Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Skillnad mellan 96 och 103?

  1. #21
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Hey Eric ,,,course it's gonna vibrate a bit..there's a Milwaukee 96" V-Twin motor sittin' inbetween your legs

  2. #22
    Att det ryker och försvinner gummi från bakdäcket, fastnar klegg under bakskärmen och drar mycket bensin kanske eventuellt kan vara självförvållat?

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Erik Lundberg Visa inlägg
    Att det ryker och försvinner gummi från bakdäcket, fastnar klegg under bakskärmen och drar mycket bensin kanske eventuellt kan vara självförvållat?
    Om du inte kan skruva själv och inte är sugen på det ihäller tycker jag att du ska köpa en EVO av sen modell med förgasare.Billigare dessutom mycket snyggare .Men smaken är som baken
    Ock BÄTTRE

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Om du inte kan skruva själv och inte är sugen på det ihäller tycker jag att du ska köpa en EVO av sen modell med förgasare.Billigare dessutom mycket snyggare .Men smaken är som baken
    Ock BÄTTRE
    Eller så köper han en insprutad TC?

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Om du inte kan skruva själv och inte är sugen på det ihäller tycker jag att du ska köpa en EVO av sen modell med förgasare.Billigare dessutom mycket snyggare .Men smaken är som baken
    Ock BÄTTRE
    Nu har jag inte läst på så mycket siffror men jag kan tänka mig att en nyare HD med 96 eller 103 motorn och insprut har betydligt mer pulver. Går naturligtvis att bygga om o trimma men det får bli senare projekt isf. Tycker de 96 cyklarna jag provkörde gick helt klart godkänt för min del trots att de inte har samma Acceleration som min Hornet har då man varvar upp den. Skönt med bra vrid redan vid låga varvtal så man slipper växla så mycket. 103 modellen av Dyna blir nog bra.

  6. #26
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Ang.hållbarhet.En av shovlarna körde jag i över 10 år utan nåt större problem,en gång stannade den pga erg i en säkringshållare och
    en gång gick den illa pga brytarnocken hade fastnat,och detta är väl självförvållat.Motorn hade gått i 28 år utan att öppnats innan
    den smälldes.

    Så även de gamla kan vara trofasta och vara säkra att gå.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. ACE custom, imorgon 1/10 mellan 10-16...
    Av Vajtan i forum Region Västra Götaland
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 23:35
  2. Oljefilm mellan motor och låda
    Av Lokis i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 14:59
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 13:46
  4. Skillnad på sänksats softail?
    Av Plenty11 i forum Custom & Byggen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 19:12
  5. Skillnad!
    Av Elexem i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 09:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •