även andra här att BIKE i Trollhättan inte riktigt har koll på sina jobb.

    Lycka till framöver.

  6. #6
    Misstag kan alla göra. Det är hur man hanterar klagomålen som räknas. Förjävla tråkigt dock. Själv skulle jag kräva en ny fälg eller annars vända mig till KO, ARN osv.

  7. #7
    En olycka kan som sagt hända, hur proffsig man än är, men man får lösa grejerna så kunden lider så lite som möjligt.
    Lacka, jovisst, men som kryssben sa, hur lång tid tar det? Låter ju minst som en vecka eller två, alla vet ju hur "lite" lackerare har att göra.. Sen ska du fara fram och tillbaka och kludda. Inte ok.

    Inte kul heller om du ska köra på fälgen hela sommarn om de vill göra det i vinter. Du får be dom komma med förslag helt enkelt. ASAP.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    Får se imorrn vad verkstads chefen säger, men jag kommer nog kräva att dom monterar en ny fälg eller tar en från en lätt beg NRS.

  9. #9
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Får se imorrn vad verkstads chefen säger, men jag kommer nog kräva att dom monterar en ny fälg eller tar en från en lätt beg NRS.
    Helt jävla riktigtsnabbt o enklast för bägge parter!
    There are no problemsonly solutions

  10. #10
    Är det en ytlig lackskada eller in i metallen?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #11
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2694.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	41,2 KB 
Id:	7244Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2695.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	37,6 KB 
Id:	7245

    Som du ser admin så är det ett jack i fälgen plus att skadan går ända in i metallen

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2694.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	41,2 KB 
Id:	7244Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2695.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	37,6 KB 
Id:	7245

    Som du ser admin så är det ett jack i fälgen plus att skadan går ända in i metallen
    Ny fälg!

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2694.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	41,2 KB 
Id:	7244Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2695.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	37,6 KB 
Id:	7245

    Som du ser admin så är det ett jack i fälgen plus att skadan går ända in i metallen
    Helt klart en ny fälg.
    Jag hade inte accepterat nåt annat.

  14. #14
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Nä,sånt ska man inte acceptera! Även om det är en olycka så ska du inte stå för fiolerna o stillestånd! Samma som en bilverkstad tappar en mutter i motorn och får riva isär allt! Det är deras ansvarom dom överhuvudtaget informerar om saken. Det gjorde ju inte Bike heller!
    There are no problemsonly solutions

  15. #15
    Jag skyller inte felet på Bike för där har jag faktiskt alltid fått bra hjälp, utan det är det faktum att den mekaniker som krängde av däcket från min fälg inte meddelade detta utan försökte komma undan med det! Det gör mig FÖRBANNAD! Ska kräva en ny fälg imorrn och inget annat! Kommer tillbaks med svar så fort jag har pratat med dom. Tack för stödet och tipsen killar

  16. #16
    V.I.B cranks avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    hemma
    Inlägg
    116
    Tackad: 0
    lämnade in cyckel och fick tillbaka sönder. men du fick ju till baka en motorcyckel

    ne skämt å sido ny fälg . så lär dom sig kanske =)

  17. #17
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Jag skyller inte felet på Bike för där har jag faktiskt alltid fått bra hjälp, utan det är det faktum att den mekaniker som krängde av däcket från min fälg inte meddelade detta utan försökte komma undan med det! Det gör mig FÖRBANNAD! Ska kräva en ny fälg imorrn och inget annat! Kommer tillbaks med svar så fort jag har pratat med dom. Tack för stödet och tipsen killar
    Skadan är ju orsakad av en Bikeanställd=Bike! Dom anställda har ansvar för företaget! Det har vi alla inför våra arbetsgivare!
    There are no problemsonly solutions

  18. #18
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Ny fälg
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  19. #19
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Självklart en ny fälg

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Skadan är ju orsakad av en Bikeanställd=Bike! Dom anställda har ansvar för företaget! Det har vi alla inför våra arbetsgivare!
    Ja och försöker mekanikern mörka skadan så låt denne person pröjsa och sparka denne omgående.En sådan person drar bara ned
    företaget i skiten.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Buell tillbaka 2012
    Av admin i forum Buell
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 17:23
  2. All är inte ämnade att köra hoj :)
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 19:46
  3. Sätta tillbaka växellåda
    Av oscar89 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 08:40
  4. Tillbaka till mobilversionen?
    Av Ozzy i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 23:21
  5. Tillbaka till vardagen
    Av xbones i forum Region Västra Götaland
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 20:31

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •