Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: Lämnade in cykeln och fick den skadad tillbaka!!!

  1. #21
    Tycker klart att du borde få de fixat. ny lack eller ny fälg. Du får berätta hur som löste de.

  2. #22
    Hagis
    Guest
    Sånt där var jävligt vanligt när vi körde sporthojar! Man lämna in hojen för service och fick tillbaka den med en rad nya fel! Klart du ska ha en ny fälg, det är inget snack om den saken! Hota med media annars, det brukar funka

  3. #23
    Självklart ska du få en ny fälg, även om dom fixar en lackering kommer det inte bli en originalfälg i originalskick. Du lämnade ju in en motorcykel med originalfälg i originalskick, lämnar dom tillbaka hojen med lackerad fälg är det inte originalskick längre hur bra resultatet än blir. Sen hur dom löser det internt med den skadade fälgen är ju deras problem Jag hade blivit rasande över den meckanikerns försök till mörkning, hade dom däremot direkt sagt att dom tabbade sig o smidigt löste det med en ny fälg hade det inte varit något problem alls... Lycka till!

  4. #24
    Hej allihopa! Fick ett samtal idag från verkstadschefen, och det hördes på hans röst redan när han började samtalet att han var lite små nervös. Han började med att beklaga det hela och sa att den ansvariga mekanikern som hade gjort detta skulle få sig en rejäl avhyvling, han frågade mig även om vad jag tyckte var bästa lösningen på det hela? Jag svarade kort o gott att jag ville ha en ny fälg punkt slut! Då sa han att han skulle beställa hem en ny fälg med en gång.

    Efter att han mer eller mindre hade fjäskat för mig en stund i telefon så frågade jag honom vad vi skulle göra med min bokade 800 mils service? Då svarade han att den skulle jag få gjord till ett kraftigt reducerat pris. Då svarade jag att vågar jag lämna in den med tanke på vad det jobbar för folk inne i verkstaden. Då sa han att detta aldrig mer kommer att ske och att det enda jag behöver betala för 800 mils servicen är priset för olja och filter.

    Ska ge Bike en sista chans att vinna tillbaka mitt förtroende som kund och om detta skiter sig så ska jag gå till media och berätta om hur dom faktiskt försöker lura och mörklägga sina misstag för sina kunder.

  5. #25
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Visa inlägg
    Helt klart en ny fälg.
    Jag hade inte accepterat nåt annat.
    + 1


    Vad gäller in reklamation så tycker jag nog att dom verkar ha hanterat den bra. Omgående ja på en ny fälg + kraftig rabatt på servicen. Så Bike som företag förtjänar kanske inte någon artikel. Felet och mörkningen är ju begånget av han som bytte däcket och HAN bör däremot få någon reprimand av företaget.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  6. #26
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Hej allihopa! Fick ett samtal idag från verkstadschefen, och det hördes på hans röst redan när han började samtalet att han var lite små nervös. Han började med att beklaga det hela och sa att den ansvariga mekanikern som hade gjort detta skulle få sig en rejäl avhyvling, han frågade mig även om vad jag tyckte var bästa lösningen på det hela? Jag svarade kort o gott att jag ville ha en ny fälg punkt slut! Då sa han att han skulle beställa hem en ny fälg med en gång.

    Efter att han mer eller mindre hade fjäskat för mig en stund i telefon så frågade jag honom vad vi skulle göra med min bokade 800 mils service? Då svarade han att den skulle jag få gjord till ett kraftigt reducerat pris. Då svarade jag att vågar jag lämna in den med tanke på vad det jobbar för folk inne i verkstaden. Då sa han att detta aldrig mer kommer att ske och att det enda jag behöver betala för 800 mils servicen är priset för olja och filter.

    Ska ge Bike en sista chans att vinna tillbaka mitt förtroende som kund och om detta skiter sig så ska jag gå till media och berätta om hur dom faktiskt försöker lura och mörklägga sina misstag för sina kunder.
    Det var ändå positiva besked! Och det är stort av dig med att ge dom en chans till! Det händer ju tråkigheter inom alla företag tyvärr men att chefen ringer upp och ändå reder ut saker och ting är förutom det enda korrekta något jag ändå kan respektera! Jag håller tummarna för dig och återkom gärna med information längst vägen, det är intressant att höra hur resan utvecklas men samtidigt, inget ris utan ev ros

    L&R

  7. #27
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Låter faktiskt som mer generöst än man väntat sej,så det tycker jag var bra gjort.Men tycker ändå att mekanikern
    skulle få sluta eftersom han inte ens brydde sej att tala om vad som hänt.Skitgrejer kan hända alla men det är mer
    rakryggat att vara ärlig om man gjort nåt mindre bra och tala om det direkt.

  8. #28
    Hagis
    Guest
    Håller med Noyen! Jag mötte för några år sen en BMW traktor på vägen hem från svärmorsan, han stod i vägkanten och såg väldigt bekymrad ut. Givetvis stanna jag och kolla läget och det visade sig att han hade precis hämtat ut sin hoj från service! Det hade bla bytts drivlina men nötterna hade inte skruvat åt bakdäcket utan bara fäst upp det! Han hade bara tur att han inte gick omkull eller att bakaxeln och lager m.m. gick åt helvete! Som sagt, har varit med om detta för många gånger så jag litar inte på service firmor! Jag skruvar hellre själv även om det tar 2 månader längre, men då vet jag att allt är okej vilket betyder att jag kan vrida på utan oro att något ska lossna!

  9. #29
    Dom har försäkringar som täcker det mesta . Det är bara att braka på . Take no shit .

  10. #30
    kräv en lånehoj under tiden...

  11. #31
    Jag får den nya fälgen på tisdag! Dom beställde en med express leverans. Har krävt att få med när dom byter fälgen.

  12. #32
    Hej
    Tråkigt med fälgen men jag tycker det är rätt sköt av BIKE förutom mekanikern som skulle sagt till direkt.
    Servar själv på BIKE och är allt lite nervös då jag ha över 30 mil till Trollhättan. Brukar stanna en stund och gå över och se så att allt är spänt och riktigt gjort. Hade i och för sig gjort det överallt jag skulle fått servat. Men extra viktigt efter som det är en bit hem.

    Men igen klart du ska få en ny fälg och någon form av kompensation, vilket de ställer upp på utan diskussion
    Bra jobbat BIKE och skont att det löste sig för dig, även om det är tråkigt att sånt händer
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  13. #33
    Hagis
    Guest
    Jag vill påvisa att min kommentar inte är riktad mot bike utan mot mekanikern i detta ämne!

    Men det är aldrig okej att förstöra något på en hoj och försöka mörka det! Som jag nämnde tidigare så har jag för stor erfarenhet av just detta problem MEN då gällande firmor som servar sporthojar! En viss skillnad kan tyckas, men detta var för 4 år sen! Så har denna brist hunnit ikapp HD verkstäderna? (åter igen, mekanikerna! Men verkstäderna anställer mekanikerna!)
    Hur illa det var för oss DÅ, varenda verkstad vi lämna in hojarna på mellan stockholm city och landsbyggden utanför Uppsala så var det generellt alltid mer fel på hojen än det var när man lämna in den! Jag kanske glider ifrån sakfrågan i tråden men jag känner en stark personlig åsikt i denna sak fråga!

    Låt oss leka med tanken och hypoteserna!
    Vad händer OM en mekanikers slarv åsamkar en dödsolycka? Vem står då till svars? Jag TROR inte firman gör det, dom är NOG skyddade enligt finstilt text! Är det åkaren som enligt det finstilta "skulle ha kollat allt efter 30 mil" i så fall, bad luck men han är inte här längre! Det är toppen på isberget! Det finns säkert 100 frågor till som alla pekar på åkarens ansvar!

    Om jag är konspirations teoretiker? Absolut, men inte utan orsak! Det jag bygger mina konspirationer på är inte teori utan egen upplevelse, men det finns det inte ord för så vitt jag vet! Missa dom lektionerna i skolan

    Så nä, jag skruvar gärna själv! Då vet jag att allt är som det ska, och är det inte det ja... my bad, inte någon annans!

    L&R och ursäkta det långa inlägget!

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jag vill påvisa att min kommentar inte är riktad mot bike utan mot mekanikern i detta ämne!

    Men det är aldrig okej att förstöra något på en hoj och försöka mörka det! Som jag nämnde tidigare så har jag för stor erfarenhet av just detta problem MEN då gällande firmor som servar sporthojar! En viss skillnad kan tyckas, men detta var för 4 år sen! Så har denna brist hunnit ikapp HD verkstäderna? (åter igen, mekanikerna! Men verkstäderna anställer mekanikerna!)
    Hur illa det var för oss DÅ, varenda verkstad vi lämna in hojarna på mellan stockholm city och landsbyggden utanför Uppsala så var det generellt alltid mer fel på hojen än det var när man lämna in den! Jag kanske glider ifrån sakfrågan i tråden men jag känner en stark personlig åsikt i denna sak fråga!

    Låt oss leka med tanken och hypoteserna!
    Vad händer OM en mekanikers slarv åsamkar en dödsolycka? Vem står då till svars? Jag TROR inte firman gör det, dom är NOG skyddade enligt finstilt text! Är det åkaren som enligt det finstilta "skulle ha kollat allt efter 30 mil" i så fall, bad luck men han är inte här längre! Det är toppen på isberget! Det finns säkert 100 frågor till som alla pekar på åkarens ansvar!

    Om jag är konspirations teoretiker? Absolut, men inte utan orsak! Det jag bygger mina konspirationer på är inte teori utan egen upplevelse, men det finns det inte ord för så vitt jag vet! Missa dom lektionerna i skolan

    Så nä, jag skruvar gärna själv! Då vet jag att allt är som det ska, och är det inte det ja... my bad, inte någon annans!

    L&R och ursäkta det långa inlägget!
    Och billigt blir det .

  15. #35
    Jag är själv mekaniker och försöker alltid göra ett bra jobb som jag kan stå för.Jag har köpt en ny bil en gång en ny husbil en gång och min service bil lämnas på märkes verkstad.Dom gånger jag haft med vekstäder att göra är när dom nya bilarna utrustas före leverans , man blir bara trött dom tror man är efterbliven och fattar noll.Det fuskas som fan .Service bilen lämnas in var 3000 mil som tur är inte så ofta.Jag skiter i garantier för det betyder ändå inget .Jag lämnar aldrig in något utom datorer.Jag hatar och bli blåst.
    Dels är jag snål och dels tänker jag kan någon annan reparera min spis eller sänglampa eller va de nu e så kan väl jag göra det.Dom e inte smartare än va jag är.

  16. #36
    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Jag är själv mekaniker och försöker alltid göra ett bra jobb som jag kan stå för.Jag har köpt en ny bil en gång en ny husbil en gång och min service bil lämnas på märkes verkstad.Dom gånger jag haft med vekstäder att göra är när dom nya bilarna utrustas före leverans , man blir bara trött dom tror man är efterbliven och fattar noll.Det fuskas som fan .Service bilen lämnas in var 3000 mil som tur är inte så ofta.Jag skiter i garantier för det betyder ändå inget .Jag lämnar aldrig in något utom datorer.Jag hatar och bli blåst.
    Dels är jag snål och dels tänker jag kan någon annan reparera min spis eller sänglampa eller va de nu e så kan väl jag göra det.Dom e inte smartare än va jag är.
    håller med ganska mycket faktiskt....snart börjar man väl ta lagen i egna händer också...

  17. #37
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Bytte in en -07 v70 i april, med bara en stämpel i boken. Spelade ingen roll, bara kvittona på filter och olja fanns
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Buell tillbaka 2012
    Av admin i forum Buell
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 17:23
  2. All är inte ämnade att köra hoj :)
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 19:46
  3. Sätta tillbaka växellåda
    Av oscar89 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 08:40
  4. Tillbaka till mobilversionen?
    Av Ozzy i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 23:21
  5. Tillbaka till vardagen
    Av xbones i forum Region Västra Götaland
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 20:31

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •