Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: HD eller Yamma

  1. #41
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Har också kört andra hojjar, yamaha-honda-triumph, under min uppväxt som biker men inte fått samma känsla och kört lika mycket som när jag bytte till H-D. Visst är det tills stor del folket, men även cykeln i sig är roligare att ta ut på en tur. Hade kanske blivit lika bra om jag köpt en av de andra hojjarna som jag drömt om, tex CB750 -75 eller en gammal triumph, men nu blev det H-D =)

  2. #42
    Se så butter jag ser ut när jag kör något annat. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	GetAttachment.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	8,9 KB 
Id:	7549

  3. #43
    V.I.B Naspers avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Spoke island (Ekerö)
    Inlägg
    68
    Tackad: 0

    Yamma gör skitbra hojjar. Jag jobbade där tidigare och har fått ta en del skit för att jag nu kör HD men vem bryr sig egentligen. Att jag köpte HD var en ren tillfällighet men det har visat sig i efterhand att det passar mig som handsken. Skulle jag köpa en Yamma som skulle konkurrera med HD'n skulle det bli en 1600 Warrior. Går som fan, ser ut som en större buscustom och är riktigt rolig att köra. Jag går i byggarplaner med min hoj och då kommer jag att köpa en XS eller SR, då jag tycker de är coola och går för rätt pengar, att köra under tiden bygget pågår.
    Gemenskapen tycker jag är bättre med HD även om Yamaha har sin Customclub också. Har varit på deras träff på Hankville farm i Skåne och det var samma party som med dito HD folk.
    Budget, tycke och smak avgör tycker jag.

    Roger 10:4

  4. #44
    Det där med Harley vs andra märken är lite som tjejer vs shemales... Dom riktigt välgjorda kan vara skitsnygga att se på... Men när man kollar på "motorn" ser man att nåt inte riktigt stämmer... Och sätter man sej på den så kommer det garanterat kännas riktigt fel!
    Men det är klart, det finns Juh en del som gillar när det är lite "annorlunda"... Men själv så föredrar jag det "riktiga" i alla fall!!!

    Just my two cents...

  5. #45
    V.I.B HD_Jacks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    on the ROAD!
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    HD/YAMAHA ja att köpa en yamaha istället för hd är väl som att dricka saft på krogen, inga illa med yamaha men hur fränt är de på en skala ?

  6. #46
    Själv har jag kört de flesta kategorier av hojar som finns, allt från Triumph Truxton till BMW R1200 GS Adventure, Suzuki GSX-R 600, Honda Super Blackbird, och, faktiskt, en Yamaha Wildstar, samt några fler.

    Den hoj jag åkte i särklass längst på var BMW´n. Den jag åkte minst på var Gixxern... Det var en hoj jag älskade på bana men hatade på allmän väg. En annan hoj jag aldrig kom riktigt överrens med var faktiskt Wildstar´en. Jag gick från en Superglide TC88 till Wilden, och det var inget angenämnt byte.
    Den var mycket råare i gången och skakade mer än någon annan Harley jag provat.
    Utseendemässigt tycker jag dock den är närapå en fullträff, men den saknade själ.
    Jag är helt övertygad om att det finns mycket bättre japanesiska alternativ alternativ än just Wildstar.

    De hojar jag trivts bäst på var BMW´n och den Road King som jag har nu.
    Båda hojarna var bäst på olika saker.
    BMW´n slukade mil hur lätt som helst, och gjorde sig faktiskt förvånansvärt bra på bana. Det var många sporthojsåkare som skamset lade svansen mellan benen...

    Road Kingen är också en otroligt härlig touringmaskin, men man lägger inte 100 mil bakom sig på en dag som man kunde göra med BMW´n.
    Däremot är Road Kingen otroligt harmonisk och har en underbar karaktär som man bara älskar.

    Så min slutsats är att det inte finns någon hoj som är "fel".
    -Kanske bara fel användningsområde för just den specifika hojen.

    Men visst är det väl så att vi Harley-åkare känner en viss samhörighet, liksom Vulcan Riders som uteslutande kör Kawasaki Customhojar, eller Super Blackbird Club som bara kör Honda´s sport-tourer Super Black Bird.

    Det är inte hojen det hänger på, det är sällskapet, och vad man ska använda den till.
    Men man får aldrig glömma att i grund och botten är vi alla bröder och systrar!

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

  1. SBM eller inte SBM
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 122
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 20:06
  2. Bus eller Godis?
    Av Wallis i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 20:41
  3. 95 eller 98 oktan
    Av indy 500 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 15:20
  4. V-Rod, eller nåt....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 23:35
  5. evo eller shovelmotor
    Av lofhaugen i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 23:42

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •