Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Friite i Norge Trollstigen utan cyckel.

  1. #1
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Post Friite i Norge Trollstigen utan cyckel.

    Fritte checkar in.
    Jo nu är man med tanten i Norge och kör Trollstigen dock utan hoj. (Får väl skylla på vädret)
    Träffade en hojåkare som vi har slagit följe med dock. Vi åkte upp till Romsdal för att titta på Trollväggen
    men molnen låg så jäkla lågt på himmeln. Sen var det en miljard japaner, chineser där. Så vi drog till
    Ådalsnäs och åt lunch men där låg båten som åker Hurtigruten, ännumera japaner. Men vi hittade en shyst
    ställe med Svensk kock från Stockholm. Vi åt smörstekt torsk som var sa god. Sen drog vi upp via Trollstigen till Geiranger och
    nu är vi i storyn och ska kanske åka skidor imorgon på glaciären. Sen hemåt. Ha det gott alla sammans.
    Over and out: Frite

  2. #2
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    Fritte checkar in.
    Jo nu är man med tanten i Norge och kör Trollstigen dock utan hoj. (Får väl skylla på vädret)
    Träffade en hojåkare som vi har slagit följe med dock. Vi åkte upp till Romsdal för att titta på Trollväggen
    men molnen låg så jäkla lågt på himmeln. Sen var det en miljard japaner, chineser där. Så vi drog till
    Ådalsnäs och åt lunch men där låg båten som åker Hurtigruten, ännumera japaner. Men vi hittade en shyst
    ställe med Svensk kock från Stockholm. Vi åt smörstekt torsk som var sa god. Sen drog vi upp via Trollstigen till Geiranger och
    nu är vi i storyn och ska kanske åka skidor imorgon på glaciären. Sen hemåt. Ha det gott alla sammans.
    Over and out: Frite
    Låter härligt :-)
    A.K.A Masen

  3. #3
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Låter riktigt härligt, åkte där 1990, började vid Oslo för att sedan åka en bit söderut, sedan alla finvägar hela vägen upp till Trondheim innan det var dax att åka hemöver igen. Norge är dyrt men ack vilken natur...

  4. #4
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Jag åker också till Trollstigen v30. Planen är att stationera oss i Åndalsnes, och utgå därifrån på lite olika dagsutflykter. Det blir till att invänta fint väder så att man får ut nåt av körningarna till Trollstigen, Geiranger osv.
    Det är första gången jag åker dit, så det blir nice.
    Jag åker med hojen, ska väl tilläggas.
    Senast redigerat av Bikerboy den 2012-07-11 klockan 12:27.

  5. #5
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Alltid varit i mina planer att köra Norge med hojen tillsammans med några vänner..

  6. #6
    V.I.B Pettssons avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    79
    Tackad: 0
    Kan bara rekommendera detta jag åkte själv en vecka på mc i Norge förra midsommar Oslo -Bergen och över bergen med trollstigen och örnvägen
    Har tänkt lägga ut filmen jag tog när jag körde uppe i bergen men som vanligt kunde inte klanten det Snö på ena sidan och isen på andra.
    Norge är nog Europas vakraste land i mitt tycke.Två dagar kvar sen sem önskar alle en trevlig mc sommar

  7. #7
    V.32 Ska jag åka trollstigen för första gången Ser fram emot det som faan, hoppas på bra väder. Ride free!!!

Liknande ämnen

  1. Styre utan pressning?
    Av Canario i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-07-23, 11:17
  2. Köra utan beltskydd?
    Av mtf i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 22:02
  3. Så kan det gå när man kör utan framlampa på choppern
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 19:51
  4. Hei - Ny fra Norge
    Av Shovel1340 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 19:32
  5. Hei fra Norge :-)
    Av Bjørg 68 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 21:56

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •