Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Hur törstig är er Nightrod/V-rod?

  1. #21
    Fullbokat till V27

    Stabil gång i hela registret är självklart..... låter dom faktiskt jobba mot lambdorna vilket funkar helt perfekt om man har ordning på mappen
    Kikade på en annan NRS med din uppsättning. Antar att dina slipons är V&H Black Widows? Har en körning med en 07, Black Widows, K&N och SuperTuner, dock med renarlocket kvar och den lämnade till slut 125.5 Hk och 122.4 Nm.... verkar som att Tab-dämparna flödar lite bättre.....
    Är den mappad manuellt eller kör du färdig map? SE-mapparna är ganska snälla i tändkurvorna och det är där den största skillnaden ligger....

  2. #22
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    Jag har en Muscle, så det är comp. series som sitter på. Kanske är skillnad mot NRSens.

    Bra fråga, en färdig mapp och sedan lite manuell handpåläggning i bänk. Skulle jag tro
    V.27 lagom till semestern alltså hehe.

  3. #23
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Bohuslän
    Inlägg
    64
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Fullbokat till V27

    Stabil gång i hela registret är självklart..... låter dom faktiskt jobba mot lambdorna vilket funkar helt perfekt om man har ordning på mappen
    Kikade på en annan NRS med din uppsättning. Antar att dina slipons är V&H Black Widows? Har en körning med en 07, Black Widows, K&N och SuperTuner, dock med renarlocket kvar och den lämnade till slut 125.5 Hk och 122.4 Nm.... verkar som att Tab-dämparna flödar lite bättre.....
    Är den mappad manuellt eller kör du färdig map? SE-mapparna är ganska snälla i tändkurvorna och det är där den största skillnaden ligger....

    Min NRS har V&H competition 2-1, K&N filter och Super tuner. Mappad på Bike i Thn med endast 107 på bakhjulet...
    Dags för dig Båging att göra om det med ett bättre resultat kanske?

  4. #24
    Låter ju lite lite som du säger..... garantier kan man ju aldrig ge, men det skulle kanske inte skada att kika på det

  5. #25
    min 06a drar 0.6 blandad körning. fett billigt för så stor motor.

  6. #26
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Min VRSCDX låg på 0,7-0,75 på halv snabb touring tycker det är lite för mycket, förra hojen 1853cc halvsnabb landsvägsåka 0,54 (Bestyckad av Båging)

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    min 06a drar 0.6 blandad körning. fett billigt för så stor motor.
    Du har ju bara 1130cc i din så det klart de drar lite mindre hehe

  8. #28
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0

  9. #29
    Ok, har bett ägaren till 130-hk 1250'n att mäta sin förbrukning. Svar kommer om några dagar.
    Eget beröm luktar illa säger man ju, men jag är bara tvungen att meddela att han i övrigt var "aningen" nöjd med cykeln, som enl honom inte var samma cykel som han lämnade in.... inga ryckningar överhuvudtaget någonstans i registret, drar utan tvekan på 5an från strax över tomgång osv osv... sånt är kul att höra

    Frånvaron av locket till luftboxen ger kraftigt insugsljud vid max trottel, dock inte hörbart vid normal cruisefart......

  10. #30
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Hur funkar det i vårat klimat att köra utan lock om man inte är en solskensåkare ?
    förra hojen gick inget vidare utan strumpan på filtret om det regna

  11. #31
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Orkar inte kolla , jag tankar mina fordon när det behövs och åker sedan vidare igen....

  12. #32
    det är min hoj som mäster båging har bänkat! det blev en helt ny hoj kan ja säga! går jämnt och fint över hela registret! har gjort ingående studier!
    angående bränsleförbrukning så har även det studerats! 0,6 blandad körning, både stadskörnig, huligankörning och landsvägs lunk!
    drar fint och utan att vissna upp till 220 sen har föraren jobbigt och hålla fötterna på fotpinnarna!

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av green_77 Visa inlägg
    det är min hoj som mäster båging har bänkat! det blev en helt ny hoj kan ja säga! går jämnt och fint över hela registret! har gjort ingående studier!
    angående bränsleförbrukning så har även det studerats! 0,6 blandad körning, både stadskörnig, huligankörning och landsvägs lunk!
    drar fint och utan att vissna upp till 220 sen har föraren jobbigt och hålla fötterna på fotpinnarna!
    Perfekt! Då är 0.6 ett bra mått på vad som kan vara rimligt!!! Det är ju faktiskt som så att det inte bara handlar om bränsleekonomi att mäta förbrukningen, det är ju alltså även ett mått på hur cykeln mår blandningsmässigt
    Kul att du är nöjd!!!!!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    Hur funkar det i vårat klimat att köra utan lock om man inte är en solskensåkare ?
    förra hojen gick inget vidare utan strumpan på filtret om det regna
    Har ju lite svårt att svara på det eftersom jag inte har regn i bänken
    Men skulle gissa att det inte borde vara några större problem..... filtret sitter ju ganska skyddat under kåpan och bakom batteri och ramrör...... men nån ägare kan säkert verifiera/dementera mina teorier

  14. #34
    Jag tror min låg på 0.55 när jag pendlade till jobbet föra sommaren.

  15. #35
    Hemkommen efter midsommarfirande i Järnaviken utanför Ronneby.
    Det blev 40 mil blandad körning och bågen drog 0.51 l/milen.
    Mer än godkänt :-)

  16. #36

  17. #37
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Ja,ja även jag ska väl då krypa till korset för nu har jag kollat iom att vi åkte till HarleyForum Träffen. 0,57 blandad körning med hemlängtan blev resultatet av det, Inte illa men så ska den ju vara mappad med racetuner/filter/avgas också

  18. #38
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Undrar lite hur törsta era Roddar är? Min ligger på en snitt förbrukning av 1L/Mil blandad körning.
    Min är Mappad av AB's Finmekaniska Racing i Storvreta, grymt fin vridmomentskurva & Effekt. Nu är den riktigt go att köra. Den är inte snålställd på något sätt och jag ligger och snittar på 0,65 och jag kör inte snällt.... ( Mappad med Rinehart, Super Tuner, Kn filter ) /Doccen

  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    Hur funkar det i vårat klimat att köra utan lock om man inte är en solskensåkare ?
    förra hojen gick inget vidare utan strumpan på filtret om det regna
    prova igår att köra i skyfall i ca 25 mil utan locket på min och den gick hur fint som helst! men ja fick en fin förkylning på köpet!

  20. #40
    Citat Ursprungligen postat av green_77 Visa inlägg
    prova igår att köra i skyfall i ca 25 mil utan locket på min och den gick hur fint som helst! men ja fick en fin förkylning på köpet!
    Men det var det väl värt?!

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. V&H competition till Nightrod
    Av mange667 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 00:22
  2. Importera Nightrod från USA?
    Av pipps83 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 10:30
  3. Funky Nightrod Special
    Av Pontus i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 23:40
  4. Enklare mod på en Nightrod Special.
    Av Pontus i forum Custom & Byggen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-07, 00:26
  5. Malmö på min NightRod Special
    Av Pontus i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 10:55

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •